Identifying Data 2022/23
Subject (*) Foundations of Speech Therapy Intervention Code 652G04005
Study programme
Grao en Logopedia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
Ríos de Deus, María Paula
E-mail
paula.rios.dedeus@udc.es
Lecturers
Garcia Real, Teresa Juana
Ríos de Deus, María Paula
E-mail
teresa.greal@udc.es
paula.rios.dedeus@udc.es
Web
General description A materia de Fundamentos da intervención logopédica sitúase no 1º cuatrimestre do 1º Curso do Grao en Logopedia; polo tanto, trátase dunha materia que permite introducirse nos coñecementos necesarios para o estudo no campo da logopedia. A logopedia é unha disciplina de carácter multidisciplinar que comparte o seu estudo sobre a comunicación humana con outras disciplinas relacionadas coa mediciña (neuroloxía, psiquiatría, neurología, fisioloxía...), así como coa lingüística, a pedagoxía, a psicoloxía...

Study programme competencies
Code Study programme competences
A6 Coñecer a clasificación, a terminoloxía e a descrición dos trastornos da comunicación, a linguaxe, a fala, a voz e a audición e as funcións orais non verbais.
A13 Coñecer os principios xenerais de la intervención logopédica.
A14 Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento.
A16 Coñecer as características diferenciais da intervención logopédica nos ámbitos familiar, escolar, clínico-sanitario e asistencial.
A24 Coñecer o concepto de Logopedia, obxecto e método; A profesión de logopeda; A Historia da Logopedia; A deontoloxía e a lexislación relevante para o exercicio profesional.
A25 Coñecer a organización de institucións educativas, sanitarias e sociais.
A32 Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación.
B7 Capacidade de análise e síntese.
B9 Capacidade de organizar e planificar.
B16 Resolver problemas de forma efectiva.
B17 Saber expresarse en público.
B19 Ter compromiso ético.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñece e diferencia os conceptos fundamentais relativos aos trastornos da comunicación, da linguaxe, da fala, da voz e a audición e as funcións orais non verbais. A6
B7
B9
Explica os conceptos e principios xerais da intervención logopédica, identificando e diferenciando segundo as súas competencias, así como as funcións de prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. A13
A14
A24
B16
B17
Identifica e diferencia as características da intervención logopédica nos ámbitos familiar, escolar, clínico-sanitario e asistencial... A13
A16
A32
B7
B9
B16
C8
Comprende e analiza a profesión de logopeda, o seu obxecto e método, atendendo ás súa evolución histórica, características e á deontoloxía e lexislación actual para o exercicio profesional. A14
A24
A32
B7
B9
B19
Demostra o manexo de instrumentos de recollida de información pertinentes para estudar a realidade que envolve á profesión do/da Logopeda. A32
B16
B19
C8
Pon en práctica os coñecementos adquiridos acerca da profesión de Logopeda e a súa labor nas diversas institucións educativas, sanitarias e sociais. A25
A32
B16
B17
B19
C1
C8
Pon en valor a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. B19
C8

Contents
Topic Sub-topic
1. Introducción á intervención logopédica 1.1. Introducción á logopedia. Intervención
1.2. A profesión do/a logopeda. Perfil e competencias
1.3. A actuación do/a logopeda e a lexislación básica
1.4. O traballo en equipo no ámbito da logopedia
2. Funcións da intervención logopédica 2.1. Destinatarios da intervención logopédica
2.2. Áreas de intervención en logopedia
2.3. Estructura do proceso da intervención logopédica
2.4. Protocolos de intervención logopédica
3. Ámbitos e contextos da intervención logopédica 3.1. Tipoloxías de intervención logopédica
3.2. Modelos, teorías e correntes de intervención
3.3. Programas, tratamentos e técnicas de intervención logopédica
con evidencia científica
3.4. Elaboración de informes logopédicos de intervención
4. Principais patoloxías en Logopedia 4.1 Alteracións da voz
4.2. Alteración da audición
4.3. Alteracións da fala
4.4. Alteracións da linguaxe

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A6 A13 A14 A16 A24 A25 21 0 21
Document analysis A6 A13 A14 A16 A24 A32 B7 B9 B17 C1 C8 6 30 36
Case study A13 A14 A16 A32 B7 B9 B16 B19 C1 C8 4 25 29
Oral presentation A13 A14 A16 A24 A32 B7 B9 B17 B19 C1 C8 9 2 11
Student portfolio A6 A13 A14 A16 A24 A25 A32 B7 B9 B16 B19 3 15 18
Objective test A6 A13 A14 A16 A24 2 28 30
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral do profesor na que se traballarán os contidos que compoñen o marco teórico, complementada co uso de presentacións e soportes audiovisuais, así como a introdución de preguntas dirixidas ao alumnado en forma de actividades de aula, a fin de que a aprendizaxe ten un carácter máis dinámico e permite a participación dos alumnos.

