Identifying Data 2020/21
Subject (*) Spanish Language Code 652G04037
Study programme
Grao en Logopedia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Cordoba Rodriguez, Felix
E-mail
felix.cordoba@udc.es
Lecturers
Cordoba Rodriguez, Felix
E-mail
felix.cordoba@udc.es
Web
General description Farase unha revisión dos componentes da lingua española orientada a complementar a formación lingüística dos logopedas, seleccionando os aspectos máis relacionados cos trastornos logopédicos, coa súa evaluación e intervención.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se manteñen


*Metodoloxías docentes que se modifican

Actividades iniciais: Faranse mediante Moodle e Teams.

Sesión maxistral: Substituiranse por sesións a través de Teams e apuntamentos autoexplicativos

Obradoiro: Realizarase mediante Moodle e Teams.


3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Mediante correo electrónico e foro de Moodle. Ademais, en horas de titoría ou previo acordo, mediante chamada, videochamada ou chat en Teams.

4. Modificacións na avaliación

Obradoiro: Consistirá en actividades realizadas a través de Moodle co apoio de Teams.

*Observacións de avaliación:

Mantense as indicadas no apartado "Avaliación". A titorización das actividades farase mediante correo electrónico, Moodle ou Teams.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Limitarase ao material dispoñible en liña e en Moodle.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 Coñecer e integrar os fundamentos lingüísticos da Logopedia: Fonética e fonoloxía, morfosintaxe, semántica, pragmática, sociolingüística.
A31 Adquirir o desenvolvemento os recursos persoais para a intervención: habilidades sociais e comunicativas, habilidades profesionais, avaliación da propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización ou toma de decisións.
B1 Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada.
B7 Capacidade de análise e síntese.
B12 Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo.
B17 Saber expresarse en público.
B22 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B23 Traballar de forma colaborativa.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e integrar os fundamentos lingüísticos da Logopedia: fonética e fonoloxía, morfosintaxis, semántica, pragmática, sociolingüística. A3
Adquirir ou desenvolver habilidades comunicativas para a intervención. A31
Comunicarse de xeito efectivo nun entorno de traballo. B2
B12
B17
C1
Saber expresarse en público. B12
B17
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. B1
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. B2
Capacidade de análise e síntese. B2
B7
Aprender autónomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. B5
B22
B23
Traballar de forma autónoma con iniciativa. B22
Traballar de forma colaborativa. B23
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1

Contents
Topic Sub-topic
I. Compoñente fonético e fonolóxico do español
II. Compoñente gramatical do español
III. Compoñente léxico-semántico do español
IV. Compoñente pragmático do español

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A3 15.5 37 52.5
Workshop A31 B1 B2 B5 B7 B12 B17 B22 B23 C1 16 40 56
Introductory activities B17 B22 B23 0.5 0 0.5
 
Personalized attention 3.5 0 3.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición teórico-práctica. Agárdase que o alumnado se implique nestas sesións de forma participativa.
Workshop Combinación de diversas metodoloxías e probas (exposicións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas etc.) a través das que o alumnado desenvolve tarefas sobre un tema específico co apoio e supervisión do profesorado.
Introductory activities Exame dos coñecementos previos relacionados coa materia. Actividades para coñecer as competencias, intereses e motivacións do alumnado. Preténdese obteer información relevante que permita articular unha docencia que favoreza a aprendizaxe eficaz e significativa.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Guest lecture / keynote speech
Description
As prácticas dos obradoiros realizaranse cun seguimento personalizado por parte do profesor.

Espérase que se faga uso das titorías para resolver dúbidas relacionadas cos materiais empregados ou coas actividades, información ou conceptos desenvolvidos nas aulas.

Enténdese que a avaliación forma parte do proceso de aprendizaxe e, por tanto, recoméndase que nas titorías se revisen os exercicios e o exame final.

As titorías poderán ser individuais ou en grupo. Poderanse levar a cabo persoalmente, mediante correo electrónico, foros de Moodle, chamadas, videochamadas ou chat de Teams.

