Identifying Data 2022/23
Subject (*) Assessment of Speech Therapy Intervention Programmes Code 652G04038
Study programme
Grao en Logopedia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
Ríos de Deus, María Paula
E-mail
paula.rios.dedeus@udc.es
Lecturers
Ríos de Deus, María Paula
E-mail
paula.rios.dedeus@udc.es
Web
General description A materia aporta a formación teórico-práctica sobre a avaliación de programas de intervención logopédica

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Coñecer e integrar os fundamentos metodolóxicos para a investigación en Logopedia.
A12 Realizar unha avaliación tras a intervención.
A22 Saber deseñar, programar e avaliar a actuación logopédica.
A32 Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación.
B1 Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional.
B3 Apreciar as distintas manifestacións da diversidade.
B4 Aprender a aprender.
B5 Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada.
B23 Traballar de forma colaborativa.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os aspectos fundamentáis da avaliación de programas de intervención logopédica Coñecer as fases da avaliación de programas de intervención logopédica Saber deseñar a avaliación de programas de intervención logopédica Coñecer as técnicas para a recollida da información e o análise dos datos na avaliación de programas de intervención logopédica Saber elaborar o informe da avaliación de programas de intervención logopédica A5
A12
A22
A32
B1
B3
B4
B5
B23
C1
C3
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
1. Aspectos fundamentáis da avaliación de programas de intervención logopédica - Conceptualización e fases da avaliación de programas de intervención logopédica
2. Deseño da avaliación de programas de intervención logopédica - Técnicas para a recollida da información e o análise dos datos na avaliación de programas de intervención logopédica
3. Informe da avaliación de programas de intervención logopédica - A elaboración do informe de avaliación de programas de intervención logopédica

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A5 A12 A22 A32 2.5 7 9.5
Document analysis A5 A12 A32 B1 B4 B5 4 20 24
Oral presentation B23 C1 C3 8 10 18
Collaborative learning A5 A12 4 12 16
Supervised projects A5 A12 A22 A32 B1 B3 B4 B5 B23 C1 C3 C7 C8 3 12 15
Objective test A5 A12 A22 A32 2 20 22
 
Personalized attention 8 0 8
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición dos contidos, ben na aula ou a través de vídeos.
Document analysis Utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos relevantes para a temática da materia.
Oral presentation Presentación dos traballos reallizados na clase.
Collaborative learning Procedementos de ensino-aprendizaxe que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas.
Supervised projects Realización de traballos prácticos.
Objective test Proba escrita para a avaliación da aprendizaxe, pode combinar distintos tipos de preguntas.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Oral presentation
Description
Ofrécese atención ao alumnado en titorías individuais e / ou en grupo tanto para o desenvolvemento e a corrección do traballo na aula (análise de fontes documentais, lecturas, casos prácticos) como para a resolución de dúbidas, co fin de rastrexar a evolución da aprendizaxe e un rexistro do seu traballo persoal.

Os alumnos asistirán á programación de titorías establecida pola docente. Recoméndase solicitar previamente, por correo electrónico, unha cita para mellor organización.




Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A5 A12 A22 A32 B1 B3 B4 B5 B23 C1 C3 C7 C8 Valórase:
Resultados de aprendizaxe
Participación activa no grupo
Designación de tarefas
Traballo en equipo
Respecto e colaboración
Organización do traballo
Actitude, motivación e implicación
Produto final ben elaborado
30
Objective test A5 A12 A22 A32 Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Valorarase:
Adquisición das competencias da materia
40
Oral presentation B23 C1 C3 Valórase:
Traballo en equipo
Respecto e colaboración
Organización do traballo
Actitude, motivación e implicación
Produto final ben elaborado
30
 
Assessment comments

Para superar a materia é preciso ter aprobado todos os traballos realizados na clase.

O alumnado non asistente, deberá contactar conmigo para establecer a metodoloxía de avaliación da materia.

Terase en conta, na presentación dos traballos, o formato, a redacción, as faltas gramaticales e as ortográficas. 

A copia e plaxio de traballos será causa de suspenso.


Sources of information
Basic Gutiérrez, H. C. (2021). Como elaborar proyectos: Diseño, ejecución y evaluación de proyectos sociales educativos. Magisterio
Lozano, R. A. M. (2020). Formulación y evaluación de proyectos: Enfoque para emprendedores. Ecoe Ediciones
Perea, O. (2017). Guía de evaluación de programas y proyectos sociales.
Avila, H. F., González, M. M., & Licea, S. M. (2020). La entrevista y la encuesta:¿ métodos o técnicas de indagación empírica?. Didasc@lia: didáctica y educación, 11(3), 62-79.
Cerezuela, D. R. (2018). La evaluación de proyectos y procesos culturales. Revista para el análisis de la cultura y el territorio, (19), 178-195.
Menéndez, M. C. (2019). Metodología de la intervención social. Ediciones Paraninfo, SA
García JA, Jiménez, F., Arnaud, M., Ramírez, Y. & Lino, L. (2014). Metodología de la investigación bioestadística y bioinformática en ciencias médicas y de la salud. McGraw-Hill
Castellano, M., Simón, T. & Pérez E (2018). Métodos de investigación en logopedia. Síntesis
Monfort, M., & Sánchez, A. J. (1990). Modelos de intervención en logopedia. Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología, 4, 162-167.
Bracho, M. S., Fernández, M., & Díaz, J. (2021). Técnicas e instrumentos de recolección de información: análisis y procesamiento realizado por el investigador cualitativo. Revista Científica UISRAEL, 8(1), 107-121

Complementary

Apórtase ao longo do curso


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.