A estrutura das sesións maxistrais rexerase pola orde establecida nos contidos de aprendizaxe, teoricamente introducindo cada un dos temas e subtópicos; ofreceranse bibliografía e documentación adicional aos estudantes para afondar na materia; e o traballo teórico complementarase en cada sesión con actividades prácticas.
Document analysis Actividades destinadas a que os estudantes realicen a lectura crítica e a análise das distintas fontes documentais de calidade relevantes.
Case study Presentaranse casos para introducir ao alumnado no manexo de datos clínicos, térmos específicos e metodoloxía de intervención logopédica.
Oral presentation Exposición verbal de todas as actividades realizadas na materia, a través das cales o alumnado e a docente interactúan plantexando cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Student portfolio Inclúe todas as actividades realizadas polo alumnado.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación de coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, etc.

Pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou asociación. Tamén se pode construir cun só tipo de algunha destas preguntas.

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Student portfolio
Description
Ofrécese atención ao alumnado en titorías individuais e / ou en grupo tanto para o desenvolvemento e a corrección do traballo na aula (análise de fontes documentais, lecturas, casos prácticos) como para a resolución de dúbidas, co fin de rastrexar a evolución da aprendizaxe e un rexistro do seu traballo persoal.

Os alumnos asistirán á programación de titorías establecida pola docente. Recoméndase solicitar previamente, por correo electrónico, unha cita para mellor organización.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A6 A13 A14 A16 A24 Presentaranse varias alternativas de resposta donde solo unha delas será a correcta. 40
Oral presentation A13 A14 A16 A24 A32 B7 B9 B17 B19 C1 C8 A presentación de cada actividade será avaliada pola docente (heteroavaliación), polo grupo aula (coavaliación) e polo propio equipo de traballo (autoavaliación), atendendo aos criterios que se establezan conxuntamente. Entre elos: orde na exposición; claridade e corrección lingüística; capacidade de síntese das ideas fundamentais; coherencia no discurso, linguaxe non verbal e utilización do espazo; creatividade (presentación suxerente, motivadora, dinamizadora da participación das/os compañeiras/os...); e oo uso dos recursos.
A valoración do traballo presentado tenrá carácter grupal. Será por iso que cada equipo establez unhas normas de autorregulación mínimas que faciliten a dinámica de traballo.
30
Student portfolio A6 A13 A14 A16 A24 A25 A32 B7 B9 B16 B19 Se valorará:
- A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A adecuación e dominio do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das actividades.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
30
 
Assessment comments

Para superar a materia é preciso ter aprobado todos os traballos realizados na clase.

O alumnado non asistente, deberá contactar conmigo para establecer a metodoloxía de avaliación da materia.

Terase en conta, na presentación dos traballos, o formato, a redacción, as faltas gramaticales e as ortográficas. 

A copia e plaxio de traballos será causa de suspenso.

Tema 4: se fará a avaliación específicamente por proba test á terminar a docencia do tema (plataforma Moodle). Proba con resposta múltiple e cada pregunta teñe 4 respostas posibles e os erros restarán 0.20 puntos. 


Sources of information
Basic Gallego Ortega, J.L. (1999). Calidad en la intervención logopédica: Estudio de caso. Málaga: Aljibe
Perelló, J. (2002). Diccionario de Logopedia, Foniatría y Audiología (2ª ed.). Barcelona: Ediciones Lebón
Gutiérrez Zuloaga, I. (1997). Introducción a la historia de la logopedia. Madrid: Narcea
Nolla Casals, A. (2015). La logopedia. Barcelona: Editorial UOC
Lou Royo, M.A. y Jiménez Correa, A. (1999). Logopedia: Ámbitos de intervención . Málaga: Aljibe
Peña-Casanova, J. (2014). Manual de logopedia (4ª ed).. Barcelona: Elsevier Masson
Gallardo, J.R. y Gallego Ortega, J.L. (2003). Manual de logopedia escolar: un enfoque práctico (4ª ed.). Málaga: Aljibe
American Psychological Association (2010). Manual of the American Psychological Association (6ª ed.). Washington: American Psychological Association
Castellanos López, M.A., Pérez Moreno, E. y Simón López, T. (2018). Métodos de investigación en logopedia. Madrid: Síntesis

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Speech Therapy Intervention in Speech and Voice Disorders/652G04027
Speech Therapy Intervention in Language Disorders/652G04034

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.