Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Inglés Código 653540016
Titulación
Máster Universitario en Xerontoloxía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Amenedo Costa, Mónica María
Correo electrónico
monica.amenedo@udc.es
Profesorado
Amenedo Costa, Mónica María
Correo electrónico
monica.amenedo@udc.es
Web http://gerontologia.udc.es/docenciaL/postgrado_oficial/ingles1.php
Descrición xeral Esta materia pretende cubrir as necesidades dos profesionais da saúde cuxa especialidade se relaciona coas persoas maiores, en canto ao seu contacto coa lingua inglesa, sexa con textos escritos ou con situacións onde necesitan falar e entender inglés. Trata tamén algunhas cuestións teóricas relacionadas co léxico e a sintaxe.

Competencias do título
Código Competencias do título
A4 Ser capaces de asumir a responsabilidade do seu propio desenvolvemento profesional e da súa especialización tanto no ámbito sociosanitario como sanitario de atención ás persoas maiores a fin de incorporarse aos equipos interdisciplinares de valoración e intervención Xeronto-xeriátrica
A5 Adquirir coñecementos que lle permitan establecer o recurso Xeronto-xeriátrico adecuado de acordo ás características da persoa maior
A6 Desenvolver a autonomía suficiente para participar en proxectos de investigación e colaboracións científicas ou tecnolóxicas dentro do campo da Xerontoloxía, en contextos interdisciplinares tanto públicos como privados e, no seu caso, cun alto compoñente de transferencia do coñecemento.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa xerontoloxía e a xeriatría
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións– e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Os alumnos deberían poder ler e entender textos escritos e falados en inglés de nivel intermedio que traten de temas relacionados co campo da Xerontoloxía. AP4
AP5
AI1
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
CM3
Os alumnos deberían poder escribir textos sinxelos acerca da súa especialidade, e resumir textos e artigos. AP4
AP5
BM1
BM3
CM1
CM2
Os alumnos deberían poder falar con certa facilidade acerca de temas relacionados coa xerontoloxía en situacións cotiás, cos compañeiros de traballo ou con pacientes. AP4
AP5
BM1
BM3
CM1
CM2
Os alumnos deberían poder realizar presentacións orais en inglés relacionadas co campo da Xerontoloxía. AP4
AP5
BM1
BM3
CM1
CM2

Contidos
Temas Subtemas
Introducción. O Inglés nas Ciencias da Saúde Características léxicas e sintácticas (nivel elemental).
Tempos e formas verbais.
"Unha Persoa Maior que Coñezo": Práctica en composicións. Análise e corrección de erros. Pedir e dar direccións.
A Miña Especialidade Práctica en presentacións e composicións. "My Speciality". Estratexias na realización de presentacións.
Onde e Cando? A colocación e os tempos na vida das persoas maiores.
Os coidados familiares e profesionais.
Residencias e coidados no fogar.
Os segredos da lonxevidade. A xenética, estilo de vida e factores ambientais. Texto (lectura e preguntas): "An Overview of Geriatric Care".
A Vellez e o Cerebro. A Demencia e a Enfermidade de Alzheimer. Lectura e comprensión de textos. Situacións e Problemas prácticos.
O tratamento das persoas maiores (1)
Práctica Diaria.
La medicación. The treatment of the Eldery (1)
O tratamento das persoas maiores (2) A robótica. The treatment of the Eldery (2)
O tratamento das persoas maiores (3) Tratamentos alternativos. The treatment of the Eldery (3)

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas A5 A6 B2 B4 B5 C1 C2 C3 0 8 8
Aprendizaxe colaborativa C1 C2 3 9 12
Presentación oral A4 B3 4 8 12
Sesión maxistral B1 B3 14 0 14
Portafolios do alumno A5 0 18 18
Traballos tutelados 0 10 10
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Artigos, textos e diversos 'hand outs' ao longo do curso. Vídeos e outros materiais audiovisuais.
Aprendizaxe colaborativa Traballo colaborativo en parellas ou grupos, co uso de TIC's cando sexa necesario.
Presentación oral Presentacións en clase, sen utilizar apuntamentos escritos, apoiadas por PowerPoint ou similar. Un ensaio durante o curso: a presentación final terá lugar cara ao final do cuadrimestre. Posible estrutura (opcional): TÍTULO, CONTIDO, CORPO DA PRESENTACIÓN, DISCUSIÓN CONCLUSIÓNS.
Sesión maxistral Clases semanais impartidas por o/os profesor/es.
Portafolios do alumno Traballos escritos en casa, asistencia e participación.
Traballos tutelados Traballo escrito, (para ver detalles: "Atención Personalizada")

