Identifying Data 2020/21
Subject (*) Clinic Gerontology II Code 653491005
Study programme
Mestrado Universitario en Xerontoloxía (Plan 2011)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Balo García, Aránzazu
E-mail
aranzazu.balo@udc.es
Lecturers
Balo García, Aránzazu
Lodeiro Fernández, Leire
Millan Calenti, Jose Carlos
Núñez Pérez, Antonio
E-mail
aranzazu.balo@udc.es
leire.lodeiro@udc.es
jose.millan.calenti@udc.es
a.nunez@udc.es
Web
General description
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Sesións maxistrais
- Recensión Bibliográfica
- Proba de resposta múltiple
- Atención personalizada


*Metodoloxías docentes que se modifican
As sesións maxistrais mantéñense de forma virtual a través de Moodle e incorpórase Microsoft teams
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
A través das aplicación informáticas a demanda
4. Modificacións na avaliación
Metodoloxía Peso na cualificación Descrición
Asistencia as sesións maxistrais 5% (Avalaríase a asistencia as clases maxistrais). Traballos en clase 10% (Avalaríase o traballo en grupo realizado na aula). Recensións 25%. Avalaríase a análise crítico do artigo indicado. Proba de resposta múltiple 60% (Proba online de tipo test composta por 40 preguntas con 4 opcións de resposta sendo só unha resposta correcta. Cada pregunta que se responda mal restará 0,33 puntos, non restando as respostas en branco. Fórmula: (A-(E*0,33))*10/40. Esta cualificación contribuirá ao 60% da nota total da materia).

*Observacións de avaliación:
A cualificación da proba de resposta múltiple pasa a contribuír ao 60% da nota final (antes 75%) e realizarase de forma online mediante Moodle. A recensión pasa a pesar 25% (antes 15%) e se inclúe o traballo realizado na clase introdutoria (10%)
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Se incorpora material complementario nos diferentes temas para que o alumnado poida comprender mellor os temas obxecto da materia

