Identifying Data 2023/24
Subject (*) Reading, Writing and Arithmetic Disorders Code 652G04023
Study programme
Grao en Logopedia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
Vieiro Iglesias, Maria del Pilar
E-mail
pilar.vieiro@udc.es
Lecturers
Vieiro Iglesias, Maria del Pilar
E-mail
pilar.vieiro@udc.es
Web
General description
Esta materia está dirixida á especialización no tratamento das dificultades de lectura, escritura e cálculo, ou dominio da lingua escrita en xeral. Está dirixido a dotar ao alumnado dos coñecementos e habilidades necesarias para aplicar os criterios axeitados na identificación, avaliación, diagnóstico e intervención logopédica en nenos, mozos e adultos con trastornos da linguaxe escrita, tanto no ámbito educativo como clínico.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Coñecer e integrar os fundamentos educativos da Logopedia: Procesos de ensino e aprendizaxe.
A5 Coñecer e integrar os fundamentos metodolóxicos para a investigación en Logopedia.
A8 Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico.
A9 Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación.
A11 Redactar un informe de avaliación logopédica.
A12 Realizar unha avaliación tras a intervención.
A13 Coñecer os principios xenerais de la intervención logopédica.
A14 Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento.
A15 Coñecer e aplicar os modelos e as técnicas de intervención.
A21 Saber deseñar e elaborar informes logopédicos.
A22 Saber deseñar, programar e avaliar a actuación logopédica.
A30 Coñecer a actuación profesional e os contornos onde se desenvolve a práctica.
B1 Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B3 Apreciar as distintas manifestacións da diversidade.
B8 Capacidade de observar e de escoitar de forma activa.
B9 Capacidade de organizar e planificar.
B10 Capacidade para motivarse e procurar a calidade na actuación profesional.
B13 Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información.
B18 Ser creativo no exercicio da profesión.
B20 Ter iniciativa e espírito emprendedor.
B21 Tomar decisións con autonomía e responsabilidade.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocer los procesos basicos de lecto-escritura A4
A5
A8
A9
A11
A12
A13
A14
A15
A21
A22
A30
B1
B2
B3
B8
B9
B10
C7
Evaluar los procesos de lecto-escritura A4
A5
A8
A9
A11
A12
A13
B1
B2
B3
B18
B20
B21
Detectar las principales dificultades en el aprendizaje y desarrollo de la lectura A4
A5
A8
A9
A11
A12
A13
A21
A22
Diseñar tareas de intervención funcional de los procesos de lecto-escritura A4
A5
A9
A11
A12
A13
A14
A15
A21
A22
A30
B1
B2
B3
B8
B9
B10
B13
B18
B20
B21
C3
C4
C6
C7
Conocer los principales programas de intervención en dificultades de lecto-escritura A11
A12
A13
B13
C3
C4
C6
C7
Conocer las principales dificultades en la adquiisción del cálculo matemático A4
A5
A8
A9
A11
A12
A13
A14
A15
A21
A22
A30
Evaluar las distintas dificultades de aprendizaje en operaciones matemáticas A8
A9
A12
Diseñar pautas de intervención en sujetos con discalculia A15
A21
B8
B9
B10
B13
B20
B21
Uso y conocimiento de las TIC en DAL y DAE C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
T1 PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS EN LECTURA PERECEPTIVOS
LÉXICOS
MO,
T2. DIFICULTADES DE APRENDIZAXE EN LECTURA DISLEXIA
RETRASO LECTOR
T3. COMPRENSIÓN LECTORA ESTRATEXIAS
DIFICULTADES
T4. PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS EN ESCRITURA ESCRITURA REPRODUCTIVA
ESCRITURA PRODUCTIVA
T5. DIFICULTADES DE APRENDIZAXE EN ESCRITURA DISGRAFÍA
RETRASO ESCRITOR
T6. DISCALCULIA DIFICULTADES NO CÁLCULO
DIF. NA COMPRENSIÓN DE ENUNCIADOS MATEMÁTICOS

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Problem solving A4 A5 A8 A9 A13 A15 A30 B2 B3 B9 21 20 41
Guest lecture / keynote speech A4 A5 A8 A9 B1 B8 C3 C6 21 10 31
Oral presentation A14 B2 B3 B8 B9 B18 B20 B21 C4 C7 5 10 15
Directed discussion B8 B9 20 0 20
Workbook A4 A5 A8 7.5 0 7.5
Mixed objective/subjective test A15 B1 B2 B8 B9 B10 B13 C3 C4 C6 3 0 3
Student portfolio A11 A12 A13 A21 A22 B10 B13 C3 C4 C6 21 10 31
 
Personalized attention 1.5 0 1.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Problem solving O ALUMNADO HA DE REFLEXAR OS CONTIDOS ADQUIRIDOS E APLICALOS Á PRÁCTICA LOGOPÉDICA
Guest lecture / keynote speech PRESENTACIÓN DOS CONTIDOS.
APOYARASE CON POWER POINT
Oral presentation PRESENTACIÓN ORAL DUNHA PROPOSTA DE INTERVENCIÓN
Directed discussion PARTICIPACIÓN/DISCUSIÓN CLASES INTERACTIVAS
Workbook LECTURA DA BIBLIOGRAFÍA APORTADA NAS CLASES EXPOSITIVAS
Mixed objective/subjective test PRUEBA TEÓRICO PRÁCTICA DOS CONTIDOS DA MATERIA
Student portfolio O ALUMNADO PRESENTARÁ UN PORTAFOLIOS COAS ACTIVIDADES DAS CLASES INTERACTIVAS DE MODO GRUPAL

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Guest lecture / keynote speech
Problem solving
Directed discussion
Description
O PROFESORADO GUIARÁ E SUPERVISARÁ O TRABALLO INDIVIDUAL E GRUPAL DO ALUMANDO

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Oral presentation A14 B2 B3 B8 B9 B18 B20 B21 C4 C7 PRESENTACIÓN ORAL DUNHA PROPOSTA DE INTERVENCIÓN 10
Student portfolio A11 A12 A13 A21 A22 B10 B13 C3 C4 C6 Portafolios coas actividades prácticas realizadas nas clases interactivas 20
Mixed objective/subjective test A15 B1 B2 B8 B9 B10 B13 C3 C4 C6 EXAMEN TEÓRICO-PRÁCTICO 70
 
Assessment comments

-->

Teranse en conta dúas opcións de avaliación en función da asistencia ou non ás clases interactivas:

Opción A. Alumnado que asiste ás clases expositivas e interactivas (> 80% de asistencia)

Será necesario ter acreditada unha asistencia de polo menos o 80%.

A cualificación do alumnado asistente engloba os apartados anteriormente especificados.

Opción B: Alumnado que NON asiste ou ten unha asistencia ás clases interactivas (< 80% de asistencia)

- A nota final será a nota da proba mixta.

"A
realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez
comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria
en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica
0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da
falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto,
procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade,
se fose necesario".


Sources of information
Basic José Orrantia Rodríguez, David Múñez Méndez, Santiago Vicente Martín, Lieven Verschaffel, Javier Ros (2014). o Processing of situational information in story Problem texts An Analysis from On-Line Measures: an analysis from on-line measures. The Spanish journal of psychology, ISSN 1138-7416, Vol. 17, 2014, págs. 1-14
José Orrantia Rodríguez, David Múñez Méndez, María Fernández, Laura Matilla (2012). o Resolución de problemas aritméticos: conocimiento conceptual y nivel de competencia en matemáticas. Aula abierta, ISSN 0210-2773, Vol. 40, Nº 3, 2012, págs. 23-32
VIEIRO, P.; PERALBO, M. Y GARCÍA, J.A. (1997). PROCESOS DE ADQUISICIÓ Y PRODUCCIÓN DE LA LECTO-ESCRITURA. APRENDIZAJE VISOR
VIEIRO, P Y GÓMEZ, I (2004). Psicología de la Lectura. PEARSON
VIEIRO, P. (2007). Psicopedagogía de la Escritura. PIRÁMIDE

Conforme se vayan impartiendo los temas se proporcionarán fuentes complementarias.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Basic Psychological Processes/652G04002
Psychology of Language Development/652G04007
Speech Therapy Intervention in Language Disorders/652G04034
Cognitive, Social and Personality Development/652G04031

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Materia English Friendly



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.