Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A4 |
Coñecer e integrar os fundamentos educativos da Logopedia: Procesos de ensino e aprendizaxe. |
A5 |
Coñecer e integrar os fundamentos metodolóxicos para a investigación en Logopedia. |
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A9 |
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
A11 |
Redactar un informe de avaliación logopédica. |
A12 |
Realizar unha avaliación tras a intervención. |
A13 |
Coñecer os principios xenerais de la intervención logopédica. |
A14 |
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A15 |
Coñecer e aplicar os modelos e as técnicas de intervención. |
A21 |
Saber deseñar e elaborar informes logopédicos. |
A22 |
Saber deseñar, programar e avaliar a actuación logopédica. |
A28 |
Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais). |
A29 |
Adquirir a formación práctica para o traballo individual, grupal, cooperativo e de mediación con facilitador. |
A30 |
Coñecer a actuación profesional e os contornos onde se desenvolve a práctica. |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B3 |
Apreciar as distintas manifestacións da diversidade. |
B6 |
Capacidade de adaptarse aos cambios. |
B8 |
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
B9 |
Capacidade de organizar e planificar. |
B10 |
Capacidade para motivarse e procurar a calidade na actuación profesional. |
B13 |
Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información. |
B18 |
Ser creativo no exercicio da profesión. |
B20 |
Ter iniciativa e espírito emprendedor. |
B21 |
Tomar decisións con autonomía e responsabilidade. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Conocer los procesos basicos de lecto-escritura |
A4
|
|
|
Evaluar los procesos de lecto-escritura |
A5 A9
|
|
|
Detectar las principales dificultades en el aprendizaje y desarrollo de la lectura |
A22 A30
|
B8
|
|
Diseñar tareas de intervención funcional de los procesos de lecto-escritura |
A11
|
B9 B13 B18
|
C3 C6
|
Conocer los principales programas de intervención en dificultades de lecto-escritura |
A14 A15
|
|
|
Conocer las principales dificultades en la adquiisción del cálculo matemático |
A13
|
|
|
Evaluar las distintas dificultades de aprendizaje en operaciones matemáticas |
A8 A9 A12
|
|
|
Evaluación e intervención de estudio de casos |
A28
|
|
|
Diseñar pautas de intervención en sujetos con discalculia |
A15 A21
|
B8 B9 B10 B13 B20 B21
|
C6
|
Trabajo en equipo, entrega de dosier de propuestas de evalaución e interevención |
A29
|
|
|
Manejo de fuentes bibliográficas |
|
B1
|
|
Diseño de programas de evaluación e intervención funcional |
|
B2
|
|
Adaptación de programas de intervención a distintas poblaciones |
|
B3
|
|
Propuestas multifuncionales de intervención |
|
B6
|
|
Exposición de trabajos |
|
|
C1
|
Uso y conocimiento de las TIC en DAL y DAE |
|
|
C3
|
Análisis de integración de alumnos/as con DAL, DAE y Discalculia |
|
|
C4
|
Diseño de programas de intervención en ciclo vital |
|
|
C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1: PROCESOS BÁSICOS EN LECTURA
|
- PERCEPTIVO
- LÉXICO
-LA M.O.
|
TEMA 2. DIFICULTADES DE APRENDIZAJE EN LECTURA
|
RETRASO LECTOR
DISLEXIA |
TEMA 3. PROCESOS BÁSICOS DE ESCRITURA |
ESCRITURA REPRODUCTIVA
ESCRITURA PRODUCTIVA |
TEMA 4. DIFICULTADES DE APRENDIZAJE EN ESCRITURA |
RETRASO ESCRITOR
DISGRAFÍAS |
TEMA 5. CÁLCULO: PROCESOS Y DIFICULTADES |
PROCESOS BÁSICOS IMPLICADOS EN EL CÁLCULO
DISCALCULIA: TIPOLOGÍA |
TEMA 6. COMPRENSIÓN DE TEXTOS |
ESTRATEGIAS DE COMPRENSIÓN LECTORA
DIFICULTADES E INTERVENCIÓN |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A4 A5 A8 A9 A13 A14 B3 |
21 |
15 |
36 |
Mixed objective/subjective test |
A15 B2 B9 B13 C3 C4 C6 |
4 |
8 |
12 |
Supervised projects |
A21 A22 A28 A29 A30 B1 B6 B10 B20 B21 C1 C7 |
25 |
25 |
50 |
Case study |
A11 A12 B8 B18 |
22 |
10 |
32 |
|
Personalized attention |
|
20 |
0 |
20 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
CONSISTIRÁ EN UNA EXPOSICIÓN POR PARTE DE LA PROFESORA DE LOS ASPECTOS TEÓRICOS Y METODOLÓGICOS QUE DEBE CONOCER EL ALUMNO |
Mixed objective/subjective test |
PRUEBA TIPO TEST TRES ALTERNATIVAS (PENALIZACIÓN RESPUESTA INCORRECTA -0,5). |
Supervised projects |
ELABORACIÓN DE TRABAJO TUTELADO SOBRE LOS CONTENIDOS DE LA MATERIA SEGÚN LAS DIRECTRICES DEL PROFESOR |
Case study |
RESOLUCIÓN DE CASOS PRESENTADOS EN LAS CLASES INTERACTIVAS |
Personalized attention |
Methodologies
|
Case study |
Supervised projects |
|
Description |
LOS PROFESORES GUIARÁN Y SUPERVISARÁ EL TRABAJO INDIVIDUAL Y GRUPAL DE LOS ALUMNOS. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A4 A5 A8 A9 A13 A14 B3 |
Se tendrá en cuenta la asistencia a la clase expositiva |
5 |
Mixed objective/subjective test |
A15 B2 B9 B13 C3 C4 C6 |
Prueba tipo test de los contenidos de las clases expositivas |
70 |
Case study |
A11 A12 B8 B18 |
Los grupos de alumnos de clase interactiva deberán presentar el portafolios de los mismos. |
10 |
Supervised projects |
A21 A22 A28 A29 A30 B1 B6 B10 B20 B21 C1 C7 |
Los alumnos/as en las clase interactivas desarrollarán una actividad consistente en la exposición de un trabajo individual relacionado con el temario de la materia basado en la síntesis y reflexión del contenido asignado. |
15 |
|
Assessment comments |
El alumnado deberá obtener una puntuación mínima de 3 sobre 7 en el examen (prueba mixta) para poder hacer media con los demás criterios de evaluación En caso contrario la materia aparecerá como no superada con la calificación obtenida en el examen. El alumnado que no se matricule por primera vez será evaluado sólo por la prueba mixta que supondrá el 100% de los criterios de evalaución.
|
Sources of information |
Basic
|
Pozo, J. I. y Monereo, C. (2002). El aprendizaje estratégico. Enseñar a aprender desde el currículo. Madrid: Aula XXI/Santillana
Cabanach, R. G., González-Pienda, J. A., Rodríguez, S., Núñez, J. C. y Valle, A. (2004). Estrategias y técnicas de estudio. Madrid: Pearson
González-Pienda, J. A., Cabanach, R. G., Núñez, J. C. y Valle, A. (Coords.) (2002). Manual de Psicología de la Educación. Madrid: Pirámide
José Orrantia Rodríguez, David Múñez Méndez, Santiago Vicente Martín, Lieven Verschaffel, Javier Ros (2014). o Processing of situational information in story Problem texts An Analysis from On-Line Measures: an analysis from on-line measures. The Spanish journal of psychology, ISSN 1138-7416, Vol. 17, 2014, págs. 1-14
José Orrantia Rodríguez, David Múñez Méndez, María Fernández, Laura Matilla (2012). o Resolución de problemas aritméticos: conocimiento conceptual y nivel de competencia en matemáticas. Aula abierta, ISSN 0210-2773, Vol. 40, Nº 3, 2012, págs. 23-32
VIEIRO, P.; PERALBO, M. Y GARCÍA, J.A. (1997). PROCESOS DE ADQUISICIÓ Y PRODUCCIÓN DE LA LECTO-ESCRITURA. APRENDIZAJE VISOR
VIEIRO, P Y GÓMEZ, I (20004). Psicología de la Lectura. PEARSON
VIEIRO, P. (2007). Psicopedagogía de la Escritura. PIRÁMIDE |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Basic Psychological Processes/652G04002 | Psychology of Language Development/652G04007 | Speech Therapy Intervention in Language Disorders/652G04034 | Cognitive, Social and Personality Development/652G04031 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|