Identifying Data 2020/21
Subject (*) Congenital Disorders Code 652G04013
Study programme
Grao en Logopedia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Non-attendance
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
Pasaro Mendez, Eduardo Jose
E-mail
eduardo.pasaro@udc.es
Lecturers
Pasaro Mendez, Eduardo Jose
E-mail
eduardo.pasaro@udc.es
Web http://www.dicomosa.org
General description O principal obxectivo desta asignatura é coñecer os mecanismos que poden inducir a aparición de alteracións nas células, tecidos e órganos con consecuencias sobre a capacidade de comunicación, prestando especial atención ás causas de orixe xenético.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se farán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas, agás a titoría presencial

*Metodoloxías docentes que se modifican
Titoría presencial

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico, Moodle, Teams

4. Modificacións na avaliación
Non se farán cambios

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se farán cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e integrar os fundamentos biolóxicos da Logopedia: a Anatomía e Fisioloxía.
A6 Coñecer a clasificación, a terminoloxía e a descrición dos trastornos da comunicación, a linguaxe, a fala, a voz e a audición e as funcións orais non verbais.
A7 Coñecer, recoñecer e discriminar entre a variedade das alteracións: os trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe, trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas.
A10 Realizar a avaliación das alteracións da linguaxe nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas.
A26 Adquirir un coñecemento práctico para a avaliación logopédica.
A32 Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación.
B12 Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo.
B17 Saber expresarse en público.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Know the origin and evolution of language, as well as consideration of how this result set behavior evolutionarily A6
C3
C6
C8
Sstudy the lateralization of brain function. Meet the usefulness of the study of lesions in the knowledge of the topography of the brain processes language A1
Learn some techniques of determination of language disorders conxénitas A1
Know the stages of embryonic development and the relationship thereof with the risk of malformations occur A10
A26
A32
Understand how genetic information and the types of products that the cells can use co-related cognitive functions. A6
Knowing the origin and language disorders congenital both exogenous type as those caused by specific genetic alterations and chromosomal abnormalities. A26
Understanding the changes that occur in the language as a result of alterations in neurogenetic type, cerebral palsy and mental retardation. A7
A26
Know the main language disorders and speech with conxénita basis A26
Mastering the scientific language of the discipline and communicate effectively. B12
B17

Contents
Topic Sub-topic
1. Concept of congenital anomaly. Language as behavior
5. Embryonic Desenvolvemento. Teratogenesis. Environmental considerations
3. Modes of genetic information
4. Mechanisms of inheritance
7. Chromosomal abnormalities. Numerical and structural chromosomal alteracions
6. Inborn errors of metabolism
8. Neurogenetics

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A6 A10 A26 A32 C3 C8 13 47.5 60.5
Seminar B12 B17 C6 17 17 34
Multiple-choice questions A1 A6 A7 A10 8 0 8
Speaking test A32 B12 C3 1 5 6
Problem solving A6 A10 B17 C8 8 32 40
 
Personalized attention 1.5 0 1.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Introduction teacher you put the contents of the agenda with the help of multimedia material.
Answers to questions from students.
Seminar They are interactive activities, a second regulatory structure approved by the Faculty. Trataránse issues related to the themes of the course, by plantexarán issues by students. Interactive sessions will take place after the weekend prior to the students to work and collect the contents doubts.
Multiple-choice questions Multiple choice test.
Speaking test Respostas a preguntas
Problem solving Planning and problem solving

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Problem solving
Description
Attention to students through interactive actividdaes, the tutorials presenciais or through Virtual Campus, for guidance in conducting the protected work and the study of the subject in general.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Seminar B12 B17 C6 Attendance and participation will be assessed, provided the multiple choice test is approved 5
Problem solving A6 A10 B17 C8 They are part of the multiple-choice test 40
Multiple-choice questions A1 A6 A7 A10 An examination at the end of the program to be approved to pass the course. This examination will be scheduled by the Faculty 40
Guest lecture / keynote speech A1 A6 A10 A26 A32 C3 C8 Attendance and participation will be assessed, provided the multiple choice test is approved 5
Speaking test A32 B12 C3 Efectuarase cando se rematen os contidos do programa 10
 
Assessment comments

Os estudantes que xustificasen a súa imposibilidade legal de participar na materia a tempo completo, serán avaliados mediante un exame único tipo proba de resposta múltiple.

Avaliación de segunda oportunidade: seguiranse os mesmos criterios que na primeira.


Sources of information
Basic

Benítez Burraco, A. (2009) Genes y lenguaje: aspectos ontogenéticos, filogenéticos y cognitivos. Barcelona: Reverté.

Carlson, N.R. (2006) Fisiología de la conducta (8ª Edición). Madrid: Pearson Educación.

del Abril Alonso, A.; Flores, E.A.; de Blas Calleja, M.R.; Caminero Gómez, A.A.; García Lecumberri, C.; de Pablo González, J.M.; Sandoval Valdemoro, E. (2001) Fundamentos biológicos de la conducta (2ª Edición). Madrid: Sanz y Torres.

Fuentes, X.; Castiñeiras, M.J.; Queraltó, J.M. (1999) Bioquímica clínica y patología molecular. Barcelona: Reverte.

Gil, R. (2007) Manual de Neuropsicología. Barcelona: Elsevier Massson.

González, N.L.; Armas, M.H. (1998) Diagnóstico prenatal de las alteraciones congénitas: Investigación. Universidad de la Laguna, Secretariado de Publicaciones.

Hübner, M.E. (2005) Malformaciones congénitas: Diagnóstico y manejo neonatal. Madrid: Editorial Universitaria.

Jiménez Escrig, A. (2003) Manual de neurogenética. Madrid: Ediciones Díaz de Santos.

Jones KL. (2007) Smith. Patrones reconocibles de malformaciones humanas. Madrid: Elsevier.

Junqué, C.; Bruna, O.; Mataró, M. (2004) Neuropsicología del lenguaje: Funcionamiento normal y patológico. Rehabilitación. Barcelona: Elsevier España.

Love, R.J.; Webb, W.G. (1998) Neurología para los especialistas del habla y del lenguaje (3ª Edición). Madrid: Panamericana.

Laffon, B.; Pásaro, E. (2012). Bases congénitas de las alteraciones del lenguaje. Bubok Publisher. Madrid.

Maestú Unturbe, F.; Ríos Lago, M.; Cabestrero Alonso, R. (2008) Neuroimagen: técnicas y procesos cognitivos. Barcelona: Masson-Elsevier.

Mora, F. (2009) Cómo funciona el cerebro. Madrid: Alianza Editorial.

Olarrea, A. (2005) Orígenes del lenguaje y selección natural. Madrid: Equipo Sirius.

Pinel, J.P.J. (2007) Biopsicología (6ª Edición). Madrid: Pearson Educación.

Plomin, R.; DeFries, J.; McClearn, G.; McGuffin, P. (2002) Genética de la conducta. Ariel Ciencia. Barcelona.

Puyuelo, M.; Rondal, J.A. (2003) Manual de desarrollo y alteraciones del lenguaje. Aspectos evolutivos y patología en el niño y el adulto. Barcelona: Masson.

Reyes Tejedor, M.; Camacho Tabeada, M.V. (2007) Patologías del lenguaje: Lingüística, afasias y agramatismos. Madrid: Editorial Universitaria Ramon Areces.

Solari, A.J. (1999) Genética humana: fundamentos y aplicaciones en medicina (2ª Edición). Buenos Aires: Editorial Médica Panamericana.

Strachan, T.; Read, A.P. (2006) Genética molecular humana (3ª Edición). México: McGraw-Hill.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

-Basics of cytology, histology and genetics.
-Knowledge, level computer user



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.