Identifying Data 2019/20
Subject (*) Termalism and Balneotherapy Code 653862213
Study programme
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Meijide Failde, Rosa
E-mail
rosa.meijide.failde@udc.es
Lecturers
Meijide Failde, Rosa
E-mail
rosa.meijide.failde@udc.es
Web http://www.udc.es/fcs/ga/index.htm
General description Nesta materia se estudiarán as aplicacións da auga desde o punto de vista preventivo e terapéutico poñendo especial énfase no seu uso nos balnearios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A4 Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Acquire general knowledge about thermalism and spa treatments by identifying the main components of thermal therapy and discuss the characteristics of different hydrotherapy centers AR1
AR4
BC4
BC5
CC1
CC2
CC8
To know the main characteristics of the mineral-medicinal waters and their effects on the organism. Know the indications, contraindications and precautions of thermal therapy AR4
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
CC1
Examine how the physical properties of water and the physiological effects of hydrotherapy can be used to prevent and ameliorate certain diseases AR4
BC4
BC5
CC1
CC2
CC8

Contents
Topic Sub-topic
FUNDAMENTALS OF SPAS Concepts, history, evolution and current situation
Types of thermal centers
MINEROMEDICINAL WATERS AND THERMAL PRODUCTS Main characteristics of mineral-medicinal waters and thermal products
Indications, contraindications, precautions
THERMAL THERAPY Mechanisms of action of the thermal therapy.
Specific actions derived from mineralization, route of administration and general effects
Therapeutic indications of thermal therapy
HIDROTHERAPY AND AQUATIC THERAPY Water as a therapeutic environment
Physical effects derived from immersion and water application
Water Application Techniques
Applications of water in pathological processes

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A1 B1 B2 B3 B4 B5 0 10 10
Field trip A4 5 0 5
Guest lecture / keynote speech A4 12 24 36
Oral presentation B2 C1 C2 2 8 10
Critical bibliographical A5 B4 C1 1 7 8
Seminar A4 C1 C8 2 1 3
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects A aprendizaxe dos contidos implicará a búsqueda de información en distintas fontes e a elaboración e defensa de un traballo. O profesor asesorará de forma individual as distintas etapas de esta actividade
Field trip Na medida do posible realizarase unha visita a un centro termal a determinar polo profesor en horario de clase.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe
Oral presentation Exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica
Critical bibliographical Lectura crítica dun artigo publicado nunha revista científica. Como tal proceso comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema. Unha recensión non supón un resumo da obra, nin unha mera análise do contido, pois o que lle outorga sentido e dimensión académica científica é a crítica que merece a xuízo do autor da recensión, en relación a outras obras coñecidas do mesmo ámbito ou en relación a súa propia experiencia.
Seminar As clases de seminario se dedicarán a tratar aspectos concretos de cada tema a través da resolución de problemas. Se proporcionará ao alumno os correspondentes materiais sobre os que traballará na aula

Personalized attention
Methodologies
Critical bibliographical
Oral presentation
Supervised projects
Seminar
Description
In the seminars the professor will attend of particular way to the needs of the students,

In the works tutelados the professor will do a seguimiento persoalizado of the process of learning by part of the student

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Critical bibliographical A5 B4 C1 Se evaluará a capacidade do alumno para empregar as fontes bibliográficas, así como o seu grao de comprensión da materia. O traballo será exposto na aula 15
Oral presentation B2 C1 C2 Se valorará tódolos aspectos dunha presentación oral 10
Supervised projects A1 B1 B2 B3 B4 B5 Se evaluará a capacidade do alumno para empregar as fontes bibliográficas, as TIC, etc. así como o seu grao de comprensión da materia mediante a realización dun traballo que deberá expoñer na aula 30
Guest lecture / keynote speech A4 Será obrigatoria a asistencia ao 80% das sesións maxistrais. No caso de non asistencia haberá unha proba obxectiva dos contidos impartidos 30
Seminar A4 C1 C8 Valorarase o grao de participación do alumno nas sesiones de seminarios, a súa capacidade de traballar en grupo, organización, etc 15
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Maraver F (2003). Vademécum de aguas mineromedicinales de España. Madrid: Instituto Carlos III
Armijo M, San Martín J (1994). Curas balnearias y climáticas. Talasoterapia y helioterapia.. Madrid, ed complutense
Martínez Morillo y col (1998). Manual de Medicina física.. Ed Harcourt-Brace
V.A. (2009). Técnicas hidrotermales y estética del bienestar. Madrid. Ed Paraninfo
V.A (2006). Técnicas y tecnologías en Hidrología Medica e Hidroterapia. Madrid. Instituto Carlos III
Javier Güeita Rodríguez, María Alonso Fraile (2015). Terapia acuática: Abordajes desde la fisioterapia y Terapia ocupacional. Madrid: Elsevier


Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

The teacher will provide complementary bibliography on each of the topics

1. In order to help achieve an immediate sustainable environment and fulfill the strategic objective 9 of the "I Green Environment FCS Environmental Sustainability Plan", the documentary work carried out in this area:

A.- Most will be requested in virtual format and computer support.

B.- If made on paper: No plastics will be used. - Double-sided printing is performed.

- Recycled paper will be used

- It will avoid the printing of drafts.

2.- The responsible teacher reserves the possibility of making some changes in the evaluation and other aspects that will be notified to the students well in advance.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.