Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Traballo Fin de Máster. Especialidade Clínica Código 653540010
Titulación
Máster Universitario en Xerontoloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 8
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://estudos.udc.es/gl/subject/4540V01/4540010/2021
Descrición xeral Traballo de revisión bibliográfica ou investigación realizados de acordo coas regras establecidas pola Comisión Académica do MUG e dirixidos por un titor que deberán presentarse e defenderse ante o tribunal elixido para tal fin.

Competencias do título
Código Competencias do título
A5 Adquirir coñecementos que lle permitan establecer o recurso Xeronto-xeriátrico adecuado de acordo ás características da persoa maior
A6 Desenvolver a autonomía suficiente para participar en proxectos de investigación e colaboracións científicas ou tecnolóxicas dentro do campo da Xerontoloxía, en contextos interdisciplinares tanto públicos como privados e, no seu caso, cun alto compoñente de transferencia do coñecemento.
A7 Adquirir coñecementos avanzados e demostrando, nun contexto de investigación científica e tecnolóxica ou altamente especializado, unha comprensión detallada e fundamentada dos aspectos teóricos e prácticos e da metodoloxía de traballo no campo da Xerontoloxía
A8 Saber aplicar e integrar os coñecementos adquiridos, a comprensión destes, a súa fundamentación científica e as súas capacidades de resolución de problemas en contornas sociais e sociosanitarias e definidos de forma imprecisa, incluíndo contextos de carácter multidisciplinar tanto investigadores como profesionais do campo da xerontoloxía
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa xerontoloxía e a xeriatría
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións– e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C9 Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos
C10 Coñecer e aplicar o método científico na redacción de proxectos
C11 Saber difundir os resultados obtidos no desenvolvemento da súa actividade a través das fontes de información dispoñibles para a comunidade científica

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Que os estudantes sexan capaces de aplicar os coñecementos adquiridos na realización dun traballo, que aplicando o método científico contribúe con indicacións de calidade ao coñecemento xerontolóxico. AI1
AI2
AM1
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
CM1
CM2
CM3
CM8
CM9
CM10
CM11
Que os alumnos coñezan o método axeitado para a realización de exposicións orais. AP5
AM1
BM3
BM4
CM1
CM2
CM9
CM11
Que os/as estudantes sexan capaces de presentar e defender ante o tribunal cualificadoros principais resultados e conclusións do traballo realizado. AI2
AM1
BM2
BM3
BM4
CM1
CM2
CM3
CM9
CM10
CM11

Contidos
Temas Subtemas
El Trabajo consistirá en la elaboración de una investigación del ámbito sanitario o socio-sanitario llevada a cabo por el estudiante en la que se hará especial hincapié en la aplicación de dicha investigación al campo de la gerontología y la geriatría que deberá ser entregado en los plazos establecidos y con el Vº Bº del director A modo de resumen, un TFM deberá constar, al menos, de los siguientes apartados: Resumen, Palabras Clave, Tabla de Contenidos, Introducción, Justificación y Objetivos, Resultados, Discusión, Conclusiones y Referencias Bibliográficas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A6 A7 A8 B1 B2 B3 B4 C1 C2 C3 C8 C9 C10 0 150 150
Análise de fontes documentais A5 B5 0 20 20
Seminario A6 A7 A8 B3 B4 C1 C2 10 0 10
Presentación oral C11 10 0 10
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados O traballo consistirá na elaboración dunha investigación do campo sanitario ou sociosanitario levada a cabo polo alumnado, na que se fará especial fincapé na aplicación da devandita investigación no campo da xerontoloxía e xeriatría que debe entregarse nos prazos previstos. e co Vº Bº do director.
Análise de fontes documentais Neste apartado contémplase a realización e presentación do proxecto de TFM. Para que unha proposta de TFM se considere aceptada e o estudante poida proceder ao seu desenvolvemento e elaboración, o alumno deberá presentar, antes do remate do primeiro cuadrimestre e co Vº Bº do titor asignado, ante a Comisión Académica do Máster, unha proposta do Traballo que pretende desenvolver, que incluirá os seguintes elementos:
- Resumo, máximo mil palabras, do contido do proxecto (antecedentes, obxectivos e hipóteses da investigación, metodoloxía a empregar no Traballo).
- Esquema ou índice xeral (posible estrutura en capítulos e epígrafes principais do Traballo a realizar).
- Selección bibliográfica relacionada co tema de estudo. Polo menos o 80% dos traballos que xustifiquen o interese pola súa investigación deben ser de calidade científica, en inglés e incluídos en bases de datos bibliográficas como Medline.
- Sinatura do titor e alumno.
Unha vez que a aprobación da Comisión e do titor da proposta presentada, o alumno procederá ao desenvolvemento do traballo tutelado final.
Seminario Esta sección fai referencia as tutoriais có Director desenvolvidas ao longo do proceso de preparación do proxecto e do TFM final
Presentación oral De acordo cos prazos establecidos, os estudantes deberán facer unha presentación pública do traballo realizado ante o tribunal establecido para a súa cualificación.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Traballos tutelados
Análise de fontes documentais
Seminario
Descrición
Ao longo do curso, os estudantes poderán solicitar unha atención personalizada, tanto co coordinador do máster como co seu titor do TFM

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral C11 De acordo cos prazos establecidos, os estudantes deberán facer unha presentación pública do traballo realizado ante o tribunal establecido para a súa cualificación. 40
Traballos tutelados A6 A7 A8 B1 B2 B3 B4 C1 C2 C3 C8 C9 C10 O traballo consistirá na preparación dunha investigación do campo sanitario ou sociosanitario levada a cabo polo alumno na que se fará especial fincapé na aplicación da devandita investigación no campo da xerontoloxía e xeriatría que debe entregarse nos prazos establecidos e co Vº Bº do director 60
 
Observacións avaliación

TRABALLOS TITORADOS: Se se detecta fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo do curso, implicará un suspenso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e remisión directa á seguinte oportunidade. Esta actitude comunicarase á Comisión Académica e ao resto dos profesores da titulación. No caso de que a irregularidade se repita nunha segunda avaliación, a Comisión poderá solicitar ao Reitor que expulse temporal ou perpetuamente ao/á estudante do máster.


Fontes de información
Bibliografía básica

O estudantado ten á súa disposición a biblioteca de Oza, así como as fontes bibliográficas recollidas nas bases de datos de acceso aberto proporcionadas pola UDC para que de entre elas e segundo o tema do TFM elixido poidan seleccionar as máis axeitadas.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Demografía do Envellecemento/653540001
Valoración en Xerontoloxía/653540002
Prácticas Externas. Especialidade Clínica/653540009
Intervención en Xerontoloxía/653540003
Xerontoloxía Clínica I/653540005

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Xerontoloxía Clínica II/653540007
Patoloxía e Intervención Xeriátrica/653540008
Prácticas Externas. Especialidade Clínica/653540009

Materias que continúan o temario

Observacións

Contribuír ao logro dun ambiente inmediato sostible e cumprir o obxectivo estratéxico 2 do "IV Plan de acción do programa FCS Green Campus (2020-2022)", o traballo documental realizado nesta área:

a) A maioría solicitarase en formato virtual e soporte informático.

b) Se está feita en papel:

- Non se utilizarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dúas caras.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitaranse os borradores.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías