Identifying Data 2020/21
Subject (*) Assessment of Developmental Disorders Code 652G04017
Study programme
Grao en Logopedia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
Vazquez Grobas, Maria Amparo
E-mail
amparo.vazquez@udc.es
Lecturers
Vazquez Grobas, Maria Amparo
E-mail
amparo.vazquez@udc.es
Web
General description Na asignatura Avaliación das alteracións de base evolutiva trátanse contidos fundamentais referidos ao proceso de avaliación e diagnóstico logopédicos nas seguintes alteracións presentes na etapa infanto -xuvenil: Autismo e Síndrome de Asperger, parálisis cerebral, discapacidad e sordoceguera.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non hai modificacións
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas excepto a "proba de resposta multiple"
*Metodoloxías docentes que se modifican
A proba de resposta múltiple

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Moodle; Correo electrónico; Teams

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:
A avaliacion levarase a cabo mediante os resultados obtidos na avaliacion continua nos apartados metodoloxicos e avaliativos : presentación oral, portafolios e estudo de caso
A proba de resposta multiple e a puntuación que ten asignada (40% ) distribuirase entre outros tres apartados quedando como sigue:
estudo de caso (40%): presentación oral (35%) e portafolios (25%).

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico.
A9 Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación.
A10 Realizar a avaliación das alteracións da linguaxe nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas.
A11 Redactar un informe de avaliación logopédica.
B1 Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B3 Apreciar as distintas manifestacións da diversidade.
B4 Aprender a aprender.
B6 Capacidade de adaptarse aos cambios.
B7 Capacidade de análise e síntese.
B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B13 Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información.
B16 Resolver problemas de forma efectiva.
B17 Saber expresarse en público.
B20 Ter iniciativa e espírito emprendedor.
B21 Tomar decisións con autonomía e responsabilidade.
B23 Traballar de forma colaborativa.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico A8 Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación A9 Realizar a avaliación das alteracións nos trastornos da comunicación, do fala e da linguaxe asociados a deficiencia mental, aos trastornos do espectro autista, á parálisis cerebral e ás plurideficiencias A10 Redactar un informe de avaliación logopédica A11 Acceso, seleccion e gestion das fontes de informacion relevantes para practícaa profesional B1 Aplicar un pensamento crítico. lóxico e creativo B2 Apreciar as distintas manifestacións da diversidad B3 Aprender a aprender B4 Capacidade de adaptarse aos cambios B6 Capacidade de análise e síntese B7 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional B11 Coñecer e manexar as novas tecnologias da informacion e da comunicacion B13 Resolver problemas de forma efectiva B16 Saber expresarse en público B17 Ter iniciativa e espiritu emprendedor B20 Tomar decisións con autonomia e responsabilidade B21 Traballar de forma colaborativa B23 Expresarse correctamente tanto de forma oral como escrita nas linguas oficiais da comunidade autonoma C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnologias da informacion e da comunicacion ( TIC) necesarias para o exercicio do seu profesion e para a aprendizaxe ao longo da súa vida C3 Desenvolverse para o exercicio dunha ciudadania aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común C4 A8
A9
A10
A11
B1
B2
B3
B4
B6
B7
B11
B13
B16
B17
B20
B21
B23
C1
C3
C4

Contents
Topic Sub-topic
1.Conceptos básicos de avaliación e diagnostico logopedicos 1.1.Concepto de avaliacion diagnostica
1.2 Variables contextuais
1.3-Tipos de avaliacion
1.4.Modelos de avaliacion
2.Contidos da avaliacion logopedica 2.1. Mecanismos basicos
2.2.Dimensións da linguaxe
2.3.Procesos da linguaxe
2.4.Procesos cognitivos basicos
2.5.Variables extralingúisticas
3.Técnicas, instrumentos e procedementos de avaliación diagnostica logopedica 3.1.Entrevista/Anamnesis
3.2.Informes
3.3. Observacion
3.4.Test de linguaxe: estandarizados e ou estandarizados
3.5. Escalas de Desenvolvemento
4.A avaliacion da linguaxe en Paralisis Cerebral 4.1. Qué avaliar
4.2. Cómo avaliar
5. A avaliacion da linguaxe no0 Trastorno do Espectro Autista (TEA) 5.1. Autismo Clásico: Qué e cómo avaliar

5.2. Síndrome de Asperger: Qué e cómo avaliar
6. A avaliación da linguaxe en Discapacidad Intelectual 6.1. Qué avaliar

6,2. Cómo avaliar
7, A avaliacion da linguaxe en Sordoceguera 7.1. Qué avaliar
7.2. Cómo avaliar

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A8 A9 A10 A11 B7 C1 6 0 6
Guest lecture / keynote speech A8 A9 A10 B2 B3 B7 B11 C4 21 0 21
Oral presentation B7 B13 B17 C1 C3 18 0 18
Multiple-choice questions A8 A9 A10 B2 B7 B16 C4 2 38 40
Student portfolio B1 B7 B23 C1 C3 0 12 12
Case study A8 A9 A10 A11 B2 B4 B6 B7 B20 B21 27 24 51
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino - aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, os intereses e as motivaciones que posúen os estudantes para o logro dos obxectivos que se pretenden alcanzar, vinculados a un programa formativo.
Guest lecture / keynote speech A docente hara a exposicion dos temas favorecendo a interaccion co alumnado. Os estudantes haran a exposicion da informacion complementaria que deberan buscar, ampliando o seu coñecemento.
Oral presentation Os alumnos expondran ;
1- O resumo, a sintesis dos temas explicados pola docente na sesion magistral.

2-Expoñerán a informacion complementaria.
Multiple-choice questions Os alumnos realizasen un exame tipo test no que as preguntas tendran entre 3 - 4 opcións de resposta sendo soamente una a valida.Restan erros.
Student portfolio Elaborárase un dossier de test de evaluacion da linguaxe que incluira a elaboracion de ficha técnica das probas de linguaxe máis utilizadas polos profesionais da Logopedia.
Case study O estudante sitúase ante un problema concreto (caso) que lle describe unha situación real da vida profesional e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través de discusión en pequenos grupos de traballo.

Personalized attention
Methodologies
Introductory activities
Case study
Oral presentation
Multiple-choice questions
Student portfolio
Description

Os alumnos dispondran de atencion personalizada para as actividades indicadas. Levásese a cabo no aula ou no despacho da docente. Igualmente podran recibila a traves doutras vias ( telefono, email, Moodle).

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A8 A9 A10 A11 B2 B4 B6 B7 B20 B21 O estudante sitúase ante un problema concreto (caso) que lle describe unha situación real da vida profesional e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción para chegar a unha solución razoada a través dun proceso de discusión pequenos grupos de traballo. 30
Oral presentation B7 B13 B17 C1 C3 Valorárase o coñecemento do tema, concepto ou feito que se expón así como a correccion da linguaxe empregada 20
Multiple-choice questions A8 A9 A10 B2 B7 B16 C4 Realizárase un exame tipo test con preguntas de 3 ou 4 opcións de resposta sendo unha soa a valida. Restan erros. 40
Student portfolio B1 B7 B23 C1 C3 Valorárase a elaboracion de ficha tecnica dos test de evaluacion da linguaxe máis utilizados en Logopedia. 10
 
Assessment comments
ALUMNOS EN MODALIDADE ASISTENTE. Considérase alumnado asistente cando se acuda ao 80% das sesións expositivas e ao 80% das interactivas. A cualificación dos alumnos asistentes engloba os apartados seguintes: Estudos de casos, Glosario, Presentación oral e Proba de resposta múltiple. Para superar a asignatura a nota ha de ser 5, valorándose todos os apartados.
As persoas que non conten co 80% de asistencia farán o exame estándar pero con 10 preguntas máis. Poderase optar a matrícula de honor a partir de 9,5, acreditando as razóns nun escrito dirixido á docente.
ALUMNOS NON ASISTENTES Deberán poñerse en contacto coa docente responsable da materia ao iniciarse o curso e informando da súa circunstancia. Serán evaluados únicamente a través dun exame que consta de dous partes: a) tipo test para evaluar o contido teórico da materia e b) resolución dun caso dado para a parte práctica. O exame puntúa sobre 10. Considerarase aprobado de 5 en diante en cada unha das partes

ESTAS OBSERVACIÓNS SON VÁLIDAS TANTO PARA A CONVOCATORIA ORDINARIA COMO PARA A EXTRAORDINARIA DE XULLO. 

Sources of information
Basic (). .
Puyuelo Sanclemente, M;Rondal, J.A.;H.Wiig, E. (2002). Evaluación del lenguaje. Barcelona. Masson
Moreno, J.M; García - Baamonde, Ma.E. (2005). Guía para la evaluación del lenguaje. Madrid. CCS
Sos Abad, A.;Sos Lansac, M.L. (1997). Logopedia práctica. Madrid.Escuela Española
Peña - Casanova, J. (2002). Manual de Logopedia. Barcelona. Masson.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Se recomienda cursar la asignatura "Alteraciones de Base Evolutiva"
Recomendase cursar a asignatura "Alteracions de Base Evolutiva".

Se recomienda el envío de los trabajos por vía telemática y de no ser posible, no utilizar plásticos, elegir la impresión a doble cara, emplear papel reciclado y evitar imprimir borradores.  
Se debe hacer un uso sostenible de los recursos y prevenir impactos negativos sobre el medio natural. 
Se debe tener en cuenta la importancia de los principios éticos relacionados con valores de sostenibilidad en los comportamientos personales y profesionales. 
Recomendase os envios dos traballos telemáticamente e de non ser posible, non utilizar plásticos,  elixir a impresión a doble cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores.  
Debese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.  
Debese ter en conta dos principios éticos relacionados cos valores de sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
OBSERVACION para el eventual nuevo confinamiento coincidente con periodo evaluación final. En este caso dicha evaluación se llevaría a cabo mediante los resultados obtenidos en la evaluación continua en los apartados metodológicos y evaluativos: Presentación Oral, Portafolios alumnos y Estudio de Caso El apartado denominado Prueba de Respuesta Multiple (examen escrito) y puntuación que tiene asignada (40%) no se efectuaría sino que este porcentaje se distribuirá entre los otros tres apartados, quedando como sigue: Estudio de Caso con el 30% o 3 puntos, pasaría de 30% /3 puntos) a 40% (4 puntos) Presentación Oral. Pasaría de 20% (2 puntos) a 35 % (3,5 puntos) Portafolios. Pasaría de 10% (1 puntos) a 25% (2,5)


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.