Identifying Data 2019/20
Subject (*) Assessment of Behavioural Disorders Code 652G04019
Study programme
Grao en Logopedia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
Duran Bouza, Montserrat
E-mail
montserrat.duran.bouza@udc.es
Lecturers
Bueno Palomino, Ana Maria
Duran Bouza, Montserrat
E-mail
ana.bueno@udc.es
montserrat.duran.bouza@udc.es
Web
General description Materia básica e fundamental para o perfil profesional da titulación xa que permite coñecer, aplicar e diferenciar os diferentes procedementos de avaliación logopédica para realizar un preciso diagnóstico das diferentes alteracións lingüísticas de base conductual, como paso previo á intervención das devanditas alteracións

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico.
A9 Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación.
A10 Realizar a avaliación das alteracións da linguaxe nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas.
A11 Redactar un informe de avaliación logopédica.
A12 Realizar unha avaliación tras a intervención.
A21 Saber deseñar e elaborar informes logopédicos.
A26 Adquirir un coñecemento práctico para a avaliación logopédica.
B7 Capacidade de análise e síntese.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Realizar a avaliación das alteracións da linguaxe nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as alteracións da linguaxe no envellecemento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións A10
A26
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. A9
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. A8
Ser quen de elaborar un informe de avaliación logopédica unha vez rematado o proceso de avaliación A11
A21
Ser quen de avaliar os resultados da intervención logopédica planificando períodos de seguimento A12
A26
Capacidade de análise e síntese. B7
Asumir como profesional e ciudadano a importancia da aprendizaxe a longo da vida. C7

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Avaliación do trastorno específico da linguaxe
1.1. Avaliación do trastorno específico da linguaxe (TEL): Obxectivos
1.2.Identificación temperá
1.3. Métodos de avaliación: entrevista, mostras de fala, informes e inventarios, probas estandarizadas
1.4. O proceso de avaliación da linguaxe no TEL
Tema 2. Avaliación dos Trastornos da fluidez da fala: A tartamudez 2.1.Introdución á Avaliación da fala e a linguaxe nas alteracións da fluidez
2.2.Avaliación diagnóstica
2.3. Avaliación funcional
2.4. Métodos de avaliación
Tema 3. Avaliación do Déficit de atención con hiperactividade (TDAH) 3.1. Introdución á avaliación do déficit de atención con hiperactividade
3.2. Avaliación xeral: intelixencia, linguaxe e aprendizaxe
3.3. Avaliación específica: hiperactividade/impulsividade e atención.
3.4. Avaliación funcións executivas no TDAH
Tema 4. Avaliación do Mutismo selectivo e inhibicións da linguaxe. 4.1. O proceso xeral da avaliación do mutismo selectivo
4.2. Selección das estratexias e instrumentos para a avaliación: entrevista, cuestionarios específicos e xerales, rexistro de observación
4.3. O rexistro de observación como método para a planificación da intervención
Tema 5. Avaliación das Alteracións da linguaxe nol envelleceimento, trastornos dexenerativos e enfermedades mentales. 5.1. Selección das estrategias de avaliación en función do tipo e gravidade da demencia
5.2. Avaliación neuropsicolóxica das demencias
5.3. Avaliación da linguaxe nas demencias
SESIÓNS INTERACTIVAS Uso de probas estandarizadas para avaliar oos compoñentes formais da linguaxe, tanto receptivas como expresivas, así como oos compoñentes funcionais no TEL.

Métodos de avaliación cualitativa no TEL

Análisis da fluidez na tartamudez

Elaboración dun protocolo de avaliación da tartamudez

Uso de cuestionarios, inventarios e probas estandarizadas empregados na avaliación da linguaxe no TDAH

Uso de diversos procedimentos de avaliación empregados no mutismo selectivo

Elaboración dun protocolo de avaliación da linguaxe nas demencias

Elaboración de informes de avaliación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A8 A9 20 30 50
Case study A10 A26 8 12 20
Workbook A8 4 8 12
Objective test A8 A9 A10 B7 2 2 4
Student portfolio A11 A12 A21 15 30 45
Oral presentation B7 C7 4 8 12
 
Personalized attention 7 0 7
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech O profesor presentará aos estudantes un resumo esquematizado do contido central dos temas do programa. No caso das prácticas explicará en qué consisten as técnicas e procedementos cos que se traballará en pequeno grupo
Case study Farase unha presentación de ao menos dous estudos de caso que os alumnos deberán analizar e debatir aula
Workbook Os estudantes deberán realizar unha recensión dun artigo centrado no proceso de avaliación dalgún dos trastornos incluidos no programa
Objective test A avaliación da materia realizarase mediante un exame parcial e un exame final. Nenbargantes, a superación do curso implica a entrega do traballo práctico antes mencionado e da recensión do artigo ou capítulo.
Student portfolio O alumno/a irá realizando ao longo do curso unha carpeta cos protocolos de avaliación de cada unha das patoloxías incluidas no temario e que se traballarán nas sesións interactivas
Oral presentation Os alumnos deberán expoñer na clase as probas de evaluación ou os protocolos traballados en pequeno grupo

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Workbook
Case study
Description
Realizaránse periódicamente titorías individuais e/ou en pequeno grupo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A8 A9 A10 B7 Examen de opción múltiple acerca dos contidos impartidos nas clases. 70
Oral presentation B7 C7 Exposición dos traballos realizados en pequeno grupo e do contido do portafolios 5
Student portfolio A11 A12 A21 Ao finalizar o cuadrimestre cada alumno/a deberá entregar unha carpeta cos protocolos de avaliación de cada unha das patoloxías 15
Workbook A8 Os/as estudantes deberán realizar unha recensión dun artículo sobre avaliación dalgún trastorno do programa 10
Case study A10 A26 Farase unha presentación dos estudos de casos que os/as estudantes deberán analizar e exponer na aula 0
 
Assessment comments
A asistencia a clase únicamente se terá en conta para poder presentarse ao examen parcial. Será necesario ter asistido polo menos ao 70% das ocasións en que se controle a asistencia. Aqueles alumnos/as que non asistan a clase deberán examinarse dos contidos do programa tanto dos impartidos nas sesións expositivas como nas interactivas (Nestes casos ademáis da proba obxectiva deberán realizar un examen de pregunta breve acerca dos contidos das clases interactivas). O peso na avaliación deste examen con dúas partes será do 70%.
Ademáis, aqueles alumnos/as que non cumplan co 70% da asistencia non poderán presentar o portafolios.

Sources of information
Basic

Revisión de artículos científicos sobre aspectos de interere na asignatura.

Para cada tema facilitaráse bibliografía específica
Complementary
<

Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Anatomy of the Organs of Hearing and Speech/652G04001
Developmental Disorders/652G04012

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Assessment of Developmental Disorders/652G04017
Assessment of Neurological and Anatomical Disorders/652G04026

Subjects that continue the syllabus
Neurological and Anatomical Alterations/652G04021

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.