Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Preparación dun Proxecto de Investigación I: Busca de Información Código 653862201
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Medicina
Coordinación
Sobrido Prieto, María
Correo electrónico
maria.sobrido@udc.es
Profesorado
Sobrido Prieto, María
Correo electrónico
maria.sobrido@udc.es
Web http://http://www.udc.es/fcs/ga/index.htm
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Identificar la estructura y tipología de los trabajos científicos en sus diferentes soportes y presentación e Valorar criticamente o coñecemento AI1
AI2
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
CM2
CM6
CM8
Identificar los sistemas de búsqueda y recuperación de la información científica en ciencias de la salud. AI1
AI2
BM1
BM3
BM4
BM5
BM6
CM2
CM3
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA I. FONTES DE INFORMACIÓN 1.- CARACTERÍSTICAS E CLASIFICACIÓN
2.- REVISTAS CIENTÍFICAS

* O artigo científico

3.- LITERATURA GRIS
TEMA II. CALIDADE E EVALUACIÓN DA INVESTIGACIÓN CIENTÍFICA 1.- Factor de impacto
2.- Presencia en bases de datos
3.- Normas editoriales
TEMA III: RECUPERACIÓN DE INFORMACIÓN BIBLIOGRÁFICA 1.-Formular a pregunta de estudio
2.- Definir a estratexia de búsca
3.- Identificación de bases de datos adecuadas
TEMA IV: XESTIÓN DE BIBLIOGRAFÍA

1.- Xestores bibliográficos
2.- Endnoteweb
TEMA V: ETICA NA PUBLICACIÓN CIENTÍFICA 1.- Condicionantes éticos en la publicación científica

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 B1 C8 12 24 36
Traballos tutelados A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C2 C3 C6 C8 0 9 9
Prácticas a través de TIC B1 B2 B3 B4 B5 B6 C2 C3 C6 C8 9 18 27
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clase teórica, incentivando a participación activa do alumnado.
Traballos tutelados Realización dun traballo sobre un tema da materia baixo a supervisión da profesora.
Prácticas a través de TIC Prácticas mediante ordenadores con acceso a Internet.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Traballos tutelados
Descrición
O alumnado será atendido de forma individualizada para resolver dúbidas e orientar no estudio da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C2 C3 C6 C8 Valoración do traballo. 100
 
Observacións avaliación

A) OBSERVACIONS XERAIS DA MATERIA

  • Para
    poder aprobar esta asignatura é necesario realizar, tanto na
    convocatoria de xuño como na de xullo, o 100% dos traballos
    tutelados establecidos.
  • Na convocatoria de Xuño conservaráse a parte aprobada.En sucesivas convocatorias, o alumno
    terá que evaluarse da materia na súa globalidade.

B) CALIFICACIÓN NO PRESENTADO.

Os criterios de no presentado serán os establecidos en "NORMAS DE AVALIACIÓN, REVISIÓN E RECLAMACIÓN DAS
CUALIFICACIÓNS DOS ESTUDOS DE GRAO E MESTRADO UNIVERSITARIO" de la UDC.

C) D) MATRÍCULA DE HONRA:

Podrán optar a matrícula de Horar os alumnos cuia media supere o 9,5.

Os profesores da materia poderán considerar criterios adicionale nos
resultados obtidos polos estudantes en cualquera das accións formativas
programadas en la guía docente.


Fontes de información
Bibliografía básica

TEMA I. FUENTES DE INFORMACIÓN

Day R. Cómo escribir y publicar trabajos científicos. 4ª Ed. Washington DC, OPS, 2008.

Manterota C, Pineda V, Vial M,Grande L. ¿Cómopresentar los resultados de una investigación científica? II. El manuscrito yel proceso de publicación Cir Esp. 2007;81:70-7.

· Comisión de las ComunidadesEuropeas. e-Europa 2002:Criterios de calidad para los sitios web relacionadoscon la salud. [Internet].Bruselas, 29.11.2002. COM (2002)667 final.[acceso 30/11/2011]. Disponible en: http://www.cgcom.org/sites/default/files/COM2002.667%20boletin%20100.pdf

International Healtcare Coalition. Código de ética dee-Salud. Zurich: HonCode [Internet]. [acceso 30/11/2011].Disponible en: http://www.hon.ch/HONcode/Spanish/

Luces y sombras de la información desalud en Internet.Informe SEIS. Contiene un interesante capítulo sobre lacalidad de las sedes websanitarias: http://www.seis.es/jsp/base.jsp?contenido=/jsp/publicaciones/inforseis.jsp&id=5.2&informeid=2&titulo=

TEMA II: CALIDAD Y EVALUACIÓN DE LA INVESTIGACIÓN

Guías para la práctica de buenas publicaciones.PerinatolReprod Hum 2009; 23: 38-45

TEMA III: RECUPERACIÓN DE LA INFORMACIÓN BIBLIOGRÁFICA

La Biblioteca Cochrane Plus. Breve guía de uso.Santiago de Compostela: BiblioSaúde. 2011. Actualizada mayo 2012[Consultado02/06/2012]. Disponible en: http://www.sergas.es/Docs/Bibliosaude/GuiaBibliotecaCochranePlus.pdf

Braña Marcos B. El Instituto Joanna Briggs y sus recursos online.Rev Cient Soc Esp Enferm Neurol.2010; 31:13-15

Guía de uso de la base de datos TRIP. Santiago de Compostela: BiblioSaúde. 2011. Actualizada marzo 2011[Consultado 02/06/2012].Disponible en: http://www.sergas.es/Docs/Bibliosaude/GUIA%20DE%20USO%20TRIPDATABASE.pdf

Sobrido M, Gonzalez Guitián C. Buscar en Medline conPubmed. Santiago de Compostela: BiblioSaúde. 2011. Actualizada mayo2012[Consultado 02/06/2012]. Disponible en: http://www.sergas.es/Docs/Bibliosaude/guia%20de%20uso%20medline_201205230.pdf

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Preparación dun Proxecto de Investigación II: Desenvolvemento e Comunicación/653862202
Recursos Informáticos de Apoio á Investigación/653862205

Materias que continúan o temario
Traballo Fin de Mestrado: Reeducación Funcional. Autonomía Persoal e Calidade de Vida/653862223
Traballo Fin de Mestrado: Fundamentos de Investigación Biomédica/653862231
Traballo Fin de Mestrado: Investigación Clínica/653862238

Observacións

Para axudar a conseguir una contorna inmediata sustentable e cumprir o obxectivo estratéxico 9 do I Plan de Sustentabilidade Medio-ambiental Green Campus FCS, todos os traballos documentais que se realicen nesta materia serán entregados a través de Moodle, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos.

De realizarse en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase imprimir borradores.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías