Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Prácticas Externas. Especialidade Clínica Código 653540009
Titulación
Máster Universitario en Xerontoloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 8
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinación
Millan Calenti, Jose Carlos
Correo electrónico
jose.millan.calenti@udc.es
Profesorado
Balo García, Aránzazu
González-Abraldes Iglesias, Isabel
Marante Moar, María Pilar
Millan Calenti, Jose Carlos
Rodriguez-Villamil Fernandez, Jose Luis
Correo electrónico
aranzazu.balo@udc.es
i.gonzalez-abraldes@udc.es
p.marante@udc.es
jose.millan.calenti@udc.es
jose.luis.rodriguez-villamil@udc.es
Web http://estudos.udc.es/gl/subject/4540V01/4540009/2021
Descrición xeral O Practicum ou Prácticas clínicas é unha materia obrigatoria do segundo semestre do Máster que, cunha carga de estudo de 8 ECTS, pode desenvolverse de xeito asistencial, xeralmente nun centro sociosanitaria para persoas maiores ou de investigación, asignando aos estudantes a un grupo de investigación no campo do envellecemento. Preténdese que a través da práctica os estudantes adquiran e reforcen as competencias do título

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Ser capaces de recoñecer as principais patoloxías e síndromes xeriátricas mediante a aplicación de novas e innovadoras metodoloxías de traballo adaptadas ao ámbito da xerontoloxía
A2 Ser capaces de aplicar o método de valoración xeriátrica e xerontolóxica integral a fin de poder establecer as bases para implementar o plan de atención individualizado
A3 Ser capaces de incorporar aos plans de intervención individualizada a metodoloxía de intervención Xeronto-xeriátrica
A4 Ser capaces de asumir a responsabilidade do seu propio desenvolvemento profesional e da súa especialización tanto no ámbito sociosanitario como sanitario de atención ás persoas maiores a fin de incorporarse aos equipos interdisciplinares de valoración e intervención Xeronto-xeriátrica
A5 Adquirir coñecementos que lle permitan establecer o recurso Xeronto-xeriátrico adecuado de acordo ás características da persoa maior
A6 Desenvolver a autonomía suficiente para participar en proxectos de investigación e colaboracións científicas ou tecnolóxicas dentro do campo da Xerontoloxía, en contextos interdisciplinares tanto públicos como privados e, no seu caso, cun alto compoñente de transferencia do coñecemento.
A7 Adquirir coñecementos avanzados e demostrando, nun contexto de investigación científica e tecnolóxica ou altamente especializado, unha comprensión detallada e fundamentada dos aspectos teóricos e prácticos e da metodoloxía de traballo no campo da Xerontoloxía
A8 Saber aplicar e integrar os coñecementos adquiridos, a comprensión destes, a súa fundamentación científica e as súas capacidades de resolución de problemas en contornas sociais e sociosanitarias e definidos de forma imprecisa, incluíndo contextos de carácter multidisciplinar tanto investigadores como profesionais do campo da xerontoloxía
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa xerontoloxía e a xeriatría
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións– e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C6 Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C9 Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos
C10 Coñecer e aplicar o método científico na redacción de proxectos
C11 Saber difundir os resultados obtidos no desenvolvemento da súa actividade a través das fontes de información dispoñibles para a comunidade científica
C12 Ampliar as perspectivas asistenciais, docentes e investigadoras a través do intercambio de estudantes e profesores/as
C13 Coñecer as posibilidades da investigación no campo da xerontoloxía a fin de motivar aos estudantes para incorporarse á mesma, posibilitando a realización de teses doutorais

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Prácticas asistenciais: Que os estudantes adquiran os coñecementos necesarios que lles permitan establecer o recurso xeronto-xeriátrico axeitado segundo as características da persoa maior. AP2
AP3
AP5
BM2
BM3
CM3
CM6
CM7
Prácticas asistenciais: que os estudantes sexan capaces de asumir a responsabilidade do seu propio desenvolvemento profesional e a súa especialización tanto nos ámbitos de atención social como sanitaria da atención ás persoas maiores para unirse aos equipos de intervención e avaliación xeronto-xeriátrica interdisciplinares. AP1
AP2
AP3
BM2
BM3
BM5
CM6
CM10
CM11
CM12
CM13
Prácticas asistenciais: que os estudantes sexan capaces de aplicar o método de avaliación xeriátrica integral empregando as ferramentas de avaliación adecuadas para establecer as bases para implementar plans de atención individualizados. AP1
AP2
AP3
AP4
BM2
BM3
BM4
CM6
CM7
Prácticas asistenciais: que os estudantes adquiriran os coñecementos necesarios para poder incorporarse a calquera recurso de atención xeriátrica como profesional da atención. AP2
AP3
AP4
AP5
BM2
BM3
CM6
CM7
Prácticas asistenciais: que os estudantes sexan capaces de aplicar e integrar os coñecementos adquiridos para estar en condicións de realizar unha análise crítica sobre a súa participación no prácticum asistencial. AP4
AI2
AM1
BM2
BM3
BM4
CM6
CM7
CM9
Prácticas de investigación: que o alumnado sexa capaz de aplicar a metodoloxía adecuada no desenvolvemento de proxectos de investigación. AI1
AI2
AM1
BM3
BM4
CM3
CM8
CM9
Prácticas de investigación: que o estudantado poida participar na busca e selección de artigos científicos en relación coa liña de investigación que realizan. AI1
AI2
BM2
BM5
CM3
CM9
Prácticas de investigación: que o estudantado sexa capaz de aplicar a metodoloxía axeitada de recollida de datos para realizar estudos científicos. AI1
BM2
BM5
CM3
CM9
Prácticas de investigación: que os estudantes adquiriron os coñecementos necesarios para elaborar artigos científicos. AI2
AM1
BM2
BM3
CM6
CM9
Prácticas de investigación: Que os/as estudantes desenvolvan o coñecemento e autonomía necesarios para decidir a súa incorporación aos estudos de doutoramento e / ou realizar a súa tese de doutoramento. AI1
AI2
BM2
BM5
CM8
CM9

Contidos
Temas Subtemas
Coñecer o recurso sociosanitario ou xerontolóxico onde se realiza o practicum, dentro do contexto xeral - Residencia
- Centro de Día
- Apoio Xerontolóxico a domicilio
Coñecer o funcionamento e o papel de cada profesional dentro do equipo interdisciplinar do recurso para levar a cabo o practicum - Médico
- Enfermeira
- Psicólogo
- Terapeuta ocupacional
- Fisioterapeuta
- Logopeda
- TASOC
- Outros profesionais

- Otros profesionales
Participar en sesións interdisciplinares - Trastornos de conduta e psicolóxicos
- Atención centrada na persoa
- Prescrición de produtos de apoio
Manexar os instrumentos de avaliación xeriátricos específicos do seo perfil - Funcional (Barthel, Katz, ...)
- Cognitivo e afectivo (MMSE, MEC, MOCA, Yesavage, ...)
- Social (OARS, Xixón, ...)

Coñecer e participar en actividades individuais e grupais dirixidas a usuarios segundo os seus trastornos da saúde -Xerontogimnasia
- Actividade física Multicompoñente
- Estimulación multisensorial
- Xadrez terapéutico
- Outras

Cantos outros se desenvolven no centro e poden ser de interese para aumentar o nivel de competencia dos alumnos - Saídas ao exterior
- Horticultura
- Apoio á familia
- Outras

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Resumo A4 A6 A7 B3 B4 C3 C9 0 48 48
Prácticas clínicas A1 A2 A3 A5 A8 B2 B5 C6 C7 C8 C10 C11 C12 C13 150 0 150
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Resumo Memoria das actividades realizadas a modo de resumo. Distinguirase entre a memoria do practicum (prácticas clínicas) e a memoria de investigación (prácticas realizadas dentro dun grupo de investigación)
Prácticas clínicas En relación ao tipo de estadías prácticas escollidas (asistencia ou investigación), os/as estudantes incorporaranse a un centro asistencial (asistencia) ou a un grupo de investigación (investigación), realizando as tarefas de cada un deles segundo as competencias para adquirir e os resultados de aprendizaxe establecidos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Resumo
Prácticas clínicas
Descrición
Ao longo das prácticas externas (practicum), os/as estudantes poderán solicitar atención personalizada para resolver as dúbidas suscitadas tanto polas prácticas clínicas como pola preparación do seu resumo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Resumo A4 A6 A7 B3 B4 C3 C9 Memoria das actividades realizadas a modo de resumo 25
Prácticas clínicas A1 A2 A3 A5 A8 B2 B5 C6 C7 C8 C10 C11 C12 C13 En relación ao tipo de estadías prácticas escollidas (asistencia ou investigación), os estudantes incorporaranse a un centro asistencial (asistencia) ou a un grupo de investigación (investigación), realizando as tarefas de cada un deles segundo as competencias para adquirir e os resultados de aprendizaxe establecidos 75
 
Observacións avaliación

RESUMO: Se se detecta fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo do curso, implicará un fracaso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e remisión directa á seguinte oportunidade. Esta actitude comunicarase á Comisión Académica e ao resto dos profesores da titulación. No caso de que a irregularidade se repita nunha segunda avaliación, a Comisión poderá solicitar ao reitor que expulse temporal ou perpetuamente ao estudante do máster.


Fontes de información
Bibliografía básica Millán Calenti, José Carlos et al (2010). Gerontología y Geriatría: Valoración e Intervención. Madrid. Ed. Médica Panamericana
Millán Calenti, José Carlos et al (2006). Principios de Geriatría y Gerontología. Madrid. McGraw-Hill-Interamericana.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Intervención en Xerontoloxía/653540003
Xerontoloxía Clínica I/653540005

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Xerontoloxía Clínica II/653540007
Patoloxía e Intervención Xeriátrica/653540008

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías