Identifying Data 2020/21
Subject (*) Behaviour Therapy for Language and Communication Disorders Code 652G04024
Study programme
Grao en Logopedia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Non-attendance
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
Bueno Palomino, Ana Maria
E-mail
ana.bueno@udc.es
Lecturers
Bueno Palomino, Ana Maria
E-mail
ana.bueno@udc.es
Web
General description Nesta materia proporciónase ao alumno/a formación teórico-práctica acerca dos fundamentos conceptuais e metodolóxicos da Modificación de Conduta, así como das distintas técnicas de intervención desta disciplina aplicadas aos trastornos da linguaxe e a comunicación.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística.
A6 Coñecer a clasificación, a terminoloxía e a descrición dos trastornos da comunicación, a linguaxe, a fala, a voz e a audición e as funcións orais non verbais.
A7 Coñecer, recoñecer e discriminar entre a variedade das alteracións: os trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe, trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas.
A12 Realizar unha avaliación tras a intervención.
A13 Coñecer os principios xenerais de la intervención logopédica.
A15 Coñecer e aplicar os modelos e as técnicas de intervención.
A24 Coñecer o concepto de Logopedia, obxecto e método; A profesión de logopeda; A Historia da Logopedia; A deontoloxía e a lexislación relevante para o exercicio profesional.
A25 Coñecer a organización de institucións educativas, sanitarias e sociais.
B8 Capacidade de observar e de escoitar de forma activa.
B9 Capacidade de organizar e planificar.
B14 Destreza e empatía nas relacións interpersoais.
B24 Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocer los principios generales de la intervención logopédica. A2
A6
A7
A12
A13
A24
A25
Conocer y aplicar los modelos y las técnicas de intervención. A15
Capacidad de observar y de escuchar de forma activa. B8
Capacidad de organizar y planificar B9
Destreza y empatía en las relaciones interpersonales B14
Trabajar en equipo y, en su caso, de forma interdisciplinar. B24
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. C3

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Fundamentos conceptuais e metodolóxicos da Modificación de Conduta Introdución. Supostos básicos. Clasificación das técnicas.
Tema 2. Técnicas operantes para o desenvolvemento de condutas Marco teórico. Procedementos. Aplicacións.
Tema 3. Técnicas operantes para a redución de condutas Bases teóricas. Procedementos. Aplicacións.
Tema 4. Técnicas operantes: Sistemas de organización de continxencias Introdución. Economía de fichas. Contratos conductuales.
Tema 5. Técnicas de modelado
Introdución. Procesos da aprendizaxe observacional. Variables que inflúen na eficacia. Procedementos de aplicación. Variantes. Aplicacións.
Tema 6. Técnicas de control da activación. Introdución. Técnicas de relaxación. Control da respiración.
Aplicacións.
Tema 7. Técnicas de exposición e Desensibilización Sistemática Bases teóricas. Procedemento de aplicación. Variaciones.
Ámbitos de aplicación.
Tema 8. Técnicas de biofeedback Introdución y bases teóricas. Procedemento. Aplicacións.
Tema 9. Adestramento en habilidades sociais
Bases teóricas. Compoñentes da técnica. Procedemento.
Aplicacións.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A6 A7 A12 A13 A15 A24 A25 24 24 48
Oral presentation A2 A6 A7 A12 A13 A15 A24 A25 9 9 18
Case study A12 A15 B8 B9 B14 B24 C3 9 9 18
Objective test A15 B9 2 55 57
 
Personalized attention 9 0 9
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Sesións non presenciais nas que se exporán os contidos básicos do programa mediante materiais audiovisuais proporcionados aos estudantes a través da plataforma Moodle.
Oral presentation Sesións nas que se exporá de forma interactiva contido complementario e resolveranse dúbidas sobre o exposto nas sesións maxistrais. Faranse telemáticamente a través de Teams.
Case study Sesións nas que terá lugar a presentación de casos prácticos e posterior análise e discusión dos mesmos. Faranse telemáticamente a través de Teams.
Objective test Ao finalizar o curso realizarase unha proba obxectiva para evaluar os coñecementos do alumno/a sobre os contidos do programa. Farase telemáticamente a través da plataforma Moodle.

Personalized attention
Methodologies
Case study
Objective test
Description
Orientación no traballo individual a desenvolver para a análise de casos prácticos.

Titorías individuais para resolver dúbidas (faranse a través de Teams ou correo electrónico)

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A12 A15 B8 B9 B14 B24 C3 Valorarase a análise dos casos prácticos. 20
Objective test A15 B9 Realizarase un exame final da materia consistente nunha proba obxectiva sobre os contidos do programa. Farase telemáticamente a través da plataforma Moodle. 80
 
Assessment comments

Para superar a materia será REQUISITO IMPRESCINDIBLE:

obter unha CUALIFICACIÓN MÍNIMA DE 5 PUNTOS (nunha escala 0 - 10) NO EXAME FINAL DA MATERIA.

En aplicación da "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC", na avaliación dos alumnos aos que se recoñeceu a condición de estudantes a tempo parcial e a correspondente dispensa académica, só terase en conta a nota obtida no exame final, cuxo peso na avaliación será do 100%, podendo así obter a cualificación máxima sen asistir á análise e discusión dos casos prácticos.

Avaliación 2ª Oportunidade: seguiranse a mesma metodoloxía e criterios que na primeira, mantendo a nota obtida na análise de casos prácticos.


Sources of information
Basic Olivares, J., Macià, D., Rosa, A. I. y Olivares, P.J. ((2013)). Intervención psicológica. Estrategias, técnicas y tratamientos. Madrid: Pirámide
Ruiz, M.A., Díaz, M.I. y Villalobos, A. ((2012)). Manual de Técnicas de intervención Cognitivo Conductuales. Bilbao: Desclée de Brouwer
Labrador,F.J., Cruzado, J.A. y Muñoz, M. ((2004)). Manualde Técnicas de Modificación y Terapia de Concucta . Madrid:Pirámide
Martin, G. y Pear, J. ((2008)). Modificación de Conducta (8ª ed.) . Madrid: Pearson
Labrador, F.J. ((2008)). Técnicas de Modificación de Conducta. Madrid: Pirámide.
Olivares, J. y Méndez, F.X. ((2005)). Técnicas de Modificación de Conducta (2ª ed.). Madrid: Biblioteca Nueva
-
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.