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Traballo escrito, con seguimento do profesor titular da materia. Consiste nun traballo escrito de 6 - 7 páxinas, Times New Roman 12, dobre espazo. Tema no campo da xeriatría e xerontoloxía. Os alumnos poden elixir o título, pero débese consultar co profesor encargado da materia antes de realizar o traballo. Os profesores dispoñen do programa informático Turnitin, para evitar o plaxio.
Este traballo será probablemente a base da presentación, a menos que se pida permiso expresamente.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral A4 B3 Presentación en clase, cara ao final de cuadrimestre, utilizando un software específico do tipo Power Point / Prezi ou similar. O tema será algo relacionado coa especialidade da xerontoloxía, elixido polo propio alumno. 30
Traballos tutelados Traballo fin de materia, dunhas 6 ou 7 páxinas. Os profesores dispoñen do programa informático Turnitin para evitar o plaxio.
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos do Plan Green Campus da Facultade de Fisioterapia, os traballos documentais que se realicen nesta materia poderanse solicitar en formato virtual ou soporte informático.
35
Aprendizaxe colaborativa C1 C2 Traballo entre estudantes 5
Portafolios do alumno A5 Outros traballos realizados ao longo do curso. Participación e asistencia. 30
 
Observacións avaliación
<p> O profesor, en contacto cos alumnos, poderá considerar situacións especiais, referidas á participación dos alumnos en clase, á porcentaxe das probas realizadas e á realización do resto das probas.&nbsp;</p><p>Segunda oportunidade: Os alumnos que non cumpliron as esixencias da sección "participación e asistencia" terán que realizar un traballo, cuxo contido terán que consultar có profesor. Máis, aparte diso, os criterios de avaliación serán os mesmos que na primeira oportunidade.</p>

Fontes de información
Bibliografía básica Grice, Tony (2007). Nursing 1 (Students' book) . Oxford University Press ISBN: 978-0-19-456977-4
NON HAI UN LIBRO QUE SE TEÑA QUE COMPRAR OBRIGATORIAMENTE. O LIBRO DE GRICE PODE SER ÚTIL Á HORA DE REPASAR E PREPARAR A MATERIA. Os LIBROS DA LISTA QUE VÉN A CONTINUACIÓN PODEN SER ÚTILES PARA CONSULTA Ou PREPARACIÓN. MOITOS DISTOS ESTÁN NA BIBLIOTECA DO CAMPUS DE OZA. Baker, Ann. Introducing english pronunciation a teacher’s guide to: tree or three? and ship or sheep? Cambridge [etc.]: Cambridge University Press, 1982. Birren, James E. Encyclopedia of gerontology. 2nd ed. Oxford: Elsevier, 2007. Bond, John. Ageing in society an introduction to social gerontology 2nd ed. London: Sage, 1994. Bradley, Robin A. English for nursing and health care a course in general and professional English. Milano: McGraw-Hill, 2005. Brocklehurst·s textbook of geriatric medicine and gerontology. 6th edition. London: Churchill Livingstone, 2003. Diccionario de términos y frases médicas inglés-español, español-inglés. Madrid: Paraninfo, 1996. Edo Marzá, Nuria. English for patient-administration and non-clinical hospital staff. Alcalá la Real (Jaén): Formación Alcalá, 2011. Fitzgerald, Patrick. English for medicine in higher education studies: coursebook. Reading, UK: Garnet Education, 2010. Greenhalgh, Trisha. English for physicians english for medical conferences &amp; presentations = inglés para médicos: inglés para congresosy presentaciones médicas. Madrid: Churchill Livingstone España, 1995. Moody, Harry R. Aging: concepts and controversies. 6th ed. Thousand Oaks (California): Pine Forge Press, 2010. Worsfold, Brian. Acculturating age: approaches to cultural gerontology. Lleida: Edicions i Publicacions de la Universitat de Lleida, 2011. Print. Dedal-Lit (Universitat de Lleida) 7
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)os traballos documentais que se realicen nesta materia: Maioritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte informático.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías