Identifying Data 2018/19
Subject (*) Preparing of a Research Project I: Information Search Code 653862201
Study programme
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Ciencias da Saúde
Coordinador
Sobrido Prieto, María
E-mail
maria.sobrido@udc.es
Lecturers
Rodríguez Otero, María del Carmen
Sobrido Prieto, María
E-mail
carmen.rodriguez.otero@udc.es
maria.sobrido@udc.es
Web http://http://www.udc.es/fcs/ga/index.htm
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Identificar la estructura y tipología de los trabajos científicos en sus diferentes soportes y presentación e Valorar criticamente o coñecemento AR1
AR2
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
CC2
CC6
CC8
Identificar los sistemas de búsqueda y recuperación de la información científica en ciencias de la salud. AR1
AR2
BC1
BC3
BC4
BC5
BC6
CC2
CC3
CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
TEMA I. FONTES DE INFORMACIÓN 1.- CARACTERÍSTICAS E CLASIFICACIÓN

2.- AS REVISTAS CIENTÍFICA
* o artígoo científico orixinal
* Artícgo de síntese: Revisions sistemáticas e Guías de práctica clínica

3.- LITERATURA GRIS
TEMA II. CALIDADE E AVALIACIÓN DA INVESTIGACIÓN CIENTÍFICA 1.- Criterios para seleccionar adecuadamente onde publicar
TEMA IV: ETICA NA PUBLICACIÓN CIENTÍFICA 1.- Condicionantes éticos na publicación científica
TEMA V: A BUSCA BIBLIOGRÁFICA 1.- A PREGUNTA CLÍNICA
2.- DEFINIR A ESTRATEXIA DE BUSCA
3.-IDENTIFICACIÓN DAS BASES DE DATOS AXEITADAS

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 B1 C8 12 24 36
Supervised projects A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C2 C3 C6 C8 0 9 9
ICT practicals B1 B2 B3 B4 B5 B6 C2 C3 C6 C8 9 18 27
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clase teórica, incentivando a participación activa do alumnado.
Supervised projects Realización de traballos prácticos sobre un tema da materia baixo a supervisión da profesora.
ICT practicals Elaboración de traballos, Prácticas mediante ordenadores con acceso a Internet, dentro da aula, co fin de ver a aplicación práctica dos contidos expostos nas sesions maxistrais.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Supervised projects
Description
O alumnado será atendido de forma individualizada para resolver dúbidas e orientar no estudio da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C2 C3 C6 C8 Valoración do traballo. 100
 
Assessment comments

A) OBSERVACIONS XERAIS DA MATERIA

  • Para
    poder aprobar esta asignatura é necesario realizar, tanto na
    convocatoria de xuño como na de xullo, o 100% dos traballos
    tutelados establecidos.
  • Na convocatoria de Xuño conservaráse a parte aprobada.En sucesivas convocatorias, o alumno
    terá que evaluarse da materia na súa globalidade.

B) CALIFICACIÓN NO PRESENTADO.

Os criterios de no presentado serán os establecidos en "NORMAS DE AVALIACIÓN, REVISIÓN E RECLAMACIÓN DAS
CUALIFICACIÓNS DOS ESTUDOS DE GRAO E MESTRADO UNIVERSITARIO" de la UDC.

C) D) MATRÍCULA DE HONRA:

Podrán optar a matrícula de Horar os alumnos cuia media supere o 9,5.

Os profesores da materia poderán considerar criterios adicionale nos
resultados obtidos polos estudantes en cualquera das accións formativas
programadas en la guía docente.


Sources of information
Basic

Complementary

MÓDULO 1: FUENTES DE INFORMACIÓN CIENTÍFICA

Capítulo II: la revistacientífica

Capítulo III: literatura gris

Capítulo IV: ética en lapublicación científica

Sobrido Prieto M, TalaveraValverde MA, Gutiérrez Couto U. El artículo científico en terapia ocupacional.Madrid; síntesis; 2017.

Day R. Cómo escribir y publicartrabajos científicos. 4ª Ed. Washington C, OPS, 2008.

Manterota C, Pineda V, VialM,Grande L. ¿Cómo presentar los resultados de una investigación científica? II.El manuscrito yel proceso de publicación Cir Esp. 2007;81:70-7.

MÓDULO 2:RECUPERACIÓN DE LA INFORMACIÓN BIBLIOGRÁFICA

Capítulo I: búsqueda bibliográfica

Capítulo II: procedimiento de búsqueda

Capítulo III: Gestión de la bibliografía

La Biblioteca Cochrane Plus. Breve guía de uso.Santiago de Compostela: BiblioSaúde. 2011. Actualizada mayo 2012[Consultado02/06/2012]. Disponible en: http://www.sergas.es/Docs/Bibliosaude/GuiaBibliotecaCochranePlus.pdf

Braña Marcos B. El Instituto Joanna Briggs y sus recursos online.Rev Cient Soc Esp Enferm Neurol.2010; 31:13-15

Guía de uso de la base de datos TRIP. Santiago de Compostela: BiblioSaúde. 2011. Actualizada marzo 2011[Consultado 02/06/2018].Disponible en: https://bibliosaude.sergas.es/DXerais/442/GUIA%20DE%20USO%20TRIPDATABASE.pdf

Sobrido M, Gonzalez Guitián C. Buscar en Medline con Pubmed. Santiago de Compostela: BiblioSaúde. 2011. Actualizada mayo2012[Consultado 02/06/2018]. Disponible en: h https://bibliosaude.sergas.es/DXerais/438/gu%C3%ADa%20de%20uso%20medline%20-%2002.pdf


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Preparing a Research Project II: Development/653862202
Information Resources to Support Research/653862205

Subjects that continue the syllabus
Master´s Thesis: Functional Rehabilitation. Personal Autonomy and Quality of Life/653862223
Master´s Thesis: Foundations for Biomedical Research/653862231
Master´s Thesis: Clinical Research/653862238

Other comments

Para axudar a conseguir una contorna inmediata sustentable e cumprir o obxectivo estratéxico 9 do I Plan de Sustentabilidade Medio-ambiental Green Campus FCS, todos os traballos documentais que se realicen nesta materia serán entregados a través de Moodle, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.