Identifying Data 2021/22
Subject (*) Reading, Writing and Arithmetic Disorders Code 652G04023
Study programme
Grao en Logopedia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
Vieiro Iglesias, Maria del Pilar
E-mail
pilar.vieiro@udc.es
Lecturers
Vieiro Iglesias, Maria del Pilar
Vieites Lestón, Tania
E-mail
pilar.vieiro@udc.es
t.vieites@udc.es
Web
General description Esta materia se dirige a la especialización en el tratamiento de dificultades en la lectura, la escritura y el cálculo o dominio del lenguaje escrito en general. Está orientada a dotar a los alumnos de los conocimientos y competencias necesarios para aplicar criterios adecuados en la identificación,
evaluación, diagnostico e intervención logopèdica en niños, jóvenes y adultos con trastornos en el lenguaje escrito tanto en ámbitos educativos como clínicos.
Contingency plan O ENSINO SERA SEMIPRESENCIAL, SÓ SE A SITUACIÓN SANITARIA O REQUIRE OPTARASE POR UNA METODOLOXÍA E AVALIACIÓN VIRTUAL
1. Modificacións nos contidos
Non hai

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican
Semipresencialidade segundo a normativa da Facultade

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Teams, email

4. Modificacións na avaliación
No se contemplan, so as indicadas anteriormenet se a situación sanitaria o require

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Mantense

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Coñecer e integrar os fundamentos educativos da Logopedia: Procesos de ensino e aprendizaxe.
A5 Coñecer e integrar os fundamentos metodolóxicos para a investigación en Logopedia.
A8 Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico.
A9 Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación.
A11 Redactar un informe de avaliación logopédica.
A12 Realizar unha avaliación tras a intervención.
A13 Coñecer os principios xenerais de la intervención logopédica.
A14 Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento.
A15 Coñecer e aplicar os modelos e as técnicas de intervención.
A21 Saber deseñar e elaborar informes logopédicos.
A22 Saber deseñar, programar e avaliar a actuación logopédica.
A28 Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais).
A29 Adquirir a formación práctica para o traballo individual, grupal, cooperativo e de mediación con facilitador.
A30 Coñecer a actuación profesional e os contornos onde se desenvolve a práctica.
B1 Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B3 Apreciar as distintas manifestacións da diversidade.
B6 Capacidade de adaptarse aos cambios.
B8 Capacidade de observar e de escoitar de forma activa.
B9 Capacidade de organizar e planificar.
B10 Capacidade para motivarse e procurar a calidade na actuación profesional.
B13 Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información.
B18 Ser creativo no exercicio da profesión.
B20 Ter iniciativa e espírito emprendedor.
B21 Tomar decisións con autonomía e responsabilidade.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocer los procesos basicos de lecto-escritura A4
Evaluar los procesos de lecto-escritura A5
A9
Detectar las principales dificultades en el aprendizaje y desarrollo de la lectura A22
A30
B8
Diseñar tareas de intervención funcional de los procesos de lecto-escritura A11
B9
B13
B18
C3
C6
Conocer los principales programas de intervención en dificultades de lecto-escritura A14
A15
Conocer las principales dificultades en la adquiisción del cálculo matemático A13
Evaluar las distintas dificultades de aprendizaje en operaciones matemáticas A8
A9
A12
Evaluación e intervención de estudio de casos A28
Diseñar pautas de intervención en sujetos con discalculia A15
A21
B8
B9
B10
B13
B20
B21
C6
Trabajo en equipo, entrega de dosier de propuestas de evalaución e interevención A29
Manejo de fuentes bibliográficas B1
Diseño de programas de evaluación e intervención funcional B2
Adaptación de programas de intervención a distintas poblaciones B3
Propuestas multifuncionales de intervención B6
Exposición de trabajos C1
Uso y conocimiento de las TIC en DAL y DAE C3
Análisis de integración de alumnos/as con DAL, DAE y Discalculia C4
Diseño de programas de intervención en ciclo vital C7

Contents
Topic Sub-topic
T1 PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS EN LECTURA PERECEPTIVOS
LÉXICOS
MO,
T2. DIFICULTADES DE APRENDIZAXE EN LECTURA DISLEXIA
RETRASO LECTOR
T3. COMPRENSIÓN LECTORA ESTRATEXIAS
DIFICULTADES
T4. PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS EN ESCRITURA ESCRITURA REPRODUCTIVA
ESCRITURA PRODUCTIVA
T5. DIFICULTADES DE APRENDIZAXE EN ESCRITURA DISGRAFÍA
RETRASO ESCRITOR
T6. DISCALCULIA DIFICULTADES NO CÁLCULO
DIF. NA COMPRENSIÓN DE ENUNICIADOS MATEMÁTICOS

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Mixed objective/subjective test A15 B1 B2 B6 B8 B9 B10 B13 B20 C3 C4 C6 2 0 2
Guest lecture / keynote speech A8 A9 A11 A12 12 0 12
Seminar A15 B13 4.5 2.5 7
Oral presentation B8 B9 B13 C6 3 0 3
Problem solving A4 A5 B3 C7 C1 8 104 112
Directed discussion B8 B9 2 0 2
Workbook A4 0.5 0 0.5
Student portfolio A11 A12 A13 A14 A21 A22 A28 A29 A30 B2 B13 B18 B21 C3 C4 C6 10 0 10
 
Personalized attention 1.5 0 1.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Mixed objective/subjective test PRUEBA TIPO TEST CUATRO ALTERNATIVAS (PENALIZACIÓN RESPUESTA INCORRECTA -0,33).
Guest lecture / keynote speech PRESENTACIÓN DOS CONTIDOS.
APOYARASE CON POWER POINT
Seminar ASISTENCIA A UN SEMINARIO EXPERTO EN LA MATERIA
Oral presentation PRESENTACIÓN ORAL DUN CASO TAREFA GRUPAL
Problem solving ANÁLISE DUNHA SITUACIÓN NO CONTEXTO DE APRENDIZAXE DE XEITO INDIVIDUAL
Directed discussion DICUSIÓN DIRIXIDA CONTIDOS DO SEMINARIO
Workbook LECTURAS ACTUAIS DOS CONTIDOS
Student portfolio EL ALUMNO PRESENTARÁ UN PORTAFOLIOS CON LAS ACTIVIDADES REALIZADAS EN LAS CLASES INTERCATIVAS DE MODO GRUPAL

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Description
LOS PROFESORES GUIARÁN Y SUPERVISARÁ EL TRABAJO INDIVIDUAL Y GRUPAL DE LOS ALUMNOS.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A15 B1 B2 B6 B8 B9 B10 B13 B20 C3 C4 C6 Proba tipo test dos contidos 70
Student portfolio A11 A12 A13 A14 A21 A22 A28 A29 A30 B2 B13 B18 B21 C3 C4 C6 Portafolios coas actividades prácticas realizadas nas clases interactivas 10
Problem solving A4 A5 B3 C7 C1 Actividade individual de reflexión e analise 10
Directed discussion B8 B9 Análise de seminario 5
Oral presentation B8 B9 B13 C6 Farase unha presentación oral dun caso proposto en grupo 5
 
Assessment comments
Será obrigatoria, salvo excepciones xustificadas, a asistencia ás 
clases interactivas para a admisión dos traballos prácticos avaliables.

O alumnado con dispensa académica e de segunda convocatoria enadiante avalairase so coa proba obxetiva que suporá
o 100% da cualificación
Para superar a materia hai que aproba a proba obxetiva (5 en base 10 ou 3,5 en base 7)

Sources of information
Basic Pozo, J. I. y Monereo, C. (2002). El aprendizaje estratégico. Enseñar a aprender desde el currículo. Madrid: Aula XXI/Santillana
Cabanach, R. G., González-Pienda, J. A., Rodríguez, S., Núñez, J. C. y Valle, A. (2004). Estrategias y técnicas de estudio. Madrid: Pearson
González-Pienda, J. A., Cabanach, R. G., Núñez, J. C. y Valle, A. (Coords.) (2002). Manual de Psicología de la Educación. Madrid: Pirámide
José Orrantia Rodríguez, David Múñez Méndez, Santiago Vicente Martín, Lieven Verschaffel, Javier Ros (2014). o Processing of situational information in story Problem texts An Analysis from On-Line Measures: an analysis from on-line measures. The Spanish journal of psychology, ISSN 1138-7416, Vol. 17, 2014, págs. 1-14
José Orrantia Rodríguez, David Múñez Méndez, María Fernández, Laura Matilla (2012). o Resolución de problemas aritméticos: conocimiento conceptual y nivel de competencia en matemáticas. Aula abierta, ISSN 0210-2773, Vol. 40, Nº 3, 2012, págs. 23-32
VIEIRO, P.; PERALBO, M. Y GARCÍA, J.A. (1997). PROCESOS DE ADQUISICIÓ Y PRODUCCIÓN DE LA LECTO-ESCRITURA. APRENDIZAJE VISOR
VIEIRO, P Y GÓMEZ, I (20004). Psicología de la Lectura. PEARSON
VIEIRO, P. (2007). Psicopedagogía de la Escritura. PIRÁMIDE

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Basic Psychological Processes/652G04002
Psychology of Language Development/652G04007
Speech Therapy Intervention in Language Disorders/652G04034
Cognitive, Social and Personality Development/652G04031

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.