Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Preparación dun Proxecto de Investigación II: Desenvolvemento e Comunicación Código 653862202
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Coordinación
Pita Fernandez, Salvador
Correo electrónico
salvador.pita@udc.es
Profesorado
Pita Fernandez, Salvador
Correo electrónico
salvador.pita@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
A3 Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Saber deseñar un estudio clínico epidemiolóxico. AI1
AI2
AI3
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
CM1
CM3
CM6
CM8
Ser capaz de decidir que tipo de estudio é necesario realizar para responder á pregunta de investigación. AI2
BM1
BM3
BM4
BM5
CM3
CM8
Coñecer a estratexia de análise estatístico para realizar o estudio. AI1
AI2
BM1
BM3
BM4
BM5
CM3
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1 - ESTRUCTURA GENERAL DE UN PROYECTO DE INVESTIGACIÓN 1.- Introducción (Antecedentes y estado actual del tema)
2.- Justificación Del Estudio
3.- Objetivos
4.- Material y métodos
4.1.- Ámbito de estudio
4.2.- Período de estudio
4.3.- Tipo de estudio
4.4.- Estrategia de búsqueda bibliográfica
4.5.- Criterios de inclusión
4.6.- Criterios de exclusión
4.7.- Mediciones
4.8.- Justificación del tamaño muestral
4.9.- Análisis estadístico
4.10.- Aspectos ético-legales
4.11.- Limitaciones del estudio
5. – Cronograma y plan de trabajo
6. – Experiencia del equipo investigador
7. - Plan de difusión de resultados
8. - Memoria económica
9. - Bibliografía
2 - PERTINENCIA Y VIABILIDAD DE UN PROYECTO 1. Concepto de Pertinencia y Viabilidad de un proyecto
3 - TIPOS DE ESTUDIOS CLÍNICO EPIDEMIOLÓGICOS 1. Estudios observacionales y estudios experimentales
2. Tipos de estudios observacionales:
2.1 Estudios ecológicos
2.2 Estudios de prevalencia
2.3 Estudios de casos y controles
2.4 Estudios de cohortes o de seguimiento
3. Tipos de estudios experimentales:
3.1 Ensayo clínico
3.2 Ensayo de campo
3.3 Ensayo comunitario de intervención
4. Ventajas e inconvenientes de los diferentes tipos de estudios
4 - JUSTIFICACIÓN DEL TAMAÑO MUESTRAL 1. Cálculo del tamaño muestral para estimación de parámetros
2. Cálculo del tamaño de la muestra para contraste de hipótesis
3. Cálculo del tamaño de la muestra para estudios de casos y controles
4. Cálculo del tamaño de la muestra para estudios de seguimiento
5. Cálculo del tamaño de la muestra para estimación del coeficiente de correlación
5 - SIGNIFICACIÓN ESTADÍSTICA Y RELEVANCIA CLÍNICA 1. Concepto de significación estadística
2. Error de tipo I
3. Error de tipo II
2. Concepto y medición de la relevancia clínica
6 - ESTRATEGIA DE ANÁLISIS ESTADÍSTICO 1. Estadística descriptiva de los datos
2. Concepto de inferencia estadística
3. Estudio de la correlación y asociación entre variables
4. Estudio de la concordancia
5. Procedimientos de análisis multivariado
7 - ASPECTOS ÉTICO LEGALES EN LA REALIZACIÓN DE UN ESTUDIO 1. Requisitos legales para los estudios observacionales y los experimentales
2. Elementos del consentimiento informado
8- LIMITACIONES DEL ESTUDIO 1. Sesgos de selección
2. Sesgos de información
3. Sesgos de confusión
4. Precisión y poder estadístico de las estimaciones

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Presentación oral A1 A2 A3 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C6 C8 1 2 3
Proba obxectiva A1 A2 B1 B2 B4 C1 C6 1 0 1
Sesión maxistral A1 A2 A3 B1 B3 B4 B5 C3 C6 C8 12 36 48
Solución de problemas A1 A2 A3 B1 B4 C6 2 0 2
Investigación (Proxecto de investigación) A1 A2 A3 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C6 C8 4 16 20
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Presentación oral O alumno debe presentar oralmente o proxecto realizado.
Proba obxectiva Proba escrita sobre os contidos do programa con preguntas de resposta múltiple e de cálculo numérico
Sesión maxistral Exposición dos contidos do programa
Solución de problemas Tras cada sesión maxistral, solicitarase ao alumno a realización de exercicios que deberá entregar periodicamente
Investigación (Proxecto de investigación) Cada alumno debe deseñar de forma independente un proxecto de investigación

Atención personalizada
Metodoloxías
Investigación (Proxecto de investigación)
Presentación oral
Solución de problemas
Descrición
Tras a terminación da clase teórica, o alumno poderá comentar co profesor os diferentes apartados da realización do seu proxecto que no seu momento presentará públicamente. Á súa vez, en cada clase se discutirán os exercicios que periódicamente se van realizando

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Investigación (Proxecto de investigación) A1 A2 A3 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C6 C8 Valoración do proxecto realizado 40
Presentación oral A1 A2 A3 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C6 C8 O alumno debe presentar oralmente o proxecto de investigación realizado 5
Proba obxectiva A1 A2 B1 B2 B4 C1 C6 O alumno ao finalizar o curso debe realizar un exame de preguntas múltiples e cálculos cuantitativos dos contidos explicados durante o curso 50
Solución de problemas A1 A2 A3 B1 B4 C6 Realización de todos os exericicios que se solicitan 5
 
Observacións avaliación

O alumno debe realizar todos os apartados satisfactoriamente (exercicios, proxecto con presentación oral e proba obxectiva) para aprobar a materia


Fontes de información
Bibliografía básica

A bibliografía recomendada encóntrase en :

http://www.fisterra.com/mbe/investiga/index.asp

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Para axudar a conseguir una contorna inmediata sustentable e cumprir o obxectivo estratéxico 9 do I Plan de Sustentabilidade Medio-ambiental Green Campus FCS, todos os traballos documentais que se realicen nesta materia serán entregados a través de Moodle, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase imprimir borradores.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías