Identifying Data 2020/21
Subject (*) Assessment of Speech Therapy Intervention Programmes Code 652G04038
Study programme
Grao en Logopedia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
Ríos de Deus, María Paula
E-mail
paula.rios.dedeus@udc.es
Lecturers
Ríos de Deus, María Paula
E-mail
paula.rios.dedeus@udc.es
Web
General description Esta asignatura ten como finalidade complementar a formación teórico-práctica no marco contextual da titulación, onde os obxectivos da mesma perseguen que o profesional da Logopedia saiba deseñar e desenvolver a avaliación dos programas de intervención ligopédica, así como analizar a súa propia intervención.
Máis concretamente céntrase na avaliación cando dita intervención se enmarca dentro dun programa, para o cal se lle proporciona formación en avaliación de programas contextualizados no ámbito da Logopedia atendendo ao seu perfil profesional.
Aporta formación teórico-práctica no deseño da avaliación de programas de intervención logopédia, xa ben sexan individuais, grupais ou enmarcada nun contexto mais amplo.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas
*Metodoloxías docentes que se modifican
Ningunha
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico: Diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
– Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumando. Dispoñen de “foros temáticos asociados aos módulos” da materia, para formular as consultas necesarias. Tamén hai “foros de actividade específica” para desenvolver as “Discusións dirixidas”, a través das que se se pon en práctica o desenvolvemento de contidos teóricos da materia.
– Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade. De 1 a 2 sesións semanais (ou mais segundo o demande o alumnado) en pequeno grupo (ate 6 persoas), para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados”. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumando para desenvolver o traballo da materia.
4. Modificacións na avaliación
Ningunha
*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que as referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesión que houbo presencial ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Ningunha

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Coñecer e integrar os fundamentos metodolóxicos para a investigación en Logopedia.
A8 Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico.
A9 Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación.
A11 Redactar un informe de avaliación logopédica.
A12 Realizar unha avaliación tras a intervención.
A15 Coñecer e aplicar os modelos e as técnicas de intervención.
A21 Saber deseñar e elaborar informes logopédicos.
A22 Saber deseñar, programar e avaliar a actuación logopédica.
A28 Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais).
A32 Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación.
B1 Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional.
B3 Apreciar as distintas manifestacións da diversidade.
B4 Aprender a aprender.
B5 Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada.
B7 Capacidade de análise e síntese.
B9 Capacidade de organizar e planificar.
B11 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B23 Traballar de forma colaborativa.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os fundamentos metodolóxicos da investigación. Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. B1
B3
B4
B5
C1
C3
C7
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. Realizar unha avaliación tras a intervención. Coñecer e aplicar os modelos e as técnicas de intervención. A5
A8
A9
A11
A12
A15
A21
A22
A28
A32
B7
B9
B11
B23
C8

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Introduccion. Aspectos fundamentais da avaliación de programas de intervención logopédica.
Tema 2. Análisis de Necesidades de los destinatarios del programa
Tema 3. Diseño de un programa de intervención.
Tema 4. Fase de intervención.
Tema 5. Evaluación de programas

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A5 A8 A9 B9 B7 6.5 0 6.5
Document analysis A5 A8 A9 A11 A12 A28 A32 5 10 15
Oral presentation B7 B9 C1 8 10 18
Collaborative learning A5 A8 A9 A11 A12 A15 A21 6 19 25
Supervised projects A5 A8 A9 A11 A12 A15 A21 A22 B1 B3 B4 B5 B7 B9 B11 B23 C1 C3 C7 C8 4 20 24
Objective test A5 A9 2 10 12
 
Personalized attention 12 0 12
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición por parte do profesor/a dos contidos, ben na aula asignada ao grupo-clase, ou noutra aula dotada de deteminados apoyos didácticos.
Document analysis Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
Oral presentation Presentación dos traballos reallizados na clase
Collaborative learning Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.
Supervised projects O alumnado realizará un traballo práctico, no cal fará unha búsqueda bibliográfica e información sobre programas de intervención logopédica. Unha vez analizados elixirá un deles para o cal deseñará a avaliación do mesmo. Deseñará ademais os instrumentos para a recollida da información, así como o tratamento que fará da mesma e fará unha proposta de informe final. Este traballo será realizado en grupo de como máximo tres alumnos/as.
(Se fose factible, dito traballo desenvolverase nun entorno real).
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Acudirán todos os membros dos grupos de traballo a resolver as dúbidas e a facer o seguimento do mesmo.
Asi mesmo resolverán dúbidas sobre os documentos de lectura, así como na búsqueda bibliográfica, e respecto aos contidos expostos nas sesións maxistrais.



Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A5 A8 A9 A11 A12 A15 A21 A22 B1 B3 B4 B5 B7 B9 B11 B23 C1 C3 C7 C8 Valórase:
Resultados de aprendizaxe
Participación activa no grupo
Designación de tarefas
Traballo en equipo
Respecto e colaboración
Organización do traballo
Actitude, motivación e implicación
Produto final ben elaborado
20
Document analysis A5 A8 A9 A11 A12 A28 A32 Valórase:
Resultados de aprendizaxe
Participación activa no grupo
Designación de tarefas
Traballo en equipo
Respecto e colaboración
Organización do traballo
Actitude, motivación e implicación
Produto final ben elaborado
10
Objective test A5 A9 Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Valorarase:
Adquisición das competencias da materia
40
Oral presentation B7 B9 C1 Valórase:
Traballo en equipo
Respecto e colaboración
Organización do traballo
Actitude, motivación e implicación
Produto final ben elaborado
10
Collaborative learning A5 A8 A9 A11 A12 A15 A21 Valórase:
Resultados de aprendizaxe
Participación activa no grupo
Designación de tarefas
Traballo en equipo
Respecto e colaboración
Organización do traballo
Actitude, motivación e implicación
Produto final ben elaborado
20
 
Assessment comments

Para superar a materia é preciso ter aprobado todos os traballos realizados na clase, así como todas as actividades de avaliación.

Os e as estudiantes non asistentes, porsen en contacto coa docente para establecer a metodoloxía de avaliación da materia.

Terase en conta a presentación dos traballos, o formato, a redacción, as faltas gramaticales e as ortográficas. A detección dalgún deles suporá un punto menos na nota final.

A copia e plaxio de traballos será causa de suspenso.


Sources of information
Basic (). .

Abarca Ponce, M P. (Coord.) (1989): La evaluación de programas educación. Madrid: Escuela Española.

Álvarez González, M. (2001) (Coord). Diseño y evaluación de programas de educación emocional. Barcelona: Ciss/Praxis.

Álvarez Rojo, V. et al. (2002). Diseño y evaluación de programas. Madrid: Eos.

Bell, J. (2000). Cómo hacer tu primer trabajo de investigación. Barcelona: Gedisa.

García Herrero, G.A. y Ramírez Navarro, M. (1996). Diseño y evaluación de proyectos sociales. Zaragoza: Certeza.

García Sanz. M. P. (2003). La evaluación de programas en la intervención socio educativa. Murcia:DM.

Iglesias Cortizas, M.J. (2005). Diagnóstico Escolar: Teoría, Ámbitos y Técnicas. Madrid: Prentice Hall.

Iglesias Cortizas, M.J. (2012). Aportaciones del Diagnóstico Pedagógico a la Orientación Educativa. En L.M. Sobrado; E. Fernández Rey y M.L. Rodicio.Orientación Educativa. Nuevas Perspectivas.Madrid: Biblioteca Nueva. pp-89-112.

Iglesias Cortizas, M. J. (2007). Diagnóstico e intervención didáctica del lenguaje escolar. La Coruña: Netbiblo.

López Ruíz, J. et al. (1999). Diseños experimentales. Planificación y análisis. Sevilla: Cronos.

Morales, P. (1988). Medición de actitudes en psicología y educación. San Sebastián, Ttarttalo.

Rodicio García, M.L. e Iglesias Cortizas, M.J. (2011). El acoso escolar. Diagnóstico y prevención.Madrid: Biblioteca Nueva.

Sanz Oro, R. (1998). Evaluación de programas en orientación educativa. Madrid: Pirámide.

Sierra Bravo, R (1991). Técnicas de investigación social. Teoría y ejercicios. Madrid: Paraninfo.

Stufflebean, D. y Shinkfield, A.J. (1987). Evaluación sistemática. Madrid: Paidós- MEC.

Trigo, V. (2002) Escribir y presentar trabajos en clase.Madrid: Addison Wesley­Prentice Hall.

Varios (1991).Evaluación de programas, Bordón, monográfico, Vol. 43, nº 4.

Colas, P. y Rebollo, M.A. (1993): Evaluación de programas. Una guía práctica. Sevilla. Kronos.

Fernandez-Ballesteros, R. (1995): Evaluación de programas. Una guía práctica en ámbitos sociales, educativos y de salud. Madrid. Síntesis.

Complementary (). .
(). .


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Research Methodology /652G04009
Data Analysis/652G04033

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Research Methodology /652G04009
Foundations of Speech Therapy Intervention/652G04005
Foundations of Assessment and Diagnosis/652G04010
Data Analysis/652G04033

Other comments

 "Recoméndase enviar os traballos telematicamente e, de non ser  posible, non utilizar plásticos, elixir a impresión a dobre cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais".



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.