Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Termalismo e Balneoterapia Código 653862213
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Coordinación
Meijide Failde, Rosa
Correo electrónico
rosa.meijide.failde@udc.es
Profesorado
Meijide Failde, Rosa
Correo electrónico
rosa.meijide.failde@udc.es
Web http://www.udc.es/fcs/ga/index.htm
Descrición xeral Nesta materia se estudiarán as aplicacións da auga desde o punto de vista preventivo e terapéutico poñendo especial énfase no seu uso nos balnearios

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A4 Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Adquirir coñecementos xerais sobre o termalismo e os tratamentos balnearios identificando os principais compoñentes da terapia termal e discutir as características dos diferentes centros de hidroterapia AI1
AI4
BM4
BM5
CM1
CM2
CM8
Coñecer as principais características das augas mineromedicinais e os seus efectos sobre o organismo. Coñecer as indicacións, contraindicacións e precaucións da terapia termal AI4
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
CM1
Examinar como as propiedades físicas da auga e os efectos fisiolóxicos da hidroterapia poden ser utilizados para previr e mellorar determinadas enfermidades. AI4
BM4
BM5
CM1
CM2
CM8

Contidos
Temas Subtemas
BASES CONCEPTUAIS DO TERMALISMO Conceptos, historia, evolución e situación actual
Tipos de centros termais
AUGAS MINEROMEDICINAIS E PRODUCTOS TERMAIS Principais características das augas mineromedicinais e productos termais
Indicacións, contraindicacións, precaucións
TERAPIA TERMAL Mecanismos de acción da terapia termal.
Accións específicas derivadas da mineralización, da vía de administración e efectos xerais
Indicacións terapéuticas da terapia termal
HIDROTERAPIA E TERAPIA ACUÁTICA A auga como entorno terapéutico
Efectos físicos derivados da inmersión e da aplicación de auga
Técnicas de aplicación da auga
Aplicacións da auga en procesos patolóxicos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A1 B1 B2 B3 B4 B5 0 10 10
Saídas de campo A4 5 0 5
Sesión maxistral A4 12 24 36
Presentación oral B2 C1 C2 2 8 10
Recensión bilbiográfica A5 B4 C1 1 7 8
Seminario A4 C1 C8 2 1 3
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados A aprendizaxe dos contidos implicará a búsqueda de información en distintas fontes e a elaboración e defensa de un traballo. O profesor asesorará de forma individual as distintas etapas de esta actividade
Saídas de campo Na medida do posible realizarase unha visita a un centro termal a determinar polo profesor en horario de clase.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Presentación oral Exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica
Recensión bilbiográfica Lectura crítica dun artigo publicado nunha revista científica. Como tal proceso comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema. Unha recensión non supón un resumo da obra, nin unha mera análise do contido, pois o que lle outorga sentido e dimensión académica científica é a crítica que merece a xuízo do autor da recensión, en relación a outras obras coñecidas do mesmo ámbito ou en relación a súa propia experiencia.
Seminario As clases de seminario se dedicarán a tratar aspectos concretos de cada tema a través da resolución de problemas. Se proporcionará ao alumno os correspondentes materiais sobre os que traballará na aula

Atención personalizada
Metodoloxías
Recensión bilbiográfica
Presentación oral
Traballos tutelados
Seminario
Descrición
Nos seminarios o profesor atenderá de maneira particular ás necesidades dos alumnos,

Nos traballos tutelados o profesor fará un seguimiento persoalizado do proceso de aprendizaxe por parte do alumno

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Recensión bilbiográfica A5 B4 C1 Se evaluará a capacidade do alumno para empregar as fontes bibliográficas, así como o seu grao de comprensión da materia. O traballo será exposto na aula 15
Presentación oral B2 C1 C2 Se valorará tódolos aspectos dunha presentación oral 10
Traballos tutelados A1 B1 B2 B3 B4 B5 Se evaluará a capacidade do alumno para empregar as fontes bibliográficas, as TIC, etc. así como o seu grao de comprensión da materia mediante a realización dun traballo que deberá expoñer na aula 30
Sesión maxistral A4 Será obrigatoria a asistencia ao 80% das sesións maxistrais. No caso de non asistencia haberá unha proba obxectiva dos contidos impartidos 30
Seminario A4 C1 C8 Valorarase o grao de participación do alumno nas sesiones de seminarios, a súa capacidade de traballar en grupo, organización, etc 15
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Maraver F (2003). Vademécum de aguas mineromedicinales de España. Madrid: Instituto Carlos III
Armijo M, San Martín J (1994). Curas balnearias y climáticas. Talasoterapia y helioterapia.. Madrid, ed complutense
Martínez Morillo y col (1998). Manual de Medicina física.. Ed Harcourt-Brace
V.A. (2009). Técnicas hidrotermales y estética del bienestar. Madrid. Ed Paraninfo
V.A (2006). Técnicas y tecnologías en Hidrología Medica e Hidroterapia. Madrid. Instituto Carlos III
Javier Güeita Rodríguez, María Alonso Fraile (2015). Terapia acuática: Abordajes desde la fisioterapia y Terapia ocupacional. Madrid: Elsevier


Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Se aportará por parte do profesor bibliografía complementaria en cada un dos temas


1. Para axudar a conseguir un contorno inmediato sostible e cumprir co obxectivo estratéxico 9 do" I Plan de Sostenibilidade Medio-ambiental Green Campus FCS", os traballos documentais que se realicen nesta materia:
a.- Na súa maioría se solicitarán en formato virtual e soporte informático.
b.- De realizarse en papel:Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado
- Evitarase a impresión de borradores.

2.- O profesor responsable resérvase a posibilidade de realizar algún cambio na avaliación ou outros aspectos que serán notificados aos estudantes coa suficiente antelación.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías