Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Xerontoloxía Clínica II Código 653540007
Titulación
Máster Universitario en Xerontoloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 4
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinación
Balo García, Aránzazu
Correo electrónico
aranzazu.balo@udc.es
Profesorado
Balo García, Aránzazu
Lodeiro Fernández, Leire
Millan Calenti, Jose Carlos
Núñez Pérez, Antonio
Correo electrónico
aranzazu.balo@udc.es
leire.lodeiro@udc.es
jose.millan.calenti@udc.es
a.nunez@udc.es
Web http://estudos.udc.es/gl/subject/4540V01/4540007/2021
Descrición xeral Nesta materia descibense as principais síndromes xeriátricas asi como o modelo de avaliación e intervención na vellez

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Ser capaces de recoñecer as principais patoloxías e síndromes xeriátricas mediante a aplicación de novas e innovadoras metodoloxías de traballo adaptadas ao ámbito da xerontoloxía
A2 Ser capaces de aplicar o método de valoración xeriátrica e xerontolóxica integral a fin de poder establecer as bases para implementar o plan de atención individualizado
A3 Ser capaces de incorporar aos plans de intervención individualizada a metodoloxía de intervención Xeronto-xeriátrica
A4 Ser capaces de asumir a responsabilidade do seu propio desenvolvemento profesional e da súa especialización tanto no ámbito sociosanitario como sanitario de atención ás persoas maiores a fin de incorporarse aos equipos interdisciplinares de valoración e intervención Xeronto-xeriátrica
A5 Adquirir coñecementos que lle permitan establecer o recurso Xeronto-xeriátrico adecuado de acordo ás características da persoa maior
A8 Saber aplicar e integrar os coñecementos adquiridos, a comprensión destes, a súa fundamentación científica e as súas capacidades de resolución de problemas en contornas sociais e sociosanitarias e definidos de forma imprecisa, incluíndo contextos de carácter multidisciplinar tanto investigadores como profesionais do campo da xerontoloxía
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa xerontoloxía e a xeriatría
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións– e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C10 Coñecer e aplicar o método científico na redacción de proxectos

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comprender as características dos principais síndromes xerontolóxicos AP1
AP4
AM1
BM2
BM3
CM1
CM10
Comprender as características da intervención paliativa e ante pacientes terminais AP1
AP2
AP5
AM1
BM2
BM4
CM1
Desenrolar as capacidades adecuadas para realizar o diagnóstico dos principais síndromes que afectan as persoas maiores AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AM1
BM2
BM3
BM4
CM1
Aplicar o coñecemento adquirido para diagnosticar e tratar os principais síndromes xerontolóxicos AP1
AP2
AP3
AP4
AP5
AM1
BM2
Razoar metódicamente co resto de miembros do equipo profesional, estando capacitados para discutir a información e interactuar a fin de obter as conclusions mais adecuadas integrándose plenamente AP4
AM1
BM2
BM3
BM4
CM1
Comunicarse co resto de profesionais, pacientes e familiares de maneira adecuada preservando os principios éticos e valores morais propios do ámbito da xerontoloxía AP4
AM1
BM2
BM3
BM4
CM1
Desenvolver habilidades de aprendizaxe para emprender estudos e investigacions na área da xerontoloxía, con capacidade para diseñar e estructurar un proxecto de investigación AM1
BM3
BM4
CM1

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. SÍNDROMES XERONTOLÓXICOS E XERIÁTRICOS Os síntomas e signos
Afectación da persoa anciá
Avaliación integral
Bibliografía
TEMA 2. SÍNDROME CONFUSIONAL AGUDO Os síntomas e signos.
Afectación da persoa anciá
Avaliación integral
Bibliografía
TEMA 3. MAREOS E SÍNCOPES Mecanismos fisiopatolóxicos
Manifestacións en anciáns
Vertixe posicional
Diagnóstico diferencial
Presentación, prognóstico e tratamento
TEMA 4. ÚLCERAS POR PRESIÓN Epidemioloxía e extensión do problema
Etiopatogenia
Clasificación-proba
Orientacións xerais sobre prevención
Orientacións xerais sobre o tratamento
TEMA 5. INCONTNENCIA DE ORINA Etiopatoxenia e tipos
Aspectos diferenciais en anciáns.
Abordaxe terapéutica
Dispositivos para garantir a continencia
Bibliografía
TEMA 6. INCONTINENCIA DE HECES Tipos.
Valoración. Actitud terapéutica.
Bibliografía
TEMA 7. TRASTORNOS DO SONO Epidemioloxia
Polissonografia
Insomnio
Dissomnias.
Hipersonia.
Parassonias.
Intervención en trastornos do sono.
Bibliografía
TEMA 8. TRANSTORNOS DOS ÓRGANOS DOS SENTIDOS Trastornos da audición
Trastornos da visión
Outros trastornos sensoriais
Bibliografía
TEMA 9. DOR CRÓNICA Epidemioloxía
Características da dor no ancián
Terapéutica non farmacolóxica
Terapia medicamentosa
Bibliografía
TEMA 10. ASPECTOS PSICOSOCIAIS DOS CUIDADOS PALIATIVOS E MORTE DIGNA Etapas morte adaptación.
Negación e illamento. Rabia e furia. Negociación ou acordo. Depresión. Adaptación. fases de adaptación morte. Como a subministración de información sensibles.
A morte digna.
Introdución.
Dereitos. Bioética. aspectos legais. aspectos lexislativos. lei autonomía do paciente.
Testamento Vital. Postulados "extensivos". Postulados "restritivos".
Bibliografía
TEMA 11. SAÚDE MENTAL Introdución
Prevalencia perda de memoria e depresión aguda confusión.
Concept. Causas. factores de influencia.
Recursos
Avaliación
Consecuencias
Explotación
Insomnio
Ansiedade
Introdución
Epidemioloxia
Síntomas clínicos
Cadros clínicos
Diagnóstico
Diagnóstico diferencial
Tratamento
Bibliografía
TEMA 12. DEREITOS E DEBERES DO PACIENTE Introducción
BO TRATO. Como queren ser tratadas as persoas maiores
Deberes que se lle exixen as personas maiores
Motivos para a vulneración dos dereitos das persoas maiores
Principais medidas a implementar

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A1 A2 A4 A8 B3 B4 C1 C10 0 10 10
Sesión maxistral A1 A2 A3 A5 A4 A8 B2 B3 B4 C1 32 0 32
Proba de resposta múltiple A1 A4 A8 B2 B3 B4 C1 4 40 44
Recensión bilbiográfica A1 A2 A3 A5 A8 B2 B3 B4 C1 0 10 10
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Inclue a exposición e análisis razoado de diferentes casos clínicos a fin de que o alumno aplique a metodoloxía axeitada para chegar a sua resolución
Sesión maxistral Teráse en conta a asistencia as actividades presenciais
Proba de resposta múltiple Examen tipo test composto por corenta preguntas con catro respostas cada unha das cuales únicamente unha será correcta. Cada tres respostas erróneas descontan unha acertada.
Recensión bilbiográfica Elaboración dun análisis crítico sobre un artículo científico en relación coa materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Recensión bilbiográfica
Estudo de casos
Sesión maxistral
Descrición
A o longo do curso o estudiantado poderá soliictar titorias sobre as dúbidas da materia

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Recensión bilbiográfica A1 A2 A3 A5 A8 B2 B3 B4 C1 Elaboración dun análisis crítico sobre un artículo científico en relación coa materia 15
Estudo de casos A1 A2 A4 A8 B3 B4 C1 C10 Inclue a exposición e análisis razoado de diferentes casos clínicos a fin de que o alumno aplique a metodoloxía axeitada para chegar a sua resolución 20
Sesión maxistral A1 A2 A3 A5 A4 A8 B2 B3 B4 C1 Teráse en conta a asistencia as actividades presenciais 10
Proba de resposta múltiple A1 A4 A8 B2 B3 B4 C1 Examen tipo test composto por corenta preguntas con catro respostas cada unha das cuales únicamente unha será correcta. Cada tres respostas erróneas descontan unha acertada. 55
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Millán Calenti JC y Cols. (2006). Principios de Geriatría y Gerontología. MacGraw Hill Interamericana
Millán Calenti JC y Cols. (2010). Valoración e Intervención en Gerontología y Geriatría. Ed. Médica Panamericana

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Valoración en Xerontoloxía/653540002
Intervención en Xerontoloxía/653540003
Xerontoloxía Clínica I/653540005

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Patoloxía e Intervención Xeriátrica/653540008

Materias que continúan o temario

Observacións

Recomendacións ou estudo da materia:

Asistencia regular ás clases.

Realización das prácticas de laboratorio.

Estudo diario dos materiais impartidos e da bibliografía básica.

Consulta da bibliografía complementaria recomendada.

Participación e discusión activa nas actividades que se organizan.

Realización das probas obxectivas que se están a realizar.

Contribuír ao logro dun ambiente inmediato sostible e cumprir o obxectivo estratéxico 2 do "IV Plan de acción do programa FCS Green Campus (2020-2022)", o traballo documental realizado nesta área:

a) A maioría solicitarase en formato virtual e soporte informático.

b) Se está feita en papel:

- Non se utilizarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dúas caras.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitaranse os borradores.

 



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías