Identifying Data 2020/21
Subject (*) Preparing of a Research Project I: Information Search Code 653862201
Study programme
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Sobrido Prieto, María
E-mail
maria.sobrido@udc.es
Lecturers
Sobrido Prieto, María
E-mail
maria.sobrido@udc.es
Web http://http://www.udc.es/fcs/ga/index.htm
General description
Contingency plan 1. Modificaciones en los contenidos
No se realizan cambios en los contenidos de la materia

2. Metodologías

*Metodologías docentes que se mantiene
• Sesión magistral
• Seminario
• Estudio de casos (computa na avaliación)


*Metodologías docentes que se modifican
No se realizan cambios en las metodologías de la materia
Las metodologías programadas previamente de modo presencial, pasarán a la modalidad virtual.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
• Correo electrónico: De uso para hacer consultas e resolver dudas.
• Videoconferencia (Teams): Exposición de contenidos teóricos, en la franja horaria que tiene asignada la materia en el calendario oficial. Esta opción será aplicable tanto en la sesión magistral como en los seminarios.
• Moodle: Se empleará como repositorio del material documental y para la entrega de actividades.

4. Modificaciones na avaliación
No se realizan cambios en los contenidos de la materia

*Observacións de avaliación:
• Las diferentes actividades de evaluación continuada se efectuaran de modo no presencial, mediante la plataforma Moodle y con soporte en directo mediante Teams.


5. Modificaciones da bibliografía ou webgrafía
• Dispondrán de todos los materiales de trabajo da manera digitalizada en Moodle.


Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Identificar la estructura y tipología de los trabajos científicos en sus diferentes soportes y presentación e Valorar criticamente o coñecemento AR1
AR2
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
CC2
CC6
CC8
Identificar los sistemas de búsqueda y recuperación de la información científica en ciencias de la salud. AR1
AR2
BC1
BC3
BC4
BC5
BC6
CC2
CC3
CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
TEMA I. INTRODUCCIÓN. A INFORMACIÓN E FONTES DE INFORMACIÓN CIENTÍFICA 1.- Importancia da información científicca
2.- Clasificación dos documentos

TEMA II: LA REVISTA CIENTÍFICA 1.-Funcionamiento dunha revista científica
2.- Tipoloxías de estudos
O artígo científico orixinal
O artígo de revisión; narrativa Vs Sistemática
TEMA III: A LITERATURA CIENTÍFICA 1.-Funcionamento dos documentos
2.-Tipoloxías dos estudos
TEMA IV. CALIDADE E AVALIACIÓN DA INVESTIGACIÓN CIENTÍFICA 1.- Criterios para seleccionar adecuadamente onde publicar
TEMA V: ETICA NA PUBLICACIÓN CIENTÍFICA 1.- Condicionantes éticos na publicación científica
TEMA VI: A BUSCA BIBLIOGRÁFICA 1.- A pregunta clínica
2.- Definir a pregunta de estudo
3.-Estratexia de busca
4.- Busca de revisións sistemáticas e guías clinicas
5.- Busca de artigos orixinais

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 B1 C8 12 24 36
Supervised projects A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C2 C3 C6 C8 0 9 9
ICT practicals B1 B2 B3 B4 B5 B6 C2 C3 C6 C8 9 18 27
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clase teórica, incentivando a participación activa do alumnado.
Supervised projects Realización de traballos prácticos sobre un tema da materia baixo a supervisión da profesora.
ICT practicals Elaboración de traballos, Prácticas mediante ordenadores con acceso a Internet, dentro da aula, co fin de ver a aplicación práctica dos contidos expostos nas sesions maxistrais.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Supervised projects
Description
O alumnado será atendido de forma individualizada para resolver dúbidas e orientar no estudio da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C2 C3 C6 C8 Valoración do traballo. 100
 
Assessment comments

 OBSERVACIONS XERAIS DA MATERIA

  • Para poder
    aprobar esta asignatura é necesario realizar, tanto na convocatoria de
    xuño como na de xullo, o 100% dos traballos tutelados establecidos.
  • Na
    convocatoria de Xuño conservaráse a parte aprobada. En sucesivas convocatorias,
    o alumno terá que evaluarse da materia na súa globalidade.

A.      Calificación no
presentado
. Os criterios de no presentado serán os establecidos en "Normas de
avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e
mestrado universitario" de la UDC.

B.      Matrícula de
honra
: Poderán optar a Matrícula de Honra os alumnos cuia media supere o 9,5. O
profesor da materia poderán considerar criterios adicionais nos resultados
obtidos polos estudantes en cualquera das accións formativas programadas en la
guía docente.

 

OUTRAS
CONSIDERACIÓNS DE INTERES

a)     
Convocatoria adiantada: Os criterios serán os establecidos nas "Normas
de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e
mestrado universitario", artigo 19.

b)    
Dispensa académica (para estudiantes na
versión presencial):
Os
criterios serán os establecidos na “Norma que regula o réxime de dedicación ao
estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao e máster
universitario na Universidade da Coruña”

FRAUDE
E RESPONSABILIDADES DISCIPLINARIAS

 

Según o  establecido na normativa da
UDC "Na realización de traballos, o plaxio
e a utilización de material no oxiginal, incluido aquel obtenido a través de
internet, sin indicación expresa da súa orixe e, se é o caso, o permiso do autor/la,
podrá ser considerada causa de calificación de suspenso na actividade. Todo eso
sen perxuicio das responsabilidades disciplinarias ás que puidera haber lugar
tras o correspondentes procedementos".

 


Sources of information
Basic

MÓDULO1: FONTES DE INFORMACIÓN CIENTÍFICA

· SobridoPrieto M, Talavera Valverde MA, Gutiérrez Couto U. El artículo científico enterapia ocupacional. Madrid; síntesis; 2017.

· Grenhalgh.Cómo leer un artículo científico. Bacerloa; Elsevier;2015.

· Day R.Cómo escribir y publicar trabajos científicos. 4ª Ed. Washington C, OPS, 2008.

· ManterotaC, Pineda V, VialM,Grande L. ¿Cómo presentar los resultados de unainvestigación científica? II.El manuscrito yel proceso de publicación Cir Esp.2007;81:70-7.

· Serés E,Rosich, L, Bosch F. Presentaciones orales en biomedicina [Internet]. FundaciónBarcelona. Dr. Antonio Esteve. Disponible en: https://www.raco.cat/index.php/QuadernsFDAE/issue/view/18827

MÓDULO2: RECUPERACIÓN DA INFORMACIÓN BIBLIOGRÁFICA

· omoza M.Búsqueda y recuperación de información en bases de datos de bibliografíacientífica. Gijón: Trea, 2015.

· Faus F, Santainés E. Búsquedas bibliográficas enbases de datos: primeros pasos en investigación en Ciencias de la Salud.Barcelona: Elsevier, 2013.

· SobridoM, González Guitián C. Buscar en Medline con Pubmed. Santiago de Compostela:Bibliosaúde, 2011. Actualizado 2019. Disponible en: http://bibliosaude.sergas.gal

· Sobrido M, Gutierrez Couto U. Cinahl complete. Guía deuso. [Internet]. Santiago de Compostela: Bibliosaúde; 2019 [20 marzo 2020].Disponible en: h tt ps://bibliosaude.sergas.gal.

· Couto Gutierrez U. Guía de uso ISI Web of Science[Internet]. Santiago de Compostela: Bibliosaude; 2015 20 marzo 2020]. Disponible en: http://bibliosaude.sergas.gal.

· Gutierrez Couto U. Guía de uso Scopus [Internet].Santiago de Compostela: Bibliosaúde; 2014. Disponible en: http://bibliosaude.sergas.gal.

Complementary

MÓDULO1: FONTES DE INFORMACIÓN CIENTÍFICA

· SobridoPrieto M, Talavera Valverde MA, Gutiérrez Couto U. El artículo científico enterapia ocupacional. Madrid; síntesis; 2017.

· Grenhalgh.Cómo leer un artículo científico. Bacerloa; Elsevier;2015.

· Day R.Cómo escribir y publicar trabajos científicos. 4ª Ed. Washington C, OPS, 2008.

· ManterotaC, Pineda V, VialM,Grande L. ¿Cómo presentar los resultados de unainvestigación científica? II.El manuscrito yel proceso de publicación Cir Esp.2007;81:70-7.

· Serés E,Rosich, L, Bosch F. Presentaciones orales en biomedicina [Internet]. FundaciónBarcelona. Dr. Antonio Esteve. Disponible en: https://www.raco.cat/index.php/QuadernsFDAE/issue/view/18827

MÓDULO2: RECUPERACIÓN DA INFORMACIÓN BIBLIOGRÁFICA

· omoza M.Búsqueda y recuperación de información en bases de datos de bibliografíacientífica. Gijón: Trea, 2015.

· Faus F, Santainés E. Búsquedas bibliográficas enbases de datos: primeros pasos en investigación en Ciencias de la Salud.Barcelona: Elsevier, 2013.

· SobridoM, González Guitián C. Buscar en Medline con Pubmed. Santiago de Compostela:Bibliosaúde, 2011. Actualizado 2019. Disponible en: http://bibliosaude.sergas.gal

· Sobrido M, Gutierrez Couto U. Cinahl complete. Guía deuso. [Internet]. Santiago de Compostela: Bibliosaúde; 2019 [20 marzo 2020].Disponible en: h tt ps://bibliosaude.sergas.gal.

· Couto Gutierrez U. Guía de uso ISI Web of Science[Internet]. Santiago de Compostela: Bibliosaude; 2015 20 marzo 2020]. Disponible en: http://bibliosaude.sergas.gal.

· Gutierrez Couto U. Guía de uso Scopus [Internet].Santiago de Compostela: Bibliosaúde; 2014. Disponible en: http://bibliosaude.sergas.gal.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Preparing a Research Project II: Development/653862202
Information Resources to Support Research/653862205

Subjects that continue the syllabus
Master´s Thesis: Functional Rehabilitation. Personal Autonomy and Quality of Life/653862223
Master´s Thesis: Foundations for Biomedical Research/653862231
Master´s Thesis: Clinical Research/653862238

Other comments



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.