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Saber valorar de xeito integral ás persoas maiores así como utilizar os resultados da valoración para intervir de acordo ao diagnóstico preestablecido.
A2 Saber diagnosticar a patoloxía máis prevalente nas persoas maiores así como establecer as pautas terapéuticas máis indicadas, tanto desde o punto de vista farmacolóxico como non farmacolóxico.
A3 Saber diagnosticar os problemas sociais e/o sociosanitarios que inciden na persoa maior e poñer en marcha as medidas axeitadas a fin de conseguir o maior estado de benestar para el e o seu entorno.
A4 Estar en condicións de dirixir calquera recurso xerontolóxico.
A5 Saber realizar procuras en bases de datos científicas, así como aplicar os resultados das mesmas na consecución de proxectos de investigación.
A6 Adquirir as competencias necesarias para aplicar o método científico no desenvolvemento de proxectos.
A7 Ter os coñecementos suficientes para incorporarse como investigador en actividades de I+D+i.
A8 Coñecer as diferentes convocatorias públicas e privadas para a consecución de financiamento e estar en condicións de elaborar un proxecto.
A9 Incorporarse como xestor de proxectos a entidades de I+D+i.
A10 Saber analizar os resultados obtidos na actividade profesional a fin de poder integralos en liñas de investigación e dentro delas, en proxectos do eido da Xerontoloxía e a Xeriatría.
A11 Saber difundir os resultados obtidos na actividade asistencial a través das diferentes fontes de información xerontolóxicas e xeriátricas.
B1 Estar en disposición de integrarse en equipos de Saúde, centros xerontolóxicos e entidades que prestan servizos dirixidos as persoas maiores.
B2 Estar en disposición de incorporarse como profesional aos equipos de valoración e intervención creados no marco da denominada “Lei da dependencia”.
B3 Ter o coñecemento para denominarse especialista en Xerontoloxía Clínica de acordo á especialidade desenvolvida.
B5 Ser capaz de aplicar o método científico.
B6 Ser capaz de incorporarse a calquera equipo de I+D+i.
B7 Estar en disposición de realizar actividades asistenciais e investigadoras de xeito integral nos campos social, sanitario e sociosanitario.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprender as características dos principais síndromes xerontolóxicos AJ1
AJ2
AJ3
AC2
BJ1
BJ2
BJ3
Comprender as características da intervención paliativa e enfermos terminais AJ1
AJ3
BJ1
BJ2
BJ3
CC7
Desenvolver capacidades adecuadas para diagnosticar principais síndromes que afectan as persoas maiores AJ1
AJ2
AJ3
BJ1
BJ2
BJ3
CC7
Aplicar o coñecemento adquirido para diagnosticar e tratar principais síndromes xerontolóxicas AJ1
AJ2
AJ3
AR1
AC1
AC2
BJ1
BJ2
BJ3
BC1
CC7
Razoar metodicamente con outros membros do equipo profesional, sendo capaz de discutir a información e interactuar para obter conclusións máis axeitadas totalmente integrado AJ4
BJ1
BJ2
BR2
BC1
Comunicarse con outros profesionais, pacientes e familiares de preservar adecuadamente os principios éticos e valores morais campo propio da Xerontoloxía AJ4
AR3
AR5
BJ1
BJ2
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
Desenvolvendo habilidades de aprendizaxe para realizar estudos e investigacións na área de Xerontoloxía, capaz de proxectar e estruturar un proxecto de investigación AR1
AR2
AR3
AR4
AR5
AC1
AC2
BR1
BR2
BC1
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. SÍNDROMES XERONTOLÓXICOS E XERIÁTRICOS Os síntomas e signos
Afectación da persoa anciá
Avaliación integral
Bibliografía
TEMA 2. SÍNDROME CONFUSIONAL AGUDO Os síntomas e signos.
Afectación da persoa anciá
Avaliación integral
Bibliografía
TEMA 3. MAREOS E SÍNCOPES Mecanismos fisiopatolóxicos
Manifestacións en anciáns
Vertixe posicional
Diagnóstico diferencial
Presentación, prognóstico e tratamento
TEMA 4. ÚLCERAS POR PRESIÓN Epidemioloxía e extensión do problema
Etiopatogenia
Clasificación-proba
Orientacións xerais sobre prevención
Orientacións xerais sobre o tratamento
TEMA 5. INCONTNENCIA DE ORINA Etiopatogenia e tipos
Aspectos diferenciais en anciáns.
Abordaxe terapéutica
Dispositivos para garantir a continencia
Bibliografía
TEMA 6. INCONTINENCIA DE HECES Tipos.
Valoración. Actitud terapéutica.
Bibliografía
TEMA 7. TRASTORNOS DO SONO Epidemioloxia
Polissonografia
Insomnio
Dissomnias.
Hipersonia.
Parassonias.
Intervención en trastornos do sono.
Bibliografía
TEMA 8. ALTERACIONS SENSORIAIS NO ENVELLECEMENTO Trastornos da audición
Trastornos da visión
Outros trastornos sensoriais
Bibliografía
TEMA 9. DOR CRÓNICA Epidemioloxía
Características da dor no ancián
Terapéutica non farmacolóxica
Terapia medicamentosa
Bibliografía
TEMA 10. ASPECTOS PSICOSOCIAIS DOS CUIDADOS PALIATIVOS E MORTE DIGNA Etapas morte adaptación.
Negación e illamento. Rabia e furia. Negociación ou acordo. Depresión. Adaptación. fases de adaptación morte. Como a subministración de información sensibles.
A morte digna.
Introdución.
Dereitos. Bioética. aspectos legais. aspectos lexislativos. lei autonomía do paciente.
Testamento Vital. Postulados "extensivos". Postulados "restritivos".
Bibliografía
TEMA 11. TRASTORNOS PSIQUIÁTRICOS NAS PERSOAS MAIORES Introdución
Prevalencia perda de memoria e depresión aguda confusión.
Concept. Causas. factores de influencia.
Recursos
Avaliación
Consecuencias
Explotación
Insomnio
Ansiedade
Introdución
Epidemioloxia
Síntomas clínicos
Cadros clínicos
Diagnóstico
Diagnóstico diferencial
Tratamento
Bibliografía
TEMA 12. TRASTORNOS PSICÓTICOS NAS PERSOAS MAIORES Trastornos psicóticos nos maiores. Definición. Clínica. Peculiaridades na vellez.
Esquizofrenia. Evolución.
Trastorno bipolar.
Demencia.
Parafrenia.
Trastorno delirante.
Trastorno psicótico breve.
Manía.
Depresión con síntomas psicóticos.
Depresión versus demencia.
Delirium o síndrome confusional agudo.
Outros trastornos psicóticos.
Bibliografía.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Multiple-choice questions A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A11 B1 B2 B3 B5 B7 C3 C6 C7 3 6 9
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A5 A8 A9 A10 A11 B1 B2 B6 B7 C1 C2 C4 C5 C8 32 64 96
Critical bibliographical A5 A6 A7 A11 B5 B7 C3 C7 3 30 33
 
