Identifying Data 2019/20
Subject (*) Physical Activity and Research in Anthropometry Code 653862210
Study programme
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Educación Física e Deportiva
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Agrasar Cruz, Carlos Maria
E-mail
carlos.agrasar@udc.es
Lecturers
Agrasar Cruz, Carlos Maria
Pombo Fernandez, Manuel Jose
E-mail
carlos.agrasar@udc.es
manuel.pombo@udc.es
Web http://www.udc.es/fcs/ga/index.htm
General description A asignatura ten como obxectivos introducir ao alumnado no campo da actividade física relacionada coa saúde, para permitirlle adquirir os coñecementos tanto teóricos como prácticos. Abórdanse aspectos da fisioloxía do exercicio, composición corporal e aspectos relacionados coa prescripción de exercicio e a saúde. A Antropometría é unha disciplina moi utilizada no eido das Ciencias do Deporte e a Saúde, utilizándose parámetros antropométricos na valoración e control do exercicio físico e no control ponderal e nutricional.

Outro obxectivo é proporcionar as bases que permitan comprender os procesos patolóxicos que afectan aos seres humanos, para mitigar os seus efectos cunha adecuada prescripción de exercicio.

Por último, fomentar e desarrollar no alumnado unha conciencia crítica e unha inquietude investigadora que sirva de cauce para esta formación en estudos de terceiro ciclo.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Adquirir coñecementos sobre as bases da actividade física e o exercicio e a súa relación coa saúde. AR1
BC4
BC5
CC3
CC6
Adquirir coñecementos sobre a estrutura e función dos diferentes aparatos e sistemas corporais que interveñen na práctica da actividade física e do exercicio. AR1
BC4
BC5
CC3
CC6
Coñecer cales son as repercusións fisiolóxicas dunha axeitada práctica de exercicio e as lesións que se poden producir cunha mala práctica. AR1
BC4
BC5
CC3
CC6
Coñecer as liñas de investigación actuais no eido da antropometría e a composición corporal relacionadas coa actividade física e a saúde. AR1
BC3
BC4
BC5
CC2
CC3
CC6
Coñecer e saber realizar sesións prácticas de diferentes tipos de adestramento (forza, flexibilidade, resistencia). AR1
BC2
BC4
BC5
CC1
CC3
CC6
Adquirir a capacidade de elaborar e expoñer un traballo en público. AR1
BC2
BC3
BC4
BC5
CC1
CC3
CC5
CC6

Contents
Topic Sub-topic
CLASES TEÓRICAS
Tema 1.- Relación entre a actividade física e a saúde: estilos de vida saudables.

Tema 2.- O músculo esquelético: estrutura e función.

Tema 3.- Estrutura e función do sistema cardiovascular e o aparato respiratorio.


Tema 4.- Antropometría: aplicacións. Composición corporal.

Tema 5.- O quencemento: aspectos teóricos.

Temas 6.- A flexibilidade: bases anatómicas.

Tema 7.- A forza: bases para o adestramento da forza.

Tema 8.- Teoría do adestramento aeróbico.

Tema 9.- O entorno laboral: ergonomía e ximnasia laboral.
CLASES PRÁCTICAS-SEMINARIOS

- Quencemento: aspectos prácticos.
- Flexibilidade: sesión práctica.
- Forza: sesión práctica.
- Resistencia: sesión práctica.
- Antropometría: taller práctico.

- Seminarios de discusión bibliográfica de aplicación do exercicio físico e parámetros antropométricos ás distintas patoloxías.

- Exposición pública dos traballos tutelados.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 B4 B5 C1 C3 C5 C6 6 12 18
Document analysis A1 B4 B5 4 0 4
Workbook B2 B4 B5 0 20 20
Objective test B2 B4 B5 C1 2 0 2
Supervised projects A1 B3 B4 1 12 13
Physical exercise C6 8 8 16
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases teóricas a todo o grupo de alumnos.
Document analysis Lectura e discusión de artigos de revistas que comprendan os aspectos mías relevantes das investigacións actuais no eido da antropometría e da actividade física en relación coa saúde.
Workbook Lecturas de capítulos recomendados de libros e revistas científicas, completada cunha busca bibliográfica do tema do traballo tutelado.
Objective test Proba final consistente en responder a varias preguntas curtas referidas aos contidos teóricos da asignatura.
Supervised projects Realización dun traballo tutelado no que o alumno/a deberá expoñer un tema de antropometría e/ou de actividade física e saúde preferiblemente relacionado coa actividade laboral que desempeña o alumno/a ou que pensa desenvolver no futuro.
Physical exercise Sesións prácticas de métodos antropométricos. Sesións de quencemento, exercicios de flexibilidade, e circuitos de forza e resistencia aeróbica.

Personalized attention
Methodologies
Physical exercise
Supervised projects
Description
Enténdese por atención personalizada o tempo que cada profesor reserva para atender e resolver dúbidas ao alumnado en relación a unha materia concreta.

Comprenderá toda a actividade académica desenvolvida polo profesorado (de xeito individual ou en pequeno grupo) que ten como finalidade atender as necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe.

Esta actividade pode desenvolverse de forma presencial (directamente na aula, nas prácticas e nos momentos que o profesor ten asignados a titorías de despacho) ou de forma non presencial (a través do correo electrónico ou do campus virtual).


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test B2 B4 B5 C1 Exame consistente en preguntas curtas de tódolos contidos teóricos e prácticos. 50
Supervised projects A1 B3 B4 Avaliación baseada na organización, relevancia, exposición pública e bibliografía actualizada do traballo.
50
 
Assessment comments

Será necesaria unha asistencia
a un mínimo do 50% do total das sesións teóricas e prácticas da asignatura.


Sources of information
Basic

https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif Hardman, A.; Stensel D. (2009). Physical activity and health. New York. Routledge.
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif Carol West Suitor; Vivica I. Kraak (2007). Adequacy of Evidence for Physical Activity Guidelines Development: Workshop Summary. National Academic Press
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif Paffenbarger R.S.; Blair S.N.; Lee, I. (2001). A history of physical activity, cardiovascular health and longevity: the scientific contributions of Jeremy N Morris. International Journal of Epidemiology 2001 30:1184-92
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif Klee, Andreas (2010). Movilidad y flexibilidad. Método práctico de estiramientos.. Editorial Paidotribo
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif Aragonés Clemente, Mt; Casajús Mallen, Ja; Rodríguez Guisado, F.; Cabañas Armesilla, Md. (1993). Protocolo de medidas antropométricas. En: Manual de Cineantropometría. . Colección de Monografías de Medicina del Deporte Femede nº 3, pp 35-66

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

As sesións prácticas aconsellan a utilización de roupa deportiva.
As sesións de prácticas de antropometría faránse coa menor roupa posible (bañador en homes e bikini en mulleres).

Programa Green Campus FCS

Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do "III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. 

b. De realizarse en papel: 

- Non se empregarán plásticos. 

- Realizaranse impresións a dobre cara. 

- Empregarase papel reciclado. 

- Evitarase a realización de borradores.

PLAxio

A detección de fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo da materia implicará un suspenso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e a remisión directa á oportunidade seguinte.

Dita circunstancia comunicarase á Comisión Académica e ao resto de profesores do título. En caso de que se reitere a irregularidade nunha 2ª avaliación, a Comisión poderá solicitar ao Reitor a expulsión temporal ou definitiva do/a estudante do título cursado.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.