Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Termalismo e Balneoterapia Código 653862213
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Medicina
Coordinación
Meijide Failde, Rosa
Correo electrónico
rosa.meijide.failde@udc.es
Profesorado
Meijide Failde, Rosa
Correo electrónico
rosa.meijide.failde@udc.es
Web http://www.udc.es/fcs/ga/index.htm
Descrición xeral Nsta materia se estudiarán as aplicacións da auga desde o punto de vista preventivo e terapéutico poñendo especial énfasis no seu uso nos balnearios

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A4 Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer a significación do termalismo e os tratamentos balnearios na actualidade. AI1
AI4
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
CM1
CM8
Coñecer as características dos diferentes centros de hidroterapia. AI1
AI4
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
CM1
CM8
Explicar as posibilidades do medio acuático e as principais indicacións terapéuticas da terapia na auga AI1
AI4
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
CM1
CM8

Contidos
Temas Subtemas
BASES CONCEPTUAIS DO TERMALISMO Conceptos
Tipos de centros termais
AUGAS MINEROMEDICINAIS Principais características das augas mineromedicinais
Mecanismo de acción
Indicacións, contraindicacións, precaucións
TERAPIA TERMAL Mecanismos de acción da terapia termal.
Accións específicas derivadas da mineralización, da vía de administración e efectos xerais
Indicacións terapéuticas da terapia termal
HIDROTERAPIA Efectos físicos derivados da inmersión e da aplicación de auga
A auga como entorno terapéutico
Técnicas de aplicación da auga
Aplicacións da auga en procesos patolóxicos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A1 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C8 1 7 8
Saídas de campo A4 C8 5 0 5
Sesión maxistral A4 C8 10 20 30
Presentación oral B2 C1 4 12 16
Recensión bilbiográfica A4 B4 B5 1 6 7
Seminario A4 B5 3 3 6
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados A aprendizaxe dos contidos implicará a búsqueda de información en distintas fontes e a elaboración e defensa de un traballo. O profesor asesorará de forma individual as distintas etapas de esta actividade
Saídas de campo Na medida do posible realizarase unha visita a un centro termal a determinar polo profesor en horario de clase.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Presentación oral Exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica
Recensión bilbiográfica Lectura crítica dun artigo publicado nunha revista científica. Como tal proceso comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema. Unha recensión non supón un resumo da obra, nin unha mera análise do contido, pois o que lle outorga sentido e dimensión académica científica é a crítica que merece a xuízo do autor da recensión, en relación a outras obras coñecidas do mesmo ámbito ou en relación a súa propia experiencia.
Seminario As clases de seminario se dedicarán a tratar aspectos concretos de cada tema a través da resolución de problemas. Se proporcionará ao alumno os correspondentes materiais sobre os que traballará na aula

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Traballos tutelados
Presentación oral
Recensión bilbiográfica
Descrición
Nos seminarios o profesor atenderá de maneira particular ás necesidades dos alumnos,

Nos traballos tutelados o profesor fará un seguimiento persoalizado do proceso de aprendizaxe por parte do alumno

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A4 C8 Será obrigatoria a asistencia ao 80% das sesións maxistrais. No caso de non asistencia haberá unha proba obxectiva dos contidos impartidos 30
Saídas de campo A4 C8 Se valorará o interés e aproveitamento da visita mediante un informe dos contidos vistos no centro e a súa relación cos contidos impartidos na aula 10
Seminario A4 B5 Valorarase o grao de participación do alumno nas sesiones de seminarios, a súa capacidade de traballar en grupo, organización, etc 5
Traballos tutelados A1 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C8 Se evaluará a capacidade do alumno para empregar as fontes bibliográficas, as TIC, etc. así como o seu grao de comprensión da materia mediante a realización dun traballo que deberá expoñer na aula 30
Presentación oral B2 C1 Se valorará tódolos aspectos dunha presentación oral 10
Recensión bilbiográfica A4 B4 B5 Se evaluará a capacidade do alumno para empregar as fontes bibliográficas, así como o seu grao de comprensión da materia. O traballo será exposto na aula 15
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Maraver F (2003). Vademécum de aguas mineromedicinales de España. Madrid: Instituto Carlos III
Armijo M, San Martín J (1994). Curas balnearias y climáticas. Talasoterapia y helioterapia.. Madrid, ed complutense
Martínez Morillo y col (1998). Manual de Medicina física.. Ed Harcourt-Brace
V.A. (2009). Técnicas hidrotermales y estética del bienestar. Madrid. Ed Paraninfo
V.A (2006). Técnicas y tecnologías en Hidrología Medica e Hidroterapia. Madrid. Instituto Carlos III


Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Se aportará por parte do profesor bibliografía complementaria en cada un dos temas

1.- Para axudar a conseguir un contorno inmediato sostible e cumprir co obxectivo estratéxico 9 do" I Plan de Sostenibilidade Medio-ambiental Green Campus FCS", os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a.- Na súa maioría se solicitarán en formato virtual e soporte informático.

b.- De realizarse en papel:Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.

2.- O profesor responsable resérvase a posibilidade de realizar algún cambio na avaliación ou outros aspectos que serán notificados aos estudantes coa suficiente antelación.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías