Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Xestión da Investigación Sanitaria Código 653862204
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Privado
Dereito Público
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinación
Fuentes Boquete, Isaac Manuel
Correo electrónico
i.fuentes@udc.es
Profesorado
Díaz Prado, Silvia María
Fuentes Boquete, Isaac Manuel
Pereira Saez, Maria Carolina
Correo electrónico
s.diaz1@udc.es
i.fuentes@udc.es
c.pereira.saez@udc.es
Web
Descrición xeral Coñecemento das principais estruturas de investigación sanitaria, das convocatorias públicas e privadas de financiamento da investigación en Ciencias da Saúde, dos mecanismos de protección xurídica das creaciones derivadas da investigación e o sistema de acreditación e certificación da investigación.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos: non hai.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen: todas

*Metodoloxías docentes que se modifican: a sesión maxistral impartirase a tavés de Teams en horario oficial. A proba de resposta múltiple farase a través de MOODLE en horario oficial.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado: correo electrónico, MOODLE e Teams (a demanda, previa solicitude por correo electrónico), en horario oficial de titorías.

4. Modificacións na avaliación: non hai.

*Observacións de avaliación: o exame tipo test farase a través de MOODLE.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: non hai.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquirir as ferramentas básicas que permitan xestionar a investigación, o desenvolvemento e a innovación tecnolóxica, atendendo á transferencia de tecnoloxía e os dereitos de propiedade e de patentes. AI2
BM1
BM3
BM4
BM5
BM6
CM1
CM5
CM8
Coñecer os diferentes programas e plans de financiamento da Investigación, tanto os propios da Universidade, como os das distintas administracións AI2
BM1
BM3
BM4
BM5
BM6
CM1
CM5
CM8
Familiarizarse cos diferentes escenarios e mecanismos nos que se leva a cabo a chamada transferencia tecnolóxica. AI2
BM1
BM3
BM4
BM5
BM6
CM1
CM5
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Marco xurídico e conceptual da investigación sanitaria.
Conceptos. Investigación. Ivestigación sanitaria. Liberdade de investigación.
Regulación xurídica da investigación e da investigación sanitaria
Lexislación de referencia. Marco estatal. Marco autonómico. Marco comunitario europeo. Marco internacional.
Aspectos éticos e sociais da investigación sanitaria.
Tema 2. Protección xurídica das creacións derivadas da investigación. Propiedade intelectual. Dereitos de autor.
Propiedade industrial. Patentes.
Tema 3. Avaliación e monitorización de estudios e proxectos de investigación. Avaliación e seguimento da investigación.
Comités de ética da investigación
Tema 4. Estruturas de investigación. Equipos de investigación. O investigador principal.
Estruturas de investigación en España: organismos Públicos de Investigación:
- Instituto de Saúde Carlos III.
- Consello Superior de Investigacións Científicas.
Centros do Sistema Nacional de Saúde.
Universidade.
Tema 5. Financiación da investigación. Estratexia autonómica.
Estratexia estatal (Plan español I+D+i).
Estratexia europea (proxectos marco).
Convocatorias privadas.
Bolsas e contratos de investigación predoutorais e postdoutorais.
Formación do profesorado universitario.
Tema 6. Acreditación e certificación. Criterios de acreditación de Institutos de Investigación Sanitaria. Caso español.
Certificación de Proxectos I+D+i: Norma UNE 166001:2006.
Requisitos dun proxecto de I+D+i.
Sistema de Xestión I+D+i conforme á Norma UNE 166002:2006. Requisitos do Sistema de Xestión da Investigación
Norma UNE 166006:2011. Xestión da I+D+i: Sistema de vixiancia tecnolóxica e intelixencia competitiva.
Norma UNE 166008:2012. Gestión de la I+D+i: Transferencia de tecnología.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas A2 B1 B3 B4 B5 B6 C1 C5 C8 0 14 14
Análise de fontes documentais A2 B1 B3 B4 B5 B6 C1 C5 C8 9 18 27
Proba de resposta múltiple A2 B1 B3 B4 B5 B6 C1 C5 C8 1 2 3
Sesión maxistral A2 B1 B3 B4 C5 C8 10 20 30
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Lectura de artículos relevantes e relacionados coa materia impartida. É un traballo autónomo e non presencial do alumnado.
Análise de fontes documentais Análise e discusión dos artigos relevantes e relacionados coa materia impartida, que previamente son lidos polo alumnado de forma autónoma.
Proba de resposta múltiple Exame tipo test, no que cada pregunta consiste en 4 afirmacións das que só unha é correcta.
Sesión maxistral Clase teórica participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta ás preguntas formuladas polo alumnado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Descrición
Resolución de dúbidas e dirección das lecturas científicas seleccionadas polo profesor, tanto de modo presencial como en liña.

A sesión maxistral é participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple A2 B1 B3 B4 B5 B6 C1 C5 C8 Exame tipo test, no que cada pregunta consiste en 4 afirmacións das que só unha é correcta. 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Villalobos Hidalgo, J. Gestión sanitaria para los profesionales de la salud. Barcelona : McGraw-Hill. Interamericana; 2007.

Errasti F. Principios de Gestión Sanitaria. Madrid: Díaz de Santos; 1997

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Programa Green Campus FCS

Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do "III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. 

b. De realizarse en papel: 

- Non se empregarán plásticos. 

- Realizaranse impresións a dobre cara. 

- Empregarase papel reciclado. 

- Evitarase a realización de borradores.

PLAxio

A detección de fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo da materia implicará un suspenso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e a remisión directa á oportunidade seguinte.

Dita circunstancia comunicarase á Comisión Académica e ao resto de profesores do título. En caso de que se reitere a irregularidade nunha 2ª avaliación, a Comisión poderá solicitar ao Reitor a expulsión temporal ou definitiva do/a estudante do título cursado.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías