Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Coñecer e integrar os fundamentos biolóxicos da Logopedia: a Anatomía e Fisioloxía. |
A2 |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A6 |
Coñecer a clasificación, a terminoloxía e a descrición dos trastornos da comunicación, a linguaxe, a fala, a voz e a audición e as funcións orais non verbais. |
A7 |
Coñecer, recoñecer e discriminar entre a variedade das alteracións: os trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe, trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas. |
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A9 |
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
A10 |
Realizar a avaliación das alteracións da linguaxe nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas. |
A11 |
Redactar un informe de avaliación logopédica. |
A12 |
Realizar unha avaliación tras a intervención. |
A13 |
Coñecer os principios xenerais de la intervención logopédica. |
A14 |
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A15 |
Coñecer e aplicar os modelos e as técnicas de intervención. |
A16 |
Coñecer as características diferenciais da intervención logopédica nos ámbitos familiar, escolar, clínico-sanitario e asistencial. |
A17 |
Coñecer e realizar a intervención logopédica nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, retrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, a deficiencia mental, o trastorno xeneralizado do desenvolvemento, os trastornos do espectro autista, a parálise cerebral infantil e as plurideficiencias; os trastornos específicos da linguaxe escrita; as discalculias; as alteracións no desenvolvemento da linguaxe por deprivación social e as asociadas a contextos multiculturais e plurilingüismo; os trastornos da fluidez da fala; as afasias e os trastornos asociados; as disartrias; as disfonías; as disglosias; as alteracións da linguaxe no avellentamento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo e as inhibicións da linguaxe; as alteracións das funcións orais non verbais: deglución atípica, disfagia e alteracións tubáricas. |
A21 |
Saber deseñar e elaborar informes logopédicos. |
A22 |
Saber deseñar, programar e avaliar a actuación logopédica. |
A27 |
Realizar a planificación estratéxica da intervención logopédica. |
A28 |
Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais). |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B3 |
Apreciar as distintas manifestacións da diversidade. |
B5 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
B7 |
Capacidade de análise e síntese. |
B9 |
Capacidade de organizar e planificar. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B14 |
Destreza e empatía nas relacións interpersoais. |
B16 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B17 |
Saber expresarse en público. |
B19 |
Ter compromiso ético. |
B24 |
Traballar en equipo e, de ser o caso, de forma interdisciplinar. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Knowing language disorders in adults and children |
A1 A2 A6 A7 A8 A9 A13 A14 A16 A21 A22 A27 A28
|
B3 B14 B24
|
|
Coñecer e saber facer os principios xerais, métodos específicos de intervención logopédica nas distintas patoloxías impartidas. |
A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A17 A21 A22 A27
|
B1 B2 B5 B7 B9 B11 B16 B17 B19
|
C1 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
UNIT 1. Fundamental basics for the intervention of aphasia. |
1.1. Semiology.
1.2 Clinical types.
1.3. Differential diagnosis.
1.4. Prognostic factors. |
UNI 2. Assessment of Aphasia |
2.1 General aspects.
2.2 Main standardized tests. |
UNIT 3. Semiological intervention of Aphasia. |
3.1 Syntax.
3.2. Naming
3.3. Understanding.
3.4. Reading.
3.5. Writing. |
UNIT 4. Fundamental basis for the intervention of language disorders in children. |
4.1. Primary disorders of language development.
4.2. Secondary disorders of language development.
4.3. Evaluation of non-linguistic areas. |
UNIT 5. Assessment of Language.
|
5.1. Linguistic aspects to evaluate.
5.2. Main standardized tests. |
UNIT 6. Logopedic intervention in language development disorders. |
6.1. Intervention of phonetic and phonological aspects.
6.2. intervention of the semantic and pragmatic aspects.
