Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Ciencias da Saúde Baseadas na Evidencia Código 653862207
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinación
Rodriguez-Villamil Fernandez, Jose Luis
Correo electrónico
jose.luis.rodriguez-villamil@udc.es
Profesorado
Rodriguez-Villamil Fernandez, Jose Luis
Correo electrónico
jose.luis.rodriguez-villamil@udc.es
Web
Descrición xeral Capacitar ao alumno para que a partir dun sistema de jerarquización da evidencia (científica), elabore recomendacións (clínicas), que facilite unha toma de decisións razoablemente adecuada.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Establecer criterios propios de avaliación, considerando os aspectos científico-técnicos e de calidade. AI1
AI2
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
CM3
CM6
CM8
Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación máis adecuadas á investigación exposta. AI1
AI2
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
CM3
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
T1.- Concepto e definición de Ciencia da Saúde. T1.- Concepto e definición de Ciencia da Saúde.
T2.- Concepto e definición de Actuación baseada na evidencia. T2.- Concepto e definición de Actuación baseada na evidencia.
T3.- Necesidade dunha actuación baseada na evidencia. T3.- Necesidade dunha actuación baseada na evidencia.
T4.- Formulación do interrogante a responder. T4.- Formulación do interrogante a responder.
T5.- Na busca das mellores evidencias. T5.- Na busca das mellores evidencias.
T6.- Valoración crítica da evidencia sobre a estratexia. T6.- Valoración crítica da evidencia sobre a estratexia.
T7.- Valoración clínica da evidencia sobre o risco T7.- Valoración clínica da evidencia sobre o risco
T8.- Valoración clínica da evidencia sobre o custe. T8.- Valoración clínica da evidencia sobre o custe.
T9.- Aplicación da evidencia. T10.- Avaliación da evidencia T9.- Aplicación da evidencia. T10.- Avaliación da evidencia
T10.- Avaliación da evidencia T10.- Avaliación da evidencia

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A5 25 10 35
Seminario A1 A2 B1 B3 B4 C6 C8 5 15 20
Presentación oral B2 1 5 6
Proba obxectiva B2 B4 1 8 9
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases teóricas, fomentado a participación activa do alumnado
Seminario Discusión sobre publicacións científicas.
Presentación oral Exposición de traballos realizados polo alumnado.
Proba obxectiva Exame sobre os contidos desenvolvidos nas sesións maxistrais e nos seminarios.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Descrición
Conxunto de procedimentos de ensinanza-aprendizase guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e das comunicacións, que se basan na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar o seu propio aprendizaxe e o dos outros membros do grupo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B2 B4 Exame sobre os contidos deservolvidos nas sesións maxistrais e nos seminarios. 50
Seminario A1 A2 B1 B3 B4 C6 C8 Traballos realizados polo alumnado, valorando a súa riqueza descritiva e os contidos. 25
Presentación oral B2 Presentación de traballos realizados polo alumnado, defensa da exposición e intervención no posterior debate 25
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). .
(). .
(). Algunas consideraciones sobre la aplicabilidad de la MBA y la toma racional de decisiones en la práctica clínica diaria.. http://www.fisterra.com/mbe/mbe_temas/142/MBE_capitulo_5_aplicabilidad.pdf obtenida el 25 Abr 2005.
(2005). Center for Evidence Based Medicine.. http://www.cebm.net/index.asp obtenida el 17 Mar 2005.
¿Sabermos lo que conocemos?: la gestión del conocimiento. (2005). Diario médico. http://www.diariomedico.com/gestion/ges080501combis.html obtenida el 27 Abr 2005
Jovell J A. (2005). El futuro de la profesión médica. Análisis del cambio social y los roles de la profesión médica en el siglo XXI.. http://www.fbjoseplaporte.org/docs/futuropm.pdf obtenida el 27 Abr 2005
Icart Isernt MT. (1998). Enfermería Basada en la Evidencia: un nuevo desafío profesional.. Enferm Clín 1998; 8:77-83.
Rosenberg W, Donald A. (1995). Evidence based medicine: an approach to clinical problem-solving.. BMJ 1995;310:1122-6.
Sackett DL, Rosenberg W, Muir JA, Haynes RB, Richardson WS. (1996). Evidence based medicine: what it is and what it isn't.. BMJ 1996; 312:71-2.
Sackett DL, Rosenberg W, Muir JA, Haynes RB, Richardson WS. (1996). Evidence based medicine: what it is and what it isn't.. BMJ 1996; 312:71-2.
Evidence Based Medicine Working Group. (1997). La medicina basada en la evidencia. Guías del usuario de la literatura médica.. JAMA (ed. Español) 1997.
González Guitián C. (2005). Medicina Basada en la Evidencia en Internet: cómo buscar la mejor evidencia científica. . http://www.spanex.org/spanex/mbe.htm obtenido del 25 abr de 2005.
Martínez González J, De Ramón Garrido HR, Campos García MT, Juárez Fernández C. (1996). Medicina Basada en la Evidencia.. Med Clín (Barc) 1996; 108: 1563.
Sackett DL. (2000). Medicina Basada en la Evidencia. Cómo ejercer y enseñar la MBE.. 2ª ed. Madrid: Chunchill-Livingstone; 2000.
Lee CJ, Miller LT. (). The process of evidence-based clinical decision making in occupational therapy . occupational therapy 2003; 57(4): 473-7.
Tickle-Degnen L. (2000). What is the best evidence to use in practice?. . Am J Occup Ther 2000; 54(2):218-21.

Bonfill X. (2000). Asistencia sanitaria basada en la evidencia . Madrid: SANED

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Aplicación das Técnicas de Investigación en Ciencias da Saúde/653862228
Investigación Clínica I/653862232

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Programa Green Campus FCS

Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do "III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. 

b. De realizarse en papel: 

- Non se empregarán plásticos. 

- Realizaranse impresións a dobre cara. 

- Empregarase papel reciclado. 

- Evitarase a realización de borradores.

PLAxio

A detección de fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo da materia implicará un suspenso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e a remisión directa á oportunidade seguinte.

Dita circunstancia comunicarase á Comisión Académica e ao resto de profesores do título. En caso de que se reitere a irregularidade nunha 2ª avaliación, a Comisión poderá solicitar ao Reitor a expulsión temporal ou definitiva do/a estudante do título cursado.