Identifying Data 2023/24
Subject (*) Assessment of Behavioural Disorders Code 652G04019
Study programme
Grao en Logopedia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
Bueno Palomino, Ana Maria
E-mail
ana.bueno@udc.es
Lecturers
Bueno Palomino, Ana Maria
Otero Otero, Patricia
E-mail
ana.bueno@udc.es
patricia.otero.otero@udc.es
Web
General description Materia básica e fundamental para o perfil profesional da titulación xa que permite coñecer, aplicar e diferenciar os diferentes procedementos de avaliación logopédica para realizar un preciso diagnóstico das diferentes alteracións lingüísticas de base conductual, como paso previo á intervención das devanditas alteracións

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico.
A9 Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación.
A10 Realizar a avaliación das alteracións da linguaxe nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas.
A11 Redactar un informe de avaliación logopédica.
A12 Realizar unha avaliación tras a intervención.
A21 Saber deseñar e elaborar informes logopédicos.
A26 Adquirir un coñecemento práctico para a avaliación logopédica.
B7 Capacidade de análise e síntese.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Realizar a avaliación das alteracións da linguaxe nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as alteracións da linguaxe no envellecemento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións A10
A26
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. A9
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. A8
Ser quen de elaborar un informe de avaliación logopédica unha vez rematado o proceso de avaliación A11
A21
Ser quen de avaliar os resultados da intervención logopédica planificando períodos de seguimento A12
A26
Capacidade de análise e síntese. B7
Asumir como profesional e ciudadano a importancia da aprendizaxe a longo da vida. C7

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Avaliación do trastorno específico da linguaxe
1. Introdución
2. Consideracións previas
3. Áreas y variables a avaliar
4. Instrumentos e técnicas de avaliación
Tema 2. Avaliación dos Trastornos da fluidez da fala: A tartamudez 1. Introdución
2. Consideracións previas
3. Áreas y variables a avaliar
4. Instrumentos e técnicas de avaliación
Tema 3. Avaliación do Déficit de atención/hiperactividade (TDAH) 1. Introdución
2. Consideracións previas
3. Áreas y variables a avaliar
4. Instrumentos e técnicas de avaliación
Tema 4. Avaliación do Mutismo selectivo e inhibicións da linguaxe. 1. Introdución
2. Consideracións previas
3. Áreas y variables a avaliar
4. Instrumentos e técnicas de avaliación
Tema 5. Avaliación das Alteracións da linguaxe nol envelleceimento, trastornos dexenerativos e enfermedades mentales. 1. Introdución
2. Consideracións previas
3. Áreas y variables a avaliar
4. Instrumentos e técnicas de avaliación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A8 A9 A10 A12 B7 C7 23 23 46
Oral presentation A8 A9 A10 A12 B7 C7 9 9 18
Case study A8 A9 A10 A11 A12 A21 A26 B7 C7 9 9 18
Objective test A8 A9 A10 B7 1 58 59
 
Personalized attention 9 0 9
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Sesións de exposición dos contidos básicos do programa.
Oral presentation Sesións interactivas nas que se exporá contido complementario e resolveranse dúbidas sobre o exposto nas sesións maxistrais.
Case study Sesións interactivas nas que terá lugar a presentación de casos prácticos e posterior análise e discusión dos mesmos.
Objective test Ao finalizar o curso realizarase unha proba obxectiva para evaluar os coñecementos do alumnado sobre os contidos básicos e complementarios presentados nas sesións maxistrais e nas sesións de presentación oral

Personalized attention
Methodologies
Case study
Description
Orientación no traballo individual de análise dos casos prácticos plantexados na aula.



Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A8 A9 A10 B7 Realizarase un exame final da materia consistente nunha proba obxectiva sobre os contidos do programa impartidos nas sesions maxistrais e nas sesións de presentación oral. 80
Case study A8 A9 A10 A11 A12 A21 A26 B7 C7 Valorarase a análise dos casos prácticos. 20
 
Assessment comments

Para superar a materia será REQUISITO IMPRESCINDIBLE:

obter unha CUALIFICACIÓN MÍNIMA DE 5 PUNTOS (nunha escala 0 - 10) no EXAME FINAL DA MATERIA

En aplicación da "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC", na avaliación dos alumnos aos que se recoñeceu a condición de estudantes a tempo parcial e a correspondente dispensa académica, só terase en conta a nota obtida no exame final, cuxo peso na avaliación será do 100%), podendo así obter a cualificación máxima sen asistir á analise e discusión dos casos prácticos.

Avaliación 2ª Oportunidade: seguiranse a mesma metodoloxía e criterios que na primeira, mantendo a nota obtida na análise de casos prácticos.

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.


Sources of information
Basic Caballo, V.E. y Simón, M.A. (2002). Manual de Psicología Clínica infantil y del adolescente. Trastornos específicos. Madrid: Pirámide
Vallejo, M.A. (2012). Manual de Terapia de Conducta. Madrid: Dykinson
American Psychiatric Association (2014). Manual diagnóstico y estadístico de los trastornos mentales DSM-5. Madrid: Editorial Médica Panamericana
Caballo, V.E. (2005). Manual para la evaluación clínica de los trastornos psicológicos. Madrid: Pirámide
Salgado, A. (2005). Manual práctico de tartamudez. Madrid: Síntesis
González, M.T. (2011). Psicología Clínica en la infancia y la adolescencia. Madrid: Pirámide
Macià, D. (2012). TDAH en la infancia y la adolescencia. Madrid: Pirámide
López, C. y Romero, A. (2013). TDAH y trastornos del comportamiento en la infancia y la adolescencia. Madrid: Pirámide
Mendoza, E. (2016). Trastorno Específico del Lenguaje. Madrid: Pirámide
Olivares, J., Rosa, A.I. y Olovares, P.J. (2007). Tratamiento psicológico del mutismo selectivo. Madrid: Pirámide

Complementary
<

Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Foundations of Assessment and Diagnosis/652G04010
Behavioural Disorders/652G04014

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria, deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. En caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero, proporanse accións e medidas para corrixilas.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.