Identifying Data 2015/16
Subject (*) REHABILITACION DAS DEFICIENCIAS AUDITIVAS Code 652G04020
Study programme
Grao en Logopedia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatoria 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Medicina
Coordinador
Lodeiro Fernández, Leire
E-mail
leire.lodeiro@udc.es
Lecturers
Lodeiro Fernández, Leire
E-mail
leire.lodeiro@udc.es
Web
General description El objetivo general de esta asignatura es que el alumnado conozca las líneas fundamentales de intervención logopédica en la discapacidad auditiva a lo largo del ciclo vital.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico.
A17 Coñecer e realizar a intervención logopédica nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas.
A25 Coñecer a organización de institucións educativas, sanitarias e sociais.
A26 Adquirir un coñecemento práctico para a avaliación logopédica.
A27 Realizar a planificación estratéxica da intervención logopédica.
B1 Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional.
B16 Resolver problemas de forma efectiva.
B24 Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocer los fundamentos del proceso de evaluación y diagnóstico seguidos en las deficiencias auditivas A8
Conocer y realizar la intervención logopédica en las deficiencias auditivas A17
Conocer la organización de instituciones educativas, sanitarias y sociales. A25
Adquirir un conocimiento práctico para la evaluación logopédica. A26
Realizar la planificación estratégica de la intervención logopédica. A27
Acceso, selección y gestión de las fuentes de información relevantes para la práctica profesional. B1
Resolver problemas de forma efectiva. B16
Trabajar en equipo y, en su caso, de forma interdisciplinar. B24
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. C6

Contents
Topic Sub-topic
1. DEFICIENCIA AUDITIVA 1. Concepto y aspectos básicos de deficiencia auditiva
2. La deficiencia auditiva en las distintas etapas de la vida
3. Detección de la deficiencia auditiva. Fundamentos del proceso de valoración y diagnóstico.
2. BASES DE LA INTERVENCIÓN EN EL NIÑO CON DEFICIENCIA AUDITIVA 1. Características y desarrollo del niño sordo
2. El papel de la familia en el desarrollo y estimulación del lenguaje
3. Enfoques y métodos de intervención
4. Intervención temprana
5. Aspectos didácticos de la escolarización
6. Trastornos asociados a la deficiencia auditiva. Sordoceguera.

3. BASES DE LA INTERVENCIÓN EN EL ADULTO CON DEFICIENCIA AUDITIVA 1. Características de la deficiencia auditiva en el adulto y en el envejecimiento
2. Objetivos y enfoques de la intervención
4. DISPOSITIVOS DE AYUDA PARA LAS DEFICIENCIAS AUDITIVAS 1. Implantes cocleares
2. Prótesis auditivas o audífonos
3. Dispositivos auxiliares
5. REHABILITACIÓN AUDITIVA PARA LA ADAPTACIÓN PRÓTÉSICO-AUDITIVA EN NIÑOS Y ADULTOS 1. Programación y preentrenamiento para la adaptación de implantes cocleares
2. Rehabilitación/habilitación auditiva para la adaptación de prótesis e implantes cocleares en niños
3. Rehabilitación/habilitación auditiva para la adaptación de prótesis e implantes cocleares en adultos
4. Resultados
6. SOFTWARE Y OTROS RECURSOS INFORMÁTICOS DE APOYO A LA INTERVENCIÓN/REHABILITACIÓN DE LA DEFICICIENCIA AUDITIVA 1. Programas informáticos de Rehabilitación/habilitación auditiva
2. Otros programas informáticos de apoyo a la intervención en la deficiencia auditiva
3. Páginas web y enlaces de interés

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities 2 0 2
Guest lecture / keynote speech 30 30 60
Oral presentation 6 12 18
Critical bibliographical 4 4 8
Supervised projects 9 18 27
Case study 8 8 16
Objective test 2 0 2
Summary 1 7 8
 
Personalized attention 9 0 9
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Actividades que se levará a cabo antes de iniciar o proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar
Guest lecture / keynote speech Exposición oral do profesor complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Oral presentation Exposición verbal do alumno sobre un tema. Require un traballo previo de elaboración do contido e da metodoloxía da presentación.
Critical bibliographical Lectura crítica de artigos. Comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema e á opinión propia.
Supervised projects Elaboración de material de intervención a partir das pautas facilitadas polo profesor.
O obxeto deste punto e fomentar a autonomía do alumno na preparación de material de intervención, aspecto fundamental no futuro exercicio profesional.

Case study Partindo da descripción da situación dun caso facilitada polo profesor, o alumno debe ser capaz de analizar os feitos para chegar a unha decisión razoada de análise do proceso.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas.
A Proba obxectiva poderá combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de resposta breve e de desarrollo sobre un tema, etc.
Summary Elaboración de síntese dos principais contidos traballados. É unha axuda importante para o repaso e a preparación de exames.

Personalized attention
Methodologies
Introductory activities
Critical bibliographical
Supervised projects
Objective test
Description
A atención personalizada nestas actividades ten o obxeto de orientar e guiar ó alumno no proceso de ensinanza/aprendizaxe.
Por outro lado, e unha fonte de información do profesor para coñecer o punto de aprendizaxe onde se atopan os alumnos e así poder incidir nos aspectos precisos para que os alumnos acaden os coñecementos da asignatura.
Ademáis o alumno dispón de atención personalizada no horario de titorías.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Oral presentation Valora o aprendizaxe de coñecementos adquiridos sobre o tema e a capacidade de defendelos e expoñelos.
2.5
Critical bibliographical Valora a capacidade de relacionar os coñecementos do alumno co contido do texto. 5
Supervised projects Valora a capacidade de elaboración de material de intervención para o futuro exercicio profesional. 10
Objective test Valora os coñecementos e destrezas adquiridas sobre a asignatura. 80
Summary Valora a capacidade de síntesis dos aspectos fundamentais do contido da asignatura 2.5
 
Assessment comments

Para superar la asignatura es condición necesaria haber aprobado la Prueba Objetiva (Examen), por lo que los trabajos no puntuarán hasta ese momento.


Otro aspecto que podrá influir en la puntuación final de la asignatura es el Grado de Implicación del alumno en la materia (asistencia, participación, interés, etc.).


Sources of information
Basic (). .
Cecilia Tejedor A (2004). Aprendiendo a oír manual práctico de educación auditiva para la adaptación de prótesis e implantes cocleares. Madrid
Ramirez Camacho R (2005). Conocer al niño sordo. Madrid. CEPE
Jiménez MJ, López M (2003). Deficiencia Auditiva. Evaluación, intervención y recursos psicopedagógicos. Madrid. CEPE
Ling D (2006). El maravilloso sonido de la palabra: programa auditivo-verbal para niños con pérdida auditiva. México. Trillas
Buceta Cancela MJ (2000). Estimulación temprana en el niño sordo. Santiago de Compostela. Nino
Monsalve González A (2011). Guía de intervención logopédica en las deficiencias auditivas. Madrid: Síntesis
Herrán Martín B (2005). Guía técnica de intervención logopédica en implantes cocleares. Madrid. Síntesis
Amat MT (2002). Implante coclear cuaderno de ejercicios de rehabilitación. Barcelona. Asociación de implantados cocleares de España
Manrique Rodríguez MJ (2002). Implantes cocleares. Barcelona. Masson
Furmanski HM (2003). Implantes cocleares en niños rehabilitación auditiva y terapia auditiva verbal. Barcelona. Nexos
Datta G (2007). Implantes cocleares para niños pequeños sordos: las primeras palabras. Pamplona. EUNSA
Bonet Agustí M (1993). Manual de rehabilitación del sordo adulto. Barcelona. Masson
Colegio La Purísima para niños sordos (2006). SEDEA: Programa Secuenciado de Desarrollo Auditivo. Onda Educa
Silvestre Benach N (1998). Sordera comunicación y aprendizaje. Barcelona. Masson

Complementary Peñaloza Y (2006). Función, descripción yadaptación de auxiliares auditivos. México. Trillas
Wayne O (2005). Guía de la Clínica Mayo sobre audición. México. Trillas
Acosta V (2006). La sordera desde la diversidad cultural y lingüística. Barcelona. Masson
Sánchez Casado I (2002). La sordoceguera. Badajoz. Diputación Provincial de Badajoz
Salesa E, Perelló E, Bonavida A. (2005). Tratado de audiología. Barcelona. Masson

Recursos en línea: "acuaudio"


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
PATOLOXÍA DA AUDICIÓN, VOZ E DEGLUCIÓN/652G04015
AUDIOLOXÍA CLÍNICA/652G04018

Subjects that continue the syllabus
ANATOMÍA DOS ÓRGANOS DA AUDICIÓN E A LINGUAXE/652G04001
FUNDAMENTOS DA INTERVENCIÓN LOGOPÉDICA/652G04005

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.