Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Avaliación de programas de intervención logopédica Código 652G04038
Titulación
Grao en Logopedia
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinación
Ríos de Deus, María Paula
Correo electrónico
paula.rios.dedeus@udc.es
Profesorado
Ríos de Deus, María Paula
Correo electrónico
paula.rios.dedeus@udc.es
Web
Descrición xeral A materia aporta a formación teórico-práctica sobre a avaliación de programas de intervención logopédica
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos. Non se realizarán cambios
2. Metodoloxías. Metodoloxías docentes que se manteñen: todas. Metodoloxías docentes que se modifican: ningunha
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado. Correo electrónico: Diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados. Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumando. Dispoñen de “foros temáticos asociados aos módulos” da materia, para formular as consultas necesarias. Tamén hai “foros de actividade específica” para desenvolver as “Discusións dirixidas”, a través das que se se pon en práctica o desenvolvemento de contidos teóricos da materia. Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade. De 1 a 2 sesións semanais (ou mais segundo o demande o alumnado) en pequeno grupo (ate 6 persoas), para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados”. Esta dinámica permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do alumando para desenvolver o traballo da materia.
4. Modificacións na avaliación. Ningunha. Observacións de avaliación: mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que as referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesión que houbo presencial ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía. Ningunha

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 Coñecer e integrar os fundamentos metodolóxicos para a investigación en Logopedia.
A12 Realizar unha avaliación tras a intervención.
A22 Saber deseñar, programar e avaliar a actuación logopédica.
A32 Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación.
B1 Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional.
B3 Apreciar as distintas manifestacións da diversidade.
B4 Aprender a aprender.
B5 Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada.
B23 Traballar de forma colaborativa.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os aspectos fundamentáis da avaliación de programas de intervención logopédica Coñecer as fases da avaliación de programas de intervención logopédica Saber deseñar a avaliación de programas de intervención logopédica Coñecer as técnicas para a recollida da información e o análise dos datos na avaliación de programas de intervención logopédica Saber elaborar o informe da avaliación de programas de intervención logopédica A5
A12
A22
A32
B1
B3
B4
B5
B23
C1
C3
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. Aspectos fundamentáis da avaliación de programas de intervención logopédica
2. Conceptualización e fases da avaliación de programas de intervención logopédica
3. Deseño da avaliación de programas de intervención logopédica
4. Técnicas para a recollida da información e o análise dos datos na avaliación de programas de intervención logopédica
5. A elaboración do informe da avaliación de programas de intervención logopédica

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A5 A12 A22 A32 2.5 7 9.5
Análise de fontes documentais A5 A12 A32 B1 B4 B5 4 20 24
Presentación oral B23 C3 C1 8 10 18
Aprendizaxe colaborativa A5 A12 4 12 16
Traballos tutelados A5 A12 A22 A32 B1 B3 B4 B5 B23 C1 C3 C7 C8 3 12 15
Proba obxectiva A5 A12 A22 A32 2 20 22
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición dos contidos, ben na aula ou a través de vídeos.
Análise de fontes documentais Utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos relevantes para a temática da materia.
Presentación oral Presentación dos traballos reallizados na clase.
Aprendizaxe colaborativa Procedementos de ensino-aprendizaxe que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas.
Traballos tutelados Realización de traballos prácticos.
Proba obxectiva Proba escrita para a avaliación da aprendizaxe, pode combinar distintos tipos de preguntas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición
Para todos/as os/as membros dos grupos de traballo a resolver as dúbidas.




Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A5 A12 A22 A32 B1 B3 B4 B5 B23 C1 C3 C7 C8 Valórase:
Resultados de aprendizaxe
Participación activa no grupo
Designación de tarefas
Traballo en equipo
Respecto e colaboración
Organización do traballo
Actitude, motivación e implicación
Produto final ben elaborado
25
Análise de fontes documentais A5 A12 A32 B1 B4 B5 Valórase o produto final 5
Proba obxectiva A5 A12 A22 A32 Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Valorarase:
Adquisición das competencias da materia
40
Presentación oral B23 C3 C1 Valórase:
Traballo en equipo
Respecto e colaboración
Organización do traballo
Actitude, motivación e implicación
Produto final ben elaborado
10
Aprendizaxe colaborativa A5 A12 Valórase:
Resultados de aprendizaxe
Participación activa no grupo
Designación de tarefas
Traballo en equipo
Respecto e colaboración
Organización do traballo
Actitude, motivación e implicación
Produto final ben elaborado
20
 
Observacións avaliación

Para superar a materia é preciso ter aprobado todos os traballos realizados na clase.

O alumnado non asistente, deberá contactar conmigo para establecer a metodoloxía de avaliación da materia.

Terase en conta, na presentación dos traballos, o formato, a redacción, as faltas gramaticales e as ortográficas. A detección dalgún deles suporá a baixada de puntos na nota final.

A copia e plaxio de traballos será causa de suspenso.


Fontes de información
Bibliografía básica Gutiérrez, H. C. (2021). Como elaborar proyectos: Diseño, ejecución y evaluación de proyectos sociales educativos. Magisterio
Lozano, R. A. M. (2020). Formulación y evaluación de proyectos: Enfoque para emprendedores. Ecoe Ediciones
Perea, O. (2017). Guía de evaluación de programas y proyectos sociales.
Avila, H. F., González, M. M., & Licea, S. M. (2020). La entrevista y la encuesta:¿ métodos o técnicas de indagación empírica?. Didasc@lia: didáctica y educación, 11(3), 62-79.
Cerezuela, D. R. (2018). La evaluación de proyectos y procesos culturales. Revista para el análisis de la cultura y el territorio, (19), 178-195.
Menéndez, M. C. (2019). Metodología de la intervención social. Ediciones Paraninfo, SA
García JA, Jiménez, F., Arnaud, M., Ramírez, Y. & Lino, L. (2014). Metodología de la investigación bioestadística y bioinformática en ciencias médicas y de la salud. McGraw-Hill
Castellano, M., Simón, T. & Pérez E (2018). Métodos de investigación en logopedia. Síntesis
Monfort, M., & Sánchez, A. J. (1990). Modelos de intervención en logopedia. Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología, 4, 162-167.
Bracho, M. S., Fernández, M., & Díaz, J. (2021). Técnicas e instrumentos de recolección de información: análisis y procesamiento realizado por el investigador cualitativo. Revista Científica UISRAEL, 8(1), 107-121

Bibliografía complementaria

Apórtase ao longo do curso


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Metodoloxía da investigación/652G04009
Análise de datos/652G04033

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Metodoloxía da investigación/652G04009
Fundamentos de intervención logopédica/652G04005
Fundamentos de avaliación e diagnóstico/652G04010
Análise de datos/652G04033

Observacións

 "Recoméndase enviar os traballos telematicamente e, de non ser  posible, non utilizar plásticos, elixir a impresión a dobre cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais".



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías