Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e integrar os fundamentos biolóxicos da Logopedia: a Anatomía e Fisioloxía. |
A2 |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A6 |
Coñecer a clasificación, a terminoloxía e a descrición dos trastornos da comunicación, a linguaxe, a fala, a voz e a audición e as funcións orais non verbais. |
A7 |
Coñecer, recoñecer e discriminar entre a variedade das alteracións: os trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe, trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas. |
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A9 |
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
A13 |
Coñecer os principios xenerais de la intervención logopédica. |
A14 |
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A16 |
Coñecer as características diferenciais da intervención logopédica nos ámbitos familiar, escolar, clínico-sanitario e asistencial. |
A21 |
Saber deseñar e elaborar informes logopédicos. |
A22 |
Saber deseñar, programar e avaliar a actuación logopédica. |
A27 |
Realizar a planificación estratéxica da intervención logopédica. |
A28 |
Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais). |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B3 |
Apreciar as distintas manifestacións da diversidade. |
B4 |
Aprender a aprender. |
B5 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
B6 |
Capacidade de adaptarse aos cambios. |
B7 |
Capacidade de análise e síntese. |
B9 |
Capacidade de organizar e planificar. |
B14 |
Destreza e empatía nas relacións interpersoais. |
B16 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B19 |
Ter compromiso ético. |
B24 |
Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e integrar os fundamentos biolóxicos da Logopedia: a Anatomía e Fisioloxía. |
A1 A6 A7 A8 A9 A13 A14 A16 A21 A22 A27 A28
|
|
|
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A8 A9 A13 A14 A21 A27
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B14 B16 B19 B24
|
C1 C2 C6 C7 C8
|
|
A2 A16 A21 A22
|
B3 B5 B6 B7 B9 B14 B16 B19
|
C1 C2 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Fundamentos básicos para a intervención da afasia. |
1.1. Semioloxía.
1.2 Tipos clínicos.
1.3. Diagnótico deferencial.
1.4. Factores pronósticos. |
TEMA 2. Evaluación da afasia.
|
2.1 Aspectos xerais.
2.2 Principais probas estandarizadas. |
TEMA 3. Intervención semiolóxica da afasia.
|
3.1 Sintase.
3.2. Denominación.
3.3. Comprensión.
3.4. Lectura.
3.5. Escritura. |
TEMA 4. Fundamentos básicos para intervencións dos trastornos da linguaxe no neno. |
4.1. Trastornos primarios do desenvolvemento do linguaxe..
4.2. Trastornos secundarios do desenvolvemento do linguaxe.
4.3. Avaliación de áreas non lingüísticas. |
TEMA 5. Avaliacións do linguaxe.
|
5.1. Aspectos lingüísticos a avaliar.
5.2. Principais probas estandarizadas. |
TEMA 6. Intervención logopédica nos trastornos do desenvolvemento do linguaxe. |
6.1. Intervención dos aspectos fonéticos e fonolóxicos.
6.2. intervención dos aspectos semánticos e pragmáticos.
6.3. Intervención dos aspectos sintácticos e morfolóxicos.
|
TEMA 7. Intervención do neno co parálise cerebral. |
7.1. Control postural e psicomotricidad.
7.2. Tratamiento da voz.
7.3. Tratamiento da fala e articulación.
7.4. Tratamiento da deglución.
7.5. Tratamiento da respiración. |
TEMA 8. Intervención da discapacidad mental.
|
8.1. Linguaxe..
8.2. Voz e articulación.
8.3. Outros aspectos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
A21 A16 A14 A13 A9 A8 A7 A6 A2 A1 A22 A27 A28 B1 |
7 |
0 |
7 |
Sesión maxistral |
A6 B2 B3 B4 B7 |
21 |
42 |
63 |
Estudo de casos |
B5 B6 B7 B9 B14 B16 B19 |
10 |
20 |
30 |
Recensión bilbiográfica |
A6 B1 B2 B7 B9 B24 C1 C2 |
1 |
5 |
6 |
Prácticas clínicas |
B24 C1 C2 C6 C7 C8 |
20 |
20 |
40 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Haberá unha proba con respuestas breves ao final da docencia para avalar os contenidos teóricos e prácticos. |
Sesión maxistral |
Na aula impartiranse os contenidos teóricos e la programación terapéutica dos casos clínicos. Ao final de cada módulo se harán preguntas para llevar á reflexión dos contenidos.
|
Estudo de casos |
Se realizará a programación terapéutica de casos clínicos cas patoloxías impartidas. |
Recensión bilbiográfica |
Se realizará unha búsqueda bibliográfica sobre algunha das patoloxías impartidas na asignatura. Para ello nas clases interactivas o en tutorías podrán resolver dudas sobre algúns aspectos fundamentais para esta actividade (Manexo das bases de datos, criterios de búsqueda, normas APA e ética na investigación en Logopedia, etc). |
Prácticas clínicas |
Se realizarán prácticas específicas según patoloxía (protocolo de avaliación pre-intervención, confección de exercicios de tratamiento, etc). |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Prácticas clínicas |
|
Descrición |
Os estudantes terán unha atención personalizada para levar a cabo prácticas clínicas, estudos de casos e discusión dous mesmos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A21 A16 A14 A13 A9 A8 A7 A6 A2 A1 A22 A27 A28 B1 |
Haberá un exame para avaliar os contidos teóricos e prácticos desenvolvidos na materia. Serán preguntas curtas.
