Identifying Data 2020/21
Subject (*) Health Sciences Evidence Based Code 653862207
Study programme
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Rodriguez-Villamil Fernandez, Jose Luis
E-mail
jose.luis.rodriguez-villamil@udc.es
Lecturers
Rodriguez-Villamil Fernandez, Jose Luis
E-mail
jose.luis.rodriguez-villamil@udc.es
Web
General description Capacitar ao alumno para que a partir dun sistema de jerarquización da evidencia (científica), elabore recomendacións (clínicas), que facilite unha toma de decisións razoablemente adecuada.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos: non hai. 2. Metodoloxías *Metodoloxías docentes que se manteñen: todas *Metodoloxías docentes que se modifican: a sesión maxistral e a práctica de laboratorio impartirase a tavés de Teams en horario oficial. A proba de resposta múltiple farase a través de MOODLE en horario oficial. 3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado: correo electrónico, MOODLE e Teams (a demanda, previa solicitude por correo electrónico), en horario oficial de titorías. 4. Modificacións na avaliación: non hai. *Observacións de avaliación: o exame tipo test farase a través de MOODLE. 5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: non hai.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Establecer criterios propios de avaliación, considerando os aspectos científico-técnicos e de calidade. AR1
AR2
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
CC3
CC6
CC8
Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación máis adecuadas á investigación exposta. AR1
AR2
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
CC3
CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
T1.- Concepto e definición de Ciencia da Saúde. T1.- Concepto e definición de Ciencia da Saúde.
T2.- Concepto e definición de Actuación baseada na evidencia. T2.- Concepto e definición de Actuación baseada na evidencia.
T3.- Necesidade dunha actuación baseada na evidencia. T3.- Necesidade dunha actuación baseada na evidencia.
T4.- Formulación do interrogante a responder. T4.- Formulación do interrogante a responder.
T5.- Na busca das mellores evidencias. T5.- Na busca das mellores evidencias.
T6.- Valoración crítica da evidencia sobre a estratexia. T6.- Valoración crítica da evidencia sobre a estratexia.
T7.- Valoración clínica da evidencia sobre o risco T7.- Valoración clínica da evidencia sobre o risco
T8.- Valoración clínica da evidencia sobre o custe. T8.- Valoración clínica da evidencia sobre o custe.
T9.- Aplicación da evidencia. T10.- Avaliación da evidencia T9.- Aplicación da evidencia. T10.- Avaliación da evidencia
T10.- Avaliación da evidencia T10.- Avaliación da evidencia

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 14 30 44
Seminar A1 A2 B1 B3 B4 C6 C8 5 10 15
Oral presentation B2 1 5 6
Objective test B2 B4 1 4 5
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases teóricas, fomentado a participación activa do alumnado
Seminar Discusión sobre publicacións científicas.
Oral presentation Exposición de traballos realizados polo alumnado.
Objective test Exame sobre os contidos desenvolvidos nas sesións maxistrais e nos seminarios.

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Description
Conxunto de procedimentos de ensinanza-aprendizase guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e das comunicacións, que se basan na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar o seu propio aprendizaxe e o dos outros membros do grupo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test B2 B4 Exame sobre os contidos deservolvidos nas sesións maxistrais e nos seminarios. 50
Seminar A1 A2 B1 B3 B4 C6 C8 Traballos realizados polo alumnado, valorando a súa riqueza descritiva e os contidos. 25
Oral presentation B2 Presentación de traballos realizados polo alumnado, defensa da exposición e intervención no posterior debate 25
 
Assessment comments

Sources of information
Basic (). .
(). .
(). Algunas consideraciones sobre la aplicabilidad de la MBA y la toma racional de decisiones en la práctica clínica diaria.. http://www.fisterra.com/mbe/mbe_temas/142/MBE_capitulo_5_aplicabilidad.pdf obtenida el 25 Abr 2005.
(2005). Center for Evidence Based Medicine.. http://www.cebm.net/index.asp obtenida el 17 Mar 2005.
¿Sabermos lo que conocemos?: la gestión del conocimiento. (2005). Diario médico. http://www.diariomedico.com/gestion/ges080501combis.html obtenida el 27 Abr 2005
Jovell J A. (2005). El futuro de la profesión médica. Análisis del cambio social y los roles de la profesión médica en el siglo XXI.. http://www.fbjoseplaporte.org/docs/futuropm.pdf obtenida el 27 Abr 2005
Icart Isernt MT. (1998). Enfermería Basada en la Evidencia: un nuevo desafío profesional.. Enferm Clín 1998; 8:77-83.
Rosenberg W, Donald A. (1995). Evidence based medicine: an approach to clinical problem-solving.. BMJ 1995;310:1122-6.
Sackett DL, Rosenberg W, Muir JA, Haynes RB, Richardson WS. (1996). Evidence based medicine: what it is and what it isn't.. BMJ 1996; 312:71-2.
Sackett DL, Rosenberg W, Muir JA, Haynes RB, Richardson WS. (1996). Evidence based medicine: what it is and what it isn't.. BMJ 1996; 312:71-2.
Evidence Based Medicine Working Group. (1997). La medicina basada en la evidencia. Guías del usuario de la literatura médica.. JAMA (ed. Español) 1997.
González Guitián C. (2005). Medicina Basada en la Evidencia en Internet: cómo buscar la mejor evidencia científica. . http://www.spanex.org/spanex/mbe.htm obtenido del 25 abr de 2005.
Martínez González J, De Ramón Garrido HR, Campos García MT, Juárez Fernández C. (1996). Medicina Basada en la Evidencia.. Med Clín (Barc) 1996; 108: 1563.
Sackett DL. (2000). Medicina Basada en la Evidencia. Cómo ejercer y enseñar la MBE.. 2ª ed. Madrid: Chunchill-Livingstone; 2000.
Lee CJ, Miller LT. (). The process of evidence-based clinical decision making in occupational therapy . occupational therapy 2003; 57(4): 473-7.
Tickle-Degnen L. (2000). What is the best evidence to use in practice?. . Am J Occup Ther 2000; 54(2):218-21.

Bonfill X. (2000). Asistencia sanitaria basada en la evidencia . Madrid: SANED

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Application of Research Techniques in Health Sciences/653862228
Clinical Research I/653862232

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Programa Green Campus FCS

Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do "III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. 

b. De realizarse en papel: 

- Non se empregarán plásticos. 

- Realizaranse impresións a dobre cara. 

- Empregarase papel reciclado. 

- Evitarase a realización de borradores.

PLAxio

A detección de fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo da materia implicará un suspenso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e a remisión directa á oportunidade seguinte.

Dita circunstancia comunicarase á Comisión Académica e ao resto de profesores do título. En caso de que se reitere a irregularidade nunha 2ª avaliación, a Comisión poderá solicitar ao Reitor a expulsión temporal ou definitiva do/a estudante do título cursado.