A atención a estudantes con necesidades especiais abordarase desde esta perspectiva de atención individual, ben en titorías, ben na aula. Se é conveniente, adaptaranse as metodoloxías e deseñaranse actividades especiais.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A31 B1 B2 B5 B7 B12 B17 B22 B23 C1 Durante o curso realizaranse actividades variadas relacionadas cos contidos do temario e a súa aplicación práctica. Estas actividades serán obxecto de avaliación.
Valoraranse a capacidade de análise, a correcta aplicación dos contidos teóricos á práctica, a precisión terminolóxica e a claridade e correción da explicación e argumentación.
100
 
Assessment comments

As actividades entregaranse na plataforma Moodle nos prazos fixados. O/a estudante comprométese a gardar unha copia de cada traballo, en previsión de problemas na recepción.


Só se aceptarán traballos, actividades etc. que se entreguen no prazo e forma establecidos.

Os traballos, actividades e exame deben cumprir as esixencias de correción lingüística propias destes textos (ortografía, puntuación, precisión léxica, rexistro formal, discurso coherente e cohesionado etc.).

O plaxio, incluso parcial, ou calquera outra falta de honradez académica, dará lugar á descalificación automática da actividade. As actividades e traballos poderán ser sometidas a unha revisión mediante aplicacións informáticas de detección de plaxio. Estas aplicacións poden recoñecer traballos presentados noutras materias.

- Calificarase como non presentado a quen entregue 3 ou menos actividades.

- Na segunda edición de actas poderanse recuperar todas as
actividades coa mesma ponderación que na primeira edición. As
actividades serán substituídas por tarefas que se publicarán e
entregarán a través da plataforma Moodle.

- En convocatoria adiantada emplearanse os mesmos instrumentos de avaliación coa mesma ponderación. As actividades do obradoiro serán substituídas por tarefas que se publicarán na plataforma Moodle. O alumnado afectado debe contactar co profesor.

- Estudantes a tempo parcial con dispensa académica de asistencia ás clases recoñecida: realizarán alternativas aos obradoiros, previo acuerdo co profesor, ademais da prueba mixta final.

- Alumnado que precise medidas de apoio á diversidade ou con modalidades específicas de aprendizaxe: aplicarase o mesmo sistema de avaliación, coas adaptacións e flexibilidade que requira cada caso.

- Alumnado erasmus e de intercambio: recoméndase un nivel de español equivalente a B1 ou superior para cursar esta materia.


Sources of information
Basic Martínez Celdrán, Eugenio (1996). El sonido en la comunicación humana. Introducción a la fonética. Barcelona: Octaedro
Martínez Celdrán, Eugenio (1989). Fonología general y española. Barcelona: Teide
Hidalgo Navarro, Antonio y Mercedes Quilis Merín (2012). La voz del lenguaje: Fonética y fonología del español. Valencia: Tirant
Garayzábal, Elena (2006). Lingüística clínica y logopedia. Madrid: Machado Libros
Moreno-Torres Sánchez, Ignacio (2004). Lingüística para logopedas. Málaga: Ediciones Aljibe
Gallardo Paúls, Beatriz y Veyrat Rigal, Montserrat (eds.) (2004). Lingüística y patología. Valencia : Universitat de València
Martínez Celdrán, Eugenio y Fernández Planas, Ana María (2007). Manual de fonética española. Articulaciones y sonidos del español. Barcelona: Ariel
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2011). Nueva gramática de la lengua española. Fonética y fonología. Barcelona: Espasa
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2010). Nueva gramática de la lengua española. Manual. Madrid: Espasa Calpe
Quilis, Antonio (1997). Principios de fonología y fonética españolas. Madrid: Arco Libros

Na plataforma Moodle da UDC inserirase material necesario para o axeitado seguimento da materia.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
<p>Adaptación</p><p>A materia poderase adaptar a estudantes con discapacidades, que non teñan un nivel de español similar ao do nativo ou que por calquera motivo necesiten alguna modificación en calquera dos aspectos reflectidos nesta guía docente. Prégase aos interesados que se poñan en contacto co profesor ou co seu titor.</p>


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.