É o exame oficial. |
60 |
Estudo de casos |
B5 B6 B7 B9 B14 B16 B19 |
O alumno será avaliado neste apartado (estudos de caso) no exame final, a través de 2 preguntas relacionadas coa programación, avaliación e tratamento das patoloxías ensinadas na materia.
. Criterios de avaliación: capacidade de razoamento para a programación terapéutica e selección de exercicios específicos. |
30 |
Recensión bilbiográfica |
A6 B1 B2 B7 B9 B24 C1 C2 |
Os alumnos realizarán unha busca bibliográfica sobre un tema de lingua. Para iso faranse grupos de 5 alumnos.
Criterios de avaliación: riqueza bibliográfica (revistas nacionais e internacionais, recentes e procedentes de bases de datos de prestixio como Web of Science, Scopus, etc), capacidade de síntese e organización de información, corrección e bo uso dos estándares APA para a cita de fontes documentais utilizadas. |
10 |
|
Observacións avaliación |
O profesor tamén valorará a participación e disposición positiva mostrada durante a realización das prácticas clínicas, a discusión de casos e conferencias, así como a asistencia a conferencias ou cursos organizados polo profesor.
Asistentes: Para superar a materia é necesario obter o 50% da nota total, é dicir, superarase se o valor final é 5 ou superior.Estudantes non asistentes: Os estudantes de cursos anteriores non farán a recesión bibliográfica ea calcificación final realizarase en función do valor alcanzado na proba mixta (70%) e no estudo de caso (30%).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fawcus Margaret (1990). Aphasia therapy in practice: Comprehension. Bicester:Winslow
Fawcus Margaret (1990). Aphasia Therapy in practice: Expression. Bicester:Winslow
Fawcus Margaret (1991). Aphasia therapy in practice: Readiing. Bicester:Winslow
Fawcus Margaret (1993). Aphasia therapy in practice: Writing. Bicester:Winslow
Narbona Juan (2003). El lenguaje del niño. Barcelona: Elsevier
Monfort Marc (1999). El niño que habla. El lenguaje oral en el preescolar.. Madrid: Cepe
Juárez Sánchez Adoración (2002). Estimulación del lenguaje oral. Un modelo interactivo para niños con dificultades. Madrid: Santillana
Goodglass H (2005). Evaluación de la afasia y trastornos relacionados. Madrid: Panamericana
Bosch Galceran Laura (2003). Evaluación fonológica del habla infantil.. Barcelona: Masson
Buckley Sue (2005). Habla, lenguaje y comunicación en alumnos con Síndrome de Down y actividades para padres y profesores. Madrid: Cepe
Chapey Roberta (2008). Language intervention. Strategies in aphasia and related neurogenic communication disorders. Philadelphia: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins,
Monfort Marc (1993). Los niños disfásicos. Descripción y tratamiento. Madrid: Cepe
Martínez Huete JC (2013). Métodos de investigación educativa. Sevilla: Punto Rojo libros
Peña Casanova Jordi (2005). Programa integrado de exploración neuropsicológica Test Barcelona revisado: TBR. Barcelona: Masson
Kumar, R (2014). Research methodology: A step by step guide for beginners (4ª Ed). Nueva Delhi: APH Publishing Corporation
Boehm Ann E (2000). Test Boehm de conceptos básicos. Madrid: TEA
Aguado Alonso Gerado (2004). Trastornos específicos del lenguaje: Retraso del lenguaje y disuasivas. Málaga: Aljibe
Aguado Alonso Gerardo (2002). TSA: El desarrollo de la morfosintaxis en el niño. Madrid: Cepe |
Aguado Alonso G (2002). El desarrollo de la morfosintaxis en el niño. Madrid, Cepe. Aguinag G, Armentia ML, Fraile, A, Olangua P y Uriz N (2004). PLON_R. Prueba de lenguaje oral Navarra-revisada. Madrid: TEA. Boehm AE (2000). Boehm. Test Boehm de conceptos básicos. Madrid: TEA: Bosch L (2004). Evaluación fonológica del habla infantil, Barcelona. Masson, 2004. Hedge MN,y Pomaville F (2008). Assessment of Communication Disorders in Children. Resources and Protocols.San Diego: Plural Publishing.
|
Bibliografía complementaria
|
|
-Powell T, Head injury. A practical guide, United Kingdom. Winslow, 1994, Libro,
-Rapin I, Disfunción cerebral en la infancia, Barcelona. Martínez Roca, 1987, Libro, |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Psicolingüística/652G04003 | Fundamentos de avaliación e diagnóstico/652G04010 | Neuropsicoloxía/652G04016 | Lingua galega/652G04036 | Lingua española/652G04037 | Lingüística clínica/652G04042 |
|
Observacións |
Recoméndase o coñecemento dunha lingua estranxeira (mínimo de nivel B1 en inglés) para acceder ás fontes bibliográficas que precisa a revisión bibliográfica. Recoméndase a asistencia a eventos e conferencias científicas.
|
|