6.3. Intervention of the syntactic and morphological aspects. |
UNIT 7. Intervention of cerebral palsy in children. |
7.1. Postural control and psychomotricity.
7.2. Voice treatment
7.3. Treatment of speech and articulation.
7.4. Swallowing treatment
7.5. Treatment of breathing. |
UNIT 8. Intervention of cognitive disability
|
8.1. Language.
8.2. Voice and articulation.
8.3. Other aspects |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A6 B2 B3 B7 |
21 |
0 |
21 |
Case study |
A1 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A21 A22 A27 A28 B5 B7 B9 B11 B16 B17 B19 C6 C7 C8 |
5 |
15 |
20 |
Critical bibliographical |
A6 A7 A8 A9 A10 A16 A17 B1 B2 B5 B7 B9 C1 |
1 |
10 |
11 |
Events academic / information |
A15 A28 B4 B7 B14 C8 |
3 |
0 |
3 |
ICT practicals |
A2 A6 A7 A8 A9 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A21 A22 A27 A28 B1 B2 B5 B7 B9 B11 B16 B17 B19 C1 C6 C7 C8 |
5 |
25 |
30 |
Online discussion |
A7 B2 B5 B6 B7 B11 B14 B16 B24 |
8 |
16 |
24 |
Multiple-choice questions |
A1 A2 A6 A7 A8 A9 A10 A13 A14 A15 A16 A17 A21 A22 A27 A28 |
3 |
34 |
37 |
Introductory activities |
A1 A6 A7 A8 A9 |
1 |
0 |
1 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
In the classroom the theoretical contents and the therapeutic programming of clinical cases will be taught. At the end of each module, questions will be asked to reflect on the contents. |
Case study |
The therapeutic programming of clinical cases will be carried out with the pathologies imparted. |
Critical bibliographical |
A bibliographic search will be conducted on any of the pathologies taught in the subject. To do this in the interactive classes or tutorials can resolve doubts about some fundamental aspects for this activity (Management databases, search criteria, APA standards and ethics in research in speech therapy, etc). |
Events academic / information |
O alumnado asistirá e participará á seminario-taller sobre linguaxe corporal. Esta actividade será online o virtual. |
ICT practicals |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (Role-Playing o simulación de intervención logopédica en supostos doentes afásicos) mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións (Elaboración de vídeos, presentaciones co Power point con audio...). De esta forma o alumnado poñe en práctica os coñecementos teóricos, ademáis de facilitar a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades comunicativas e trabajo en equipo.
Esta actividades será en pequeno grupo (5-6 alumnos/as) e se desarrollarán presencialmente, si fose posible, o virtualmente nas horas interactivas. |
Online discussion |
Ao final de sesión maxistral se farán preguntas para levar á reflexión dos contenidos impartidos. Tempo considerado 30´por tema para todo o grupo, con apoio da plataforma TEAMS. |
Multiple-choice questions |
Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.
Ao largo do curso se farán tres probas. Dous se farán á rematar o módulo da afasia (Cuestionario 1) e o módulo de linguaxe infantil (Cuestionario 2). O terceira proba será na data do examen oficial (Cuestionario 3) para avaliar o aprendizaxe de toda a materia. |
Introductory activities |
Se avaliará as competencias do alumnado (coñecemento e habilidades de avaliación) sobre as patoloxias incluídas na sinatura. Para elo, se planificará unha tarefa en Moodle (Cuestionario inicial) para ser completado o primeiro día da clase |
Personalized attention |
Methodologies
|
Case study |
Critical bibliographical |
ICT practicals |
Online discussion |
|
Description |
The students will have a personalized attention to carry out clinical practices, case studies and two discussions themselves. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Multiple-choice questions |
A1 A2 A6 A7 A8 A9 A10 A13 A14 A15 A16 A17 A21 A22 A27 A28 |
Se farán tres probas de resposta múltiple como avaliación continua. Primeira proba ao rematar o bloque da patoloxía de afasia (15%).
Segunda proba ao rematar a patoloxía de Linguaxe infantil (15%).
Ambos cuestionarios teñen preguntas con 4 respostas posibles, e sólo unha é correcta.. Cada error se descontará 0.25 puntos.
Terceira proba se fará na data oficial de examen para avaliar todos os contenidos teóricos e prácticos impartidos (40%). Este cuestionario teñe preguntas con 4 respostas posibles e cada error tamén desconta 0.25 puntos.
|
70 |
ICT practicals |
A2 A6 A7 A8 A9 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A21 A22 A27 A28 B1 B2 B5 B7 B9 B11 B16 B17 B19 C1 C6 C7 C8 |
El alumnado se agruparán en grupos de 5-6 estudantes, có fin de facer prácticas de programación e intervención en diversos supuestos clínicos de afasia. Cada grupo de traballo desarrollará o proceso terapéutico dun caso clínico (avaliación-programación e intervención) e o presentará mediante apoyo de vídeo y power point (TEAMS).
Se valorará: Capacidad de análisis y síntesis (B7), organizar y planificar bien lo presentado (B9) y capacidad para trabajar en equipo (B24) |
30 |
|
Assessment comments |
The teacher will value the participation and positive disposition shown during the performance of clinical practices, to discuss cases and conferences, as well as to attend conferences or courses organized by the teacher. To pass this subject, it´s necessary to obtain or 50% of total, for this the students need a minimum score of 5. Students non assistants: Students from previous courses don´t do a bibliographic recession and final calcification performed according to do value reached in mixed probation (70%) and not case study (30%).
|
Sources of information |
Basic
|
Fawcus Margaret (1990). Aphasia therapy in practice: Comprehension. Bicester:Winslow
Fawcus Margaret (1990). Aphasia Therapy in practice: Expression. Bicester:Winslow
Fawcus Margaret (1991). Aphasia therapy in practice: Readiing. Bicester:Winslow
Fawcus Margaret (1993). Aphasia therapy in practice: Writing. Bicester:Winslow
Narbona Juan (2003). El lenguaje del niño. Barcelona: Elsevier
Monfort Marc (1999). El niño que habla. El lenguaje oral en el preescolar.. Madrid: Cepe
Juárez Sánchez Adoración (2002). Estimulación del lenguaje oral. Un modelo interactivo para niños con dificultades. Madrid: Santillana
Goodglass H (2005). Evaluación de la afasia y trastornos relacionados. Madrid: Panamericana
Bosch Galceran Laura (2003). Evaluación fonológica del habla infantil.. Barcelona: Masson
Buckley Sue (2005). Habla, lenguaje y comunicación en alumnos con Síndrome de Down y actividades para padres y profesores. Madrid: Cepe
Chapey Roberta (2008). Language intervention. Strategies in aphasia and related neurogenic communication disorders. Philadelphia: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins,
Monfort Marc (1993). Los niños disfásicos. Descripción y tratamiento. Madrid: Cepe
Peña Casanova Jordi (2005). Programa integrado de exploración neuropsicológica Test Barcelona revisado: TBR. Barcelona: Masson
Boehm Ann E (2000). Test Boehm de conceptos básicos. Madrid: TEA
Aguado Alonso Gerado (2004). Trastornos específicos del lenguaje: Retraso del lenguaje y disuasivas. Málaga: Aljibe
Aguado Alonso Gerardo (2002). TSA: El desarrollo de la morfosintaxis en el niño. Madrid: Cepe |
Aguado Alonso G (2002). El desarrollo de la morfosintaxis en el niño. Madrid, Cepe. Aguinag G, Armentia ML, Fraile, A, Olangua P y Uriz N (2004). PLON_R. Prueba de lenguaje oral Navarra-revisada. Madrid: TEA. Boehm AE (2000). Boehm. Test Boehm de conceptos básicos. Madrid: TEA: Bosch L (2004). Evaluación fonológica del habla infantil, Barcelona. Masson, 2004. Hedge MN,y Pomaville F (2008). Assessment of Communication Disorders in Children. Resources and Protocols.San Diego: Plural Publishing.
|
Complementary
|
|
-Powell T, Head injury. A practical guide, United Kingdom. Winslow, 1994, Libro,
-Rapin I, Disfunción cerebral en la infancia, Barcelona. Martínez Roca, 1987, Libro, |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Anatomy of the Organs of Hearing and Speech/652G04001 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Assessment of Neurological and Anatomical Disorders/652G04026 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Psycholinguistics/652G04003 | Foundations of Assessment and Diagnosis/652G04010 | Neuropsychology/652G04016 | Galician Language/652G04036 | Spanish Language/652G04037 | Clinical Linguistics/652G04042 |
|
Other comments |
It is recommended to know a foreign language (minimum level B1 in English) to access the bibliographical sources that could need.
Attendance at scientific events and conferences is recommended. |
|