Personalized attention 12 0 12
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Multiple-choice questions Proba tipo test composto por corenta preguntas con catro respostas cada tipo, das cales só unha é correcta. preguntas mal contestadas subtraído 0,33 punto á dereita, non subtraindo sen resposta. Para pasar o exame, o alumno debe obter unha puntuación final do 65% do total despois de restar os puntos fallou. por exemplo; 30 ben, 4 e 6 incorrecta sen resposta. O resultado final é de 30,4 * 0,33 = 28,68.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral por parte dos profesores dos temas da materia
Critical bibliographical Análisis crítico de un ou varios artigos indexados en el ISI WEB OF SCIENCES de revistas con factor de impacto a fin de que o alumno se familiarice cas búsquedas bibliográficas e a extracción dos contidos fundamentales dos artículos científicos.

Personalized attention
Methodologies
Critical bibliographical
Description
Tutela nas pautas a seguir para a realización de traballos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Multiple-choice questions A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A11 B1 B2 B3 B5 B7 C3 C6 C7 Examen 40 preguntas tipo test 75
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A5 A8 A9 A10 A11 B1 B2 B6 B7 C1 C2 C4 C5 C8 Asistencia e participación nas clases teóricas 10
Critical bibliographical A5 A6 A7 A11 B5 B7 C3 C7 Análisis crítico dos artículos recomendados 15
 
Assessment comments
Traballo supervisado:
- No caso de detectar fraudes, copia ou plaxio na escrita do traballo do curso, implica un suspenso afectou a avaliación de oportunidades (0.0) e reenvío directo á seguinte oportunidade.
- Esta actitude será comunicado ao Comité Académico e outros profesores do título.
- Se a irregularidade é reiterada nunha segunda avaliación, a Comisión poderá solicitar ao Reitor expulsión do estudante temporal ou perpetua do Master cursado.

Sources of information
Basic Millán Calenti JC (2011). Gerontología y Geriatría. Valoración e Intervención. Madrid. ed. Médica Panamericana
SEPG, Mateos Alvarez R, Olivera Pueyo J, Azpiazu Artigas P, Martin Carrasco M, Aguera Ortiz L, Sanch (2011). Guia Esencial de Psicogeriatria. Madrid. Ed. Panamericana
Millán Calenti JC (2006). Principios de Gertiatría y Gerontología. Madrid. Ed. McGraw Hill Interamericana
Molina Martin JdD, Andrade Rosa C (2006). Psiquiatria de Cabecera II. De la Psicogeriatria a la Atención Primaría. Madrid. Ed. Ergon

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Assessment and intervention in Gerontology/653491001
Clinic Gerontology I/653491003

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Geriatric Pathology and Intervention I/653491006
Geriatric Pathology and Intervention II/653491007

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Coñecemento de lingua inglesa para ler e compender artigos científicos. Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostenible e cumplir co obxetivo estratéxico 9 del I Plan de Sostenibilidade Medio-ambiental Green Campus FCS, os traballos documentais que se realicen nesta materia - Mayoritariamente se solicitarán en formato virtual e soporte informático - De realizarse en papel: - Non se utilizarán plásticos - Realizaránse impresions a dobre cara - Emplearáse papel reciclado - Evitaráse a realización de borradores.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.