Identifying Data 2020/21
Subject (*) Preparing a Research Project II: Development Code 653862202
Study programme
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Pértega Díaz, Sonia
E-mail
s.pertega@udc.es
Lecturers
Pértega Díaz, Sonia
Seoane Pillado, María Teresa
E-mail
s.pertega@udc.es
maria.teresa.seoane.pillado@udc.es
Web
General description
Contingency plan MODIFICACIÓN NOS CONTIDOS
- Non se realizarán cambios

METODOLOXÍAS
*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Sesión maxistral
- Prácticas a través de TIC
- Solución de problemas
- Lecturas
- Investigación (Proxecto de investigación) (con atención personalizada) (computa na avaliación)
- Proba obxectiva (computa na avaliación)

**Metodoloxías docentes que se modifican
Manteñense todas as metodoloxías propostas, que se aplicarán de modo non presencial na súa totalidade a través de Teams e Moodle

MECANISMOS DE ATENCIÓN PERSONALIZADA AO ALUMNADO
- Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas e solicitar tutorías virtuais.
- Moodle: Diariamente. Disporase de foros para formular as consultas necesarias sobre os contidos da materia. O seguimiento e comentarios de retroalimentación aos proxectos de investigación individuais canalizaranse por esta vía.
- Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos.

MODIFICACIÓNS NA AVALIACÓN
Mantense o sistema de avaliación establecido na guía docente:
- Investigación (Proxecto de investigación) (60% da cualificación final): Cada alumno debe deseñar de forma individual un borrador dun proxecto de investigación que se entregará a través da plataforma Moodle, conforme o formato especificado polas profesoras responsables da materia
- Proba obxectiva (40% da cualificación final): Realizarase unha proba tipo test sobre os contidos da materia, a través da plataforma Moodle, na data oficialmente establecida pola coordinación do máster

OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente.

MODIFICACIÓNS DA BIBLIOGRAFÍA OU WEBGRAFÍA
Non se realizarán cambios.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
A3 Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Saber deseñar un estudio clínico epidemiolóxico. AR1
AR2
AR3
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
CC1
CC3
CC6
CC8
Ser capaz de decidir que tipo de estudio é necesario realizar para responder á pregunta de investigación. AR2
BC1
BC3
BC4
BC5
CC3
CC8
Coñecer a estratexia de análise estatístico para realizar o estudio. AR1
AR2
BC1
BC3
BC4
BC5
CC3
CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1 - ESTRUTURA XERAL DUN PROXECTO DE INVESTIGACIÓN 1.1 Estrutura xeral dun proxecto de investigación
2 - PERTINENCIA E VIABILIDADE DUN PROXECTO DE INVESTIGACIÓN 2.1 Pertinencia e viabilidade dun proxecto de investigación
3 - TIPOS DE ESTUDOS CLÍNICO EPIDEMIOLÓXICOS 1. Estudios observacionais e estudos experimentais
2. Tipos de estudos observacionais:
2.1 Estudos ecolóxicos
2.2 Estudos de prevalencia
2.3 Estudos de casos e controles
2.4 Estudos de cohortes ou de seguimento
3. Tipos de estudos experimentais:
3.1 Ensaio clínico
3.2 Ensaio de campo
3.3 Ensaio comunitario de intervención
4. Ventaxas e inconvenintes dos diferentes tipos de estudio
4 - XUSTIFICACIÓN DO TAMAÑO DE MOSTRA 1. Cálculo do tamaño de mostra para estimación de parámetros
2. Cálculo do tamaño de mostra para contraste de hipóteses
5 - SIGNIFICACIÓN ESTATÍSTICA E RELEVANCIA CLÍNICA 1. Concepto de significación estatística
2. Error de tipo I
3. Error de tipo II
2. Concepto e medición da relevancia clínica
6 - ESTRATEXIA DE ANÁLISE ESTATÍSTICO 6.1 Estratexia de análise estatístico
7 - ASPECTOS ÉTICOS E LEGAIS NA REALIZACIÓN DUN ESTUDO 1. Requisitos legais para os estudos observacionais e experimentais
2. Elementos do consentimento informado
8- LIMITACIONS DUN ESTUDO 1. Sesgos de selección
2. Sesgos de información
3. Sesgos de confusión
4. Precisión e poder estatístico das estimacións

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A1 A2 B1 B2 B4 C1 C6 2 0 2
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 B1 B3 B4 B5 C3 C6 C8 9 9 18
ICT practicals A1 A2 B1 B3 B4 B5 C6 C3 2 12 14
Problem solving A2 A1 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C6 1 9 10
Workbook A1 A2 A3 B2 B3 B4 B5 C1 C6 C8 1 9 10
Research (Research project) A1 A2 A3 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C6 C8 5 15 20
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Proba de preguntas tipo test sobre os contidos da materia
Guest lecture / keynote speech Exposición dos contidos do programa
ICT practicals Prácticas mediante software estatístico e epidemiolóxico sobre temas de xustificación do tamaño mostral y cálculo de medidas de relevancia clínica
Problem solving Resolución de exercicios prácticos sobre os contidos da materia
Workbook Lectura de artigos de corte metodolóxico para profundizar nos contidos expostos na sesión maxistral
Research (Research project) Cada alumno debe deseñar de forma individual un borrador dun proxecto de investigación que se entregará a través da plataforma Moodle, conforme o formato especificado polas profesoras responsables da materia

Personalized attention
Methodologies
Research (Research project)
Problem solving
ICT practicals
Description
Ademáis dos seminarios que se programen de forma presencial, utilizaranse as seguintes ferramentas na atención personalizada ó alumnado:

- Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas e solicitar tutorías virtuais.
- Moodle: Diariamente. Disporase de foros para formular as consultas necesarias sobre os contidos da materia. O seguimiento e comentarios de retroalimentación aos proxectos de investigación individuais canalizaranse por esta vía.
- Teams: para a resolución individual ou grupal das dudas relacionadas cos contidos da materia e a elaboración dos proyectos de investigación

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Research (Research project) A1 A2 A3 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C6 C8 Elaboración de un borrador de un protocolo de investigación clínica 60
Objective test A1 A2 B1 B2 B4 C1 C6 O alumno ao finalizar o curso debe realizar un exame de preguntas cortas ou tipo test, e/ou problemas de cálculos dos contidos explicados durante o curso 40
 
Assessment comments

A avaliación da asignatura constará de dúas partes diferenciadas:


- O 60% da calificación corresponderá á avaliación continua, e asociarase á elaboración dunha proposta de investigación, relacionada co perfil profesional do/a alumno/a, que se concretará na elaboración do borrador dun proxecto de investigación.


- O 40% da calificación corresponderá á nota acadada nunha proba obxectiva, realizada na data que oficialmente estableza a coordinación do máster, que constará de preguntas tipo test relacionadas cos contidos que se desenvolvan ó longo do curso.

REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:

- Ter entregado tanto o borrador do proxecto de investigación como terse presentado á proba obxectiva

- Obter unha puntuación do 50% da calificación máxima correspondente á elaboración dunha proposta de investigación e do 40% da calificación máxima na proba obxectiva.

- Entregar a proposta de investigación nos prazos que se indiquen 

NON PRESENTADO: Obterá a calificación de NP (Non Presentado), o/a alumno/a que non participe en algunha das actividades/metodoloxías de avaliación propostas.

MATRICULA DE HONRA: Poderán optar á calificación de Matrícula de Honra aqueles/as alumnos/as coas calificacións máis elevadas que obteñan unha nota final por encima de 9 

ALUMNOS DE 2ª OPORTUNIDADE:

O sistema de avaliación será o mesmo que o descrito para alumnos de 1ª oportunidade.

Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostible e cumplir o obxectivo estratéxico 9 do "I Plan de Sostenibilidad Medio-Ambiental Green Campus FCS", os traballos documentais que se realicen nesta materia solicitaranse en formato virtual e soporte informático. 


Sources of information
Basic Hulley SB, Cummings SR, Browner WS, Grady D, Herast N, Newman TB (2013). Designing clinical research. Lippincott Williams & Wilkins
Fletcher RH, Fletcher SW (2007). Epidemiología Clínica (4ª ed.). Lippincott Williams & Wilkins
(). FISTERRA – Metodología de la investigación (http://www.fisterra.com/formacion/metodologia-investigacion.
(). Itinerario de Investigación e Innovación Biosanitaria (http://www.sergas.es/MostrarContidos_N3_T01.aspx?IdPaxina=60481 ) (http://www.youtube.com/user/Itinerariofegas )..
Argimón Pallás & Jiménez Villa (2000). Métodos de investigación clínica y epidemiológica. Madrid
Altman DG (1991). Practical statistics for medical research. Chapman & Hall

A bibliografía recomendada encóntrase en :

http://www.fisterra.com/mbe/investiga/index.asp

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Programa Green Campus FCS

Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do "III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. 

b. De realizarse en papel: 

- Non se empregarán plásticos. 

- Realizaranse impresións a dobre cara. 

- Empregarase papel reciclado. 

- Evitarase a realización de borradores.

PLAxio

A detección de fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo da materia implicará un suspenso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e a remisión directa á oportunidade seguinte.

Dita circunstancia comunicarase á Comisión Académica e ao resto de profesores do título. En caso de que se reitere a irregularidade nunha 2ª avaliación, a Comisión poderá solicitar ao Reitor a expulsión temporal ou definitiva do/a estudante do título cursado.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.