Identifying Data 2016/17
Subject (*) Preparación dun Proxecto de Investigación I: Busca de Información Code 653862201
Study programme
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optativa 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Medicina
Coordinador
Sobrido Prieto, María
E-mail
maria.sobrido@udc.es
Lecturers
Sobrido Prieto, María
E-mail
maria.sobrido@udc.es
Web http://http://www.udc.es/fcs/ga/index.htm
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Identificar la estructura y tipología de los trabajos científicos en sus diferentes soportes y presentación e Valorar criticamente o coñecemento AR1
AR2
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
CC2
CC6
CC8
Identificar los sistemas de búsqueda y recuperación de la información científica en ciencias de la salud. AR1
AR2
BC1
BC3
BC4
BC5
BC6
CC2
CC3
CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
TEMA I. FONTES DE INFORMACIÓN 1.- CARACTERÍSTICAS E CLASIFICACIÓN
2.- REVISTAS CIENTÍFICAS

* O artigo científico

3.- LITERATURA GRIS
TEMA II. CALIDADE E EVALUACIÓN DA INVESTIGACIÓN CIENTÍFICA 1.- Factor de impacto
2.- Presencia en bases de datos
3.- Normas editoriales
TEMA III: RECUPERACIÓN DE INFORMACIÓN BIBLIOGRÁFICA 1.-Formular a pregunta de estudio
2.- Definir a estratexia de búsca
3.- Identificación de bases de datos adecuadas
TEMA IV: XESTIÓN DE BIBLIOGRAFÍA

1.- Xestores bibliográficos
2.- Endnoteweb
TEMA V: ETICA NA PUBLICACIÓN CIENTÍFICA 1.- Condicionantes éticos en la publicación científica

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 B1 C8 12 24 36
Supervised projects A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C2 C3 C6 C8 0 9 9
ICT practicals B1 B2 B3 B4 B5 B6 C2 C3 C6 C8 9 18 27
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clase teórica, incentivando a participación activa do alumnado.
Supervised projects Realización dun traballo sobre un tema da materia baixo a supervisión da profesora.
ICT practicals Prácticas mediante ordenadores con acceso a Internet.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Supervised projects
Description
O alumnado será atendido de forma individualizada para resolver dúbidas e orientar no estudio da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C2 C3 C6 C8 Valoración do traballo. 100
 
Assessment comments

A) OBSERVACIONS XERAIS DA MATERIA

  • Para
    poder aprobar esta asignatura é necesario realizar, tanto na
    convocatoria de xuño como na de xullo, o 100% dos traballos
    tutelados establecidos.
  • Na convocatoria de Xuño conservaráse a parte aprobada.En sucesivas convocatorias, o alumno
    terá que evaluarse da materia na súa globalidade.

B) CALIFICACIÓN NO PRESENTADO.

Os criterios de no presentado serán os establecidos en "NORMAS DE AVALIACIÓN, REVISIÓN E RECLAMACIÓN DAS
CUALIFICACIÓNS DOS ESTUDOS DE GRAO E MESTRADO UNIVERSITARIO" de la UDC.

C) D) MATRÍCULA DE HONRA:

Podrán optar a matrícula de Horar os alumnos cuia media supere o 9,5.

Os profesores da materia poderán considerar criterios adicionale nos
resultados obtidos polos estudantes en cualquera das accións formativas
programadas en la guía docente.


Sources of information
Basic

TEMA I. FUENTES DE INFORMACIÓN

Day R. Cómo escribir y publicar trabajos científicos. 4ª Ed. Washington DC, OPS, 2008.

Manterota C, Pineda V, Vial M,Grande L. ¿Cómopresentar los resultados de una investigación científica? II. El manuscrito yel proceso de publicación Cir Esp. 2007;81:70-7.

· Comisión de las ComunidadesEuropeas. e-Europa 2002:Criterios de calidad para los sitios web relacionadoscon la salud. [Internet].Bruselas, 29.11.2002. COM (2002)667 final.[acceso 30/11/2011]. Disponible en: http://www.cgcom.org/sites/default/files/COM2002.667%20boletin%20100.pdf

International Healtcare Coalition. Código de ética dee-Salud. Zurich: HonCode [Internet]. [acceso 30/11/2011].Disponible en: http://www.hon.ch/HONcode/Spanish/

Luces y sombras de la información desalud en Internet.Informe SEIS. Contiene un interesante capítulo sobre lacalidad de las sedes websanitarias: http://www.seis.es/jsp/base.jsp?contenido=/jsp/publicaciones/inforseis.jsp&id=5.2&informeid=2&titulo=

TEMA II: CALIDAD Y EVALUACIÓN DE LA INVESTIGACIÓN

Guías para la práctica de buenas publicaciones.PerinatolReprod Hum 2009; 23: 38-45

TEMA III: RECUPERACIÓN DE LA INFORMACIÓN BIBLIOGRÁFICA

La Biblioteca Cochrane Plus. Breve guía de uso.Santiago de Compostela: BiblioSaúde. 2011. Actualizada mayo 2012[Consultado02/06/2012]. Disponible en: http://www.sergas.es/Docs/Bibliosaude/GuiaBibliotecaCochranePlus.pdf

Braña Marcos B. El Instituto Joanna Briggs y sus recursos online.Rev Cient Soc Esp Enferm Neurol.2010; 31:13-15

Guía de uso de la base de datos TRIP. Santiago de Compostela: BiblioSaúde. 2011. Actualizada marzo 2011[Consultado 02/06/2012].Disponible en: http://www.sergas.es/Docs/Bibliosaude/GUIA%20DE%20USO%20TRIPDATABASE.pdf

Sobrido M, Gonzalez Guitián C. Buscar en Medline conPubmed. Santiago de Compostela: BiblioSaúde. 2011. Actualizada mayo2012[Consultado 02/06/2012]. Disponible en: http://www.sergas.es/Docs/Bibliosaude/guia%20de%20uso%20medline_201205230.pdf

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Preparación dun Proxecto de Investigación II: Desenvolvemento e Comunicación/653862202
Recursos Informáticos de Apoio á Investigación/653862205

Subjects that continue the syllabus
Traballo Fin de Mestrado: Reeducación Funcional. Autonomía Persoal e Calidade de Vida/653862223
Traballo Fin de Mestrado: Fundamentos de Investigación Biomédica/653862231
Traballo Fin de Mestrado: Investigación Clínica/653862238

Other comments

Para axudar a conseguir una contorna inmediata sustentable e cumprir o obxectivo estratéxico 9 do I Plan de Sustentabilidade Medio-ambiental Green Campus FCS, todos os traballos documentais que se realicen nesta materia serán entregados a través de Moodle, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos.

De realizarse en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase imprimir borradores.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.