Identifying Data 2017/18
Subject (*) Assessment of Speech Therapy Intervention Programmes Code 652G04038
Study programme
Grao en Logopedia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optativa 4.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
Iglesias Cortizas, Maria Josefa
E-mail
m.iglesias1@udc.es
Lecturers
Iglesias Cortizas, Maria Josefa
E-mail
m.iglesias1@udc.es
Web
General description Esta asignatura ten como finalidade complementar a formación teórico-práctica no marco contextual da titulación, onde os obxectivos da mesma perseguen que o profesional da Logopedia saiba deseñar e desenvolver a avaliación dos programas de intervención ligopédica, así como analizar a súa propia intervención.
Máis concretamente céntrase na avaliación cando dita intervención se enmarca dentro dun programa, para o cal se lle proporciona formación en avaliación de programas contextualizados no ámbito da Logopedia atendendo ao seu perfil profesional.
Aporta formación teórico-práctica no deseño da avaliación de programas de intervención logopédia, xa ben sexan individuais, grupais ou enmarcada nun contexto mais amplo.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Coñecer e integrar os fundamentos metodolóxicos para a investigación en Logopedia.
A8 Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico.
A9 Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación.
A11 Redactar un informe de avaliación logopédica.
A12 Realizar unha avaliación tras a intervención.
A15 Coñecer e aplicar os modelos e as técnicas de intervención.
A21 Saber deseñar e elaborar informes logopédicos.
A22 Saber deseñar, programar e avaliar a actuación logopédica.
A28 Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais).
A32 Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación.
B7 Capacidade de análise e síntese.
B9 Capacidade de organizar e planificar.
B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B23 Traballar de forma colaborativa.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Saber A5Coñecer e integrar os fundamentos metodolóxicos para a investigación en Logopedia A8 Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. A9 Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. Saber facer A11 Redactar un informe de avaliación logopédica. A12 Realizar unha avaliación tras a intervención. A22 Saber deseñar, programar e avaliar a actuación logopédica. Saber ser B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. A5
A8
A9
A11
A12
A22
B11
A5 Coñecer e integrar os fundamentos metodolóxicos para a investigación en Logopedia. A8 Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. A9 Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. A12 Realizar unha avaliación tras a intervención. A15 Coñecer e aplicar os modelos e as técnicas de intervención. A21 Saber deseñar e elaborar informes logopédicos. A28 Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais). A5
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B23
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Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Introduccion. Aspectos fundamentais da avaliación de programas de intervención logopédica. Características da intervención: qué e a intervención.
Ámbitos da intervención
Tema 2. Análisis de Necesidades de los destinatarios del programa Qué es una necesidad?
Qué es la evaluación de necesidades y para qué sirve?
Elementos en una evaluación de necesidades.
Tema 3. Diseño de un programa de intervención.
Qué es un programa "experto"?
Proceso de diseño.
Tema 4. Fase de intervención. Elementos a controlar en la aplicación del programa
Control de la logística del programa
Control de las actuaciones
Control de la cobertura
Control de la eficacia
Tema 5. Evaluación de programas 1ª parte Concepto y funciones de la evaluación de programas.
Tipos de evaluación según quién evalúa:
según su función
según los elementos del programa
según la perspectiva temporal
Tema 5. Evaluación de programas 2ª parte Proceso de evaluación de programas
marco regulador de la evaluación
objetivo y tipo de evaluación
finalidad y función de la evaluación. Objetivos
identificación de las audiencias
términos de comparación
criterios de evaluación
diseño
resolución del diseño
calendario previsto
equipo de evaluación
La materia se hará practica. Aplicando la guía que recoja los puntos esenciales de la asignatura. Se entregará el trabajo en formato de proyecto (se dará guía)

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Short answer questions A8 A9 A12 2 0 2
Introductory activities A5 A15 A21 B11 B23 3 0 3
Document analysis A11 A22 2 0 2
Guest lecture / keynote speech B7 B9 10 20 30
Case study A28 A32 B9 C8 10 20 30
Oral presentation A22 B7 13.6 0 13.6
Mixed objective/subjective test B7 B9 2.2 2.2 4.4
Supervised projects B23 C8 13.3 2.2 15.5
 
Personalized attention 12 0 12
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Short answer questions Ao final do desenvolvemento dos contidos realizarase unha proba sobre a adquisición dos mesmos, que constará de preguntas cuxas respostas correctas poderán ser contestadas brevemente.
Introductory activities Unha vez presentada a asignatura, os alumnos/as debaterán sobre os contidos da mesma, así como sobre conceptos e terminoloxía básica da avaliación de programas. Desenvolverán algúns dos termos por escrito a fin de poder avalíar os coñecementos previos sobre a temática.
Document analysis Lectura e análise de documentación proporcionada polo profesor/a ou referenciada na bibliografía, na cal terán que responder a unha serie de cuestións plantexadas.
Guest lecture / keynote speech Exposición por parte do profesor/a dos contidos, ben na aula asignada ao grupo-clase, ou noutra aula dotada de deteminados apoyos didácticos.
Case study Faranse estudos de casos nos traballos tutelados.
Oral presentation Defensa dos traballos tutorizados
Mixed objective/subjective test No exame final da asignatura será unha proba mixta: parte de test e preguntas breves.
Supervised projects O alumnado realizará un traballo práctico, no cal fará unha búsqueda bibliográfica e información sobre programas de intervención logopédica. Unha vez analizados elixirá un deles para o cal deseñará a avaliación do mesmo. Deseñará ademais os instrumentos para a recollida da información, así como o tratamento que fará da mesma e fará unha proposta de informe final. Este traballo será realizado en grupo de como máximo tres alumnos/as.
(Se fose factible, dito traballo desenvolverase nun entorno real).

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Acudirán todos os membros dos grupos de traballo a resolver as dúbidas e a facer o seguimento do mesmo.
Asi mesmo resolverán dúbidas sobre os documentos de lectura, así como na búsqueda bibliográfica, e respecto aos contidos expostos nas sesións maxistrais.



Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects B23 C8 Do deseño da avaliación do programa de intervención logopédica, o alumno/a elaborará unha memoria. 30
Short answer questions A8 A9 A12 Farase unha proba sobre os contidos desenvoltos, onde as respostas serán breves. 20
Mixed objective/subjective test B7 B9 Esta es la forma del examen oficial 50
 
Assessment comments

Prueba mixta:
Prueba de discriminación (verdadero/falso (aciertos-errores) de conocimientos y preguntas cortas. Actividad tutelada. Exposición oral de la actividad tutelada. Memoria autoevaluativa del trabajo grupal.
La calificación en la asignatura vendrá dada por los siguientes aspectos: 
Se hará una evaluación continua, lo que supone que no se realizarán exámenes parciales.
Se hará un examen final en el que se evaluará la materia explicada en clase y de los trabajos tutorizados. Es necesario recordar el número del grupo y la nota obtenida y Será obligatoria una tutoría grupal
El trabajo tutorizado será grupal;con un máximo 4 personas. La puntuación máxima será de 3 puntos para el proyecto o informe con 25 páginas máximo. Las fechas de entrega será con un plazo razonalble, no admitiéndose los que se entreguen fuera del plazo, y se mantiene la nota para julio.
En el examen final se darán un máximo de 7 puntos:
Para ello será necesario aprobar 1º una prueba test de verdadero/falso de 25 ítems, de contenidos básicos de la materia de la asignatura. Para ello se deberá contestar correctamente 15 de las 25 preguntas, descontando los fallos). Y 2º algunas preguntas breves (2 puntos). 


Sources of information
Basic (). .

Abarca Ponce, M P. (Coord.) (1989): La evaluación de programas educación. Madrid: Escuela Española.

Álvarez González, M. (2001) (Coord). Diseño y evaluación de programas de educación emocional. Barcelona: Ciss/Praxis.

Álvarez Rojo, V. et al. (2002). Diseño y evaluación de programas. Madrid: Eos.

Bell, J. (2000). Cómo hacer tu primer trabajo de investigación. Barcelona: Gedisa.

García Herrero, G.A. y Ramírez Navarro, M. (1996). Diseño y evaluación de proyectos sociales. Zaragoza: Certeza.

García Sanz. M. P. (2003). La evaluación de programas en la intervención socio educativa. Murcia:DM.

Iglesias Cortizas, M.J. (2005). Diagnóstico Escolar: Teoría, Ámbitos y Técnicas. Madrid: Prentice Hall.

Iglesias Cortizas, M.J. (2012). Aportaciones del Diagnóstico Pedagógico a la Orientación Educativa. En L.M. Sobrado; E. Fernández Rey y M.L. Rodicio.Orientación Educativa. Nuevas Perspectivas.Madrid: Biblioteca Nueva. pp-89-112.

Iglesias Cortizas, M. J. (2007). Diagnóstico e intervención didáctica del lenguaje escolar. La Coruña: Netbiblo.

López Ruíz, J. et al. (1999). Diseños experimentales. Planificación y análisis. Sevilla: Cronos.

Morales, P. (1988). Medición de actitudes en psicología y educación. San Sebastián, Ttarttalo.

Rodicio García, M.L. e Iglesias Cortizas, M.J. (2011). El acoso escolar. Diagnóstico y prevención.Madrid: Biblioteca Nueva.

Sanz Oro, R. (1998). Evaluación de programas en orientación educativa. Madrid: Pirámide.

Sierra Bravo, R (1991). Técnicas de investigación social. Teoría y ejercicios. Madrid: Paraninfo.

Stufflebean, D. y Shinkfield, A.J. (1987). Evaluación sistemática. Madrid: Paidós- MEC.

Trigo, V. (2002) Escribir y presentar trabajos en clase.Madrid: Addison Wesley­Prentice Hall.

Varios (1991).Evaluación de programas, Bordón, monográfico, Vol. 43, nº 4.

Colas, P. y Rebollo, M.A. (1993): Evaluación de programas. Una guía práctica. Sevilla. Kronos.

Fernandez-Ballesteros, R. (1995): Evaluación de programas. Una guía práctica en ámbitos sociales, educativos y de salud. Madrid. Síntesis.

Complementary (). .
(). .


Recommendations
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Other comments
Recoméndase a asistencia a eventos científicos relacionados coa materia.


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