Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Metodoloxía da investigación Código 652G04009
Titulación
Grao en Logopedia
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Redondo Diaz, Mª Milagros
Correo electrónico
m.redondo@udc.es
Profesorado
Escudero Carranza, Valentin
Redondo Diaz, Mª Milagros
Correo electrónico
valentin.escudero@udc.es
m.redondo@udc.es
Web
Descrición xeral La asignatura tiene por objeto que el alumno conozca los procedimientos existentes en las CC Sociales y de la Salud para llevar a cabo una investigación. Se estudiarán las características de estos procedimientos y las maneras de analizar sus resultados.

Se espera que al finalizar el curso los estudiantes hayan alcanzado los siguientes objetivos generales:
– Conocer y comprender las características distintivas de diferentes métodos de investigación: experimental, cuasi-experimental, observacional, de encuestas, estudios de caso.
– Saber describir un conjunto de datos obtenidos en una muestra y cómo se pueden generalizar a una población

Los contenidos de la asignatura se explicarán en clase y las explicaciones irán acompañadas de ejercicios y ejemplos.
Se proporcionará a los alumnos la bibliografía adecuada al estudio.

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 Coñecer e integrar os fundamentos metodolóxicos para a investigación en Logopedia.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada.
B7 Capacidade de análise e síntese.
B9 Capacidade de organizar e planificar.
B16 Resolver problemas de forma efectiva.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A5
B2
B5
B7
B9
B16
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Métodos y técnicas de investigación Metodología experimental
Metodología observacional
Metodología de encuestas
Estudios de caso único
Análisis de datos Organización de datos
Medidas descriptivas de una variable
Medidas de la relación entre variables



Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados B7 B9 B16 C7 C8 20 20 40
Proba de resposta múltiple A5 B2 B16 2 0 2
Sesión maxistral B5 C6 98 0 98
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Realización de un pequeño trabajo de investigación
Proba de resposta múltiple Entre 40 o 50 preguntas con 3 opciones de respuesta de las que solo una es verdadera
Sesión maxistral Se explicarán los contenidos y resolverán las dudas existentes

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición



Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados B7 B9 B16 C7 C8 Realización de un pequeño trabajo de investigación 30
Proba de resposta múltiple A5 B2 B16 Examen de 40 o 50 preguntas con 3 opciones de respuesta de las que solo una es verdadera 70
 
Observacións avaliación

Es necesario aprobar el examen para que se tenga en cuenta la nota del trabajo.


Fontes de información
Bibliografía básica

Botella, J.; León, O. G. y San Martín, R. (1993). Análisis de datos en psicología I. Madrid: Pirámide.

León, O. G. y Montero, I. (2016). Métodos de investigación en psicología y educación (Ed. rev). Madrid: McGraw-Hill.

MacRae, S. (1999). Modelos y métodos de las ciencias del comportamiento. Barcelona: Ariel

Navas, M. J. (Coord.) (2005). Métodos, diseños y técnicas de investigación psicológica (Ed. rev.). Madrid: UNED.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías