Identifying Data 2019/20
Subject (*) Cognitive, Social and Personality Development Code 652G04031
Study programme
Grao en Logopedia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Coordinador
García Fernández, Manuel
E-mail
manuel.garcia.fernandez@udc.es
Lecturers
García Fernández, Manuel
E-mail
manuel.garcia.fernandez@udc.es
Web
General description Esta asignatura es complementaria de Psicología del desarrollo del lenguaje (materia básica de rama en primero de Logopedia). Tiene como objetivo presentar las principales características del desarrollo intelectual, social y de la personalidad desde el nacimiento hasta la edad adulta.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística.
B5 Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada.
B7 Capacidade de análise e síntese.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. A2
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. B5
Capacidade de análise e síntese. B7
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4

Contents
Topic Sub-topic
INTRODUCIÓN 1.- Intelixencia, personalidade e desenvolvemento social: conceptos e relacións
PRIMEIRA INFANCIA 2.- O mundo perceptivo do bebé.
3.- Desenvolvemento intelectual no período sensomotor: o neno e os obxectos
4.- Memoria e representacións mentais no bebé: que é posible lembrar?.
5.- Desenvolvemento social e da personalidade: temperamento, apego e relacións sociais
O DESENVOLVEMENTO DURANTE A NENEZ 6.- A intelixencia preoperatoria e operatoria
7.- Desenvolvemento da memoria e da solución de problemas
8.- A interacción familiar e o seu efecto sobre o desenvolvemento: o caso da agresión e os malos tratos infantís.
9.- As amizades infantís

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities B5 1.5 0 1.5
Directed discussion A2 B7 C4 23 46 69
Supervised projects A2 C4 15 24 39
Objective test A2 B5 B7 C4 2 0 2
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Presentación xeral da materia e dos obxectivos
Directed discussion - Traballo en grupos pequenos sobre o material bibliográfico.
- Discusión no grupo-aula sobre os interrogantes expostos
- Elaboración de conclusións
Supervised projects Os alumnos, en grupos de tres persoas, deberán realizar unha pequena análise transversal sobre calquera aspecto do desenvolvemento incluído no programa e que sexa susceptible de ser avaliado mediante algún instrumento dispoñible no centro
Objective test A avaliación da materia realizarase mediante un exame final con posibilidade de recuperación

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Poderase recibir tutorización sobre dúbidas que xurdan da aplicación das probas de desenvolvemento

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A2 C4 A entrega do traballo práctico e a súa correcta realización poderá implicar ata un 25% sobre a nota do exame. 25
Objective test A2 B5 B7 C4 Proba obxectiva con tres alternativas posibles e unha correcta. Dous erros descontan un acerto. Terá un peso do 75% da nota 75
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.