Identifying Data 2020/21
Subject (*) Intervention in the Dependence Code 653862219
Study programme
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Miguens Vázquez, Xoán
E-mail
xoan.miguens.vazquez@udc.es
Lecturers
Miguens Vázquez, Xoán
Montoto Marqués, Antonio
Rodríguez Sotillo, Antonio
Santos del Riego, Sergio Eduardo
E-mail
xoan.miguens.vazquez@udc.es
antonio.montoto@udc.es
antonio.rodriguez.sotillo@udc.es
sergio.santos.delriego@udc.es
Web http://www.udc.es/fcs/ga/index.htm
General description INTERVENCIÓN NA DEPENDENCIA: analiza as bases legais do marco xuridico de atención a situación de dependencia que fundamentan una avalización global do individuo así como as peculiaridades individuais de cada persona en situación de dependencia. Estudiase de xeito especifico determinados grupos etáreos. Analizase a situación en Galiica, España e Europa. Complementase con baremos de aplicación en xestión clínica ou de carácter legal indemnizatorio.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos: no se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen:
Sesión magistral
Portafolios do alumno
Traballos tutelados

*Metodoloxías docentes que se modifican:
Actividades iniciais: empregaráse modalidade telemática individualizada

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
– Correo electrónico: Diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
– Moodle: Semanal: baixo o formato de “Discusións dirixidas” para os contidos de índole legal.
– Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade.


4. Modificacións na avaliación:

- Traballo individual no que o alumno explique coas súas propias palabras os principios fundamentais legais.
Representará o 50% da calificación

- Memoria de elaboración propia onde se reflexen os contidos principais a xuízo do alumno de cada un dos temas da asignatura.
Representará o 50% da calificación

*Observacións de avaliación: A avaliación terá en conta especialmente a orixinalidade das palabras empregadas na explicación así como a capacidade crítica do alumno


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: no se realizarán cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
A3 Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria.
A5 Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
B7 Capacidade de establecer unha relación de empatía cos suxeitos implicados no desenvolvemento da actividade investigadora.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e comprender a función (dis), a actividade e a participación de calquera persoa integrada na sociedade. AR3
AR5
BC5
BC6
CC1
CC4
CC7
CC8
Coñecer, comprender e facilitar a reflexión sobre como integrar no medio profesional a Clasificación Internacional do Funcionamento (CIF). AR3
AR5
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
CC1
CC4
CC7
Coñecer e comprender a legalidade vixente en materia de promoción de autonomía persoal e intervención na dependencia. AR5
BC2
BC3
CC1
CC6
CC7
CC8
Coñecer e comprender as alteracións da función de diversa orixe do suxeito dependente. AR1
AR2
AR3
AR5
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
CC1
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
Coñecer, comprender e facilitar reflexión sobre como integrar a adaptación funcional da persoa no entorno. AR1
AR2
AR3
AR5
BC1
BC2
BC3
BC5
BC6
CC1
CC4
CC6
CC7
CC8
Coñecer e comprender os sistemas RUG. AR3
AR5
BC1
BC5
BC7
CC6
CC8
Aplicar os coñecementos profesionais favorecendo o desenvolvemento da Lei de promoción de autonomía persoal e atención a persoas en situación de dependencia. AR3
AR5
BC1
BC2
BC7
CC1
CC6
CC8
Integrar os coñecementos sobre o Funcionamento e a Dependencia no medio profesional sanitario e socio-sanitario. AR3
AR5
BC1
BC3
CC1
CC6
CC8
Comunicar os coñecementos sobre estas materias ao público, en xeral, e ao público especializado, en particular. AR2
AR3
BC2
BC5
BC6
BC7
CC1
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
Fomentar a participación no desenvolvemento desta lei dos profesionais de Saúde, Función e Calidade de Vida, tales como terapeutas ocupacionais, logopedas, fisioterapeutas, enfermeiros e especialistas en Medicina Física e Rehabilitación, entre outros. AR3
AR5
BC3
BC6
BC7
CC1
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Horario: Segundo cuadrimestre, VER CRONOGRAMA..

MÓDULO TEÓRICO-PRÁCTICO 1.-
A DEPENDENCIA EN EUROPA. PROMOCIÓN DE SAÚDE COMO ESTRATEXIA. ATENCIÓN Á DIVERSIDADE PARA A FORMACIÓN E INCLUSIÓN SOCIO-LABORAL.

Prof. Sergio Santos del Riego
Presentación da materia, profesorado e normativa.

Tema 1.a.- Intervención na dependencia: Introducción, Atención á Dependencia na Unión Europea: Modelos, tendencias e retos. Xeneralidades.

Tema 1.b.- A Promoción de Saúde como estratexia para evitar situación de dependencia.

Tema 1.c.-: Atención á diversidade:

-1.c.1.- Necesidades, adaptacións e inclusión de estudantes con discapacidade.
-1.c.2.- Inclusión na práctica cos estudantes do Programa Espazo Compartido da UDC, de ser factible (si é factible).

MÓDULO TEÓRICO-PRÁCTICO 2.-
DEPEDENCIA E AUTONOMÍA PERSOAL.
Prof. Xoán Míguens Vázquez.

Tema 2.a.- Introdución sobre Dependencia e Autonomía Persoal: bases conceptuais. A Dependencia en España e en Galicia. Perspectiva investigadora.

Tema 2.b.- Clasificación Internacional do Funcionamento, da Discapacidade e da Saude. Marco Legal de la Dependencia en España y en Galicia. Diversidade Funcional en situación de dependencia. Estabilización e Pronóstico. Investigación en dependencia: papel dos profesionais implicados.

Tema 2.c.- Valoración funcional en dependencia: evolución e aplicabilidade dos Baremos normativos. Baremos para valoración de la dependencia (BVD). Escala de Valoración Específica para infancia (EVE). PIE.

2.c.1.- Aproximación teórica.
2.c.2- Aproximación práctica.

MÓDULO TEÓRICO PRÁCTICO 3.-
VALORACIÓN DEL NENO, ADULTO E ANCIÁN.
Prof. Antonio Montoto Marqués:

Tema 3.a.- Valoración funcional específica do neno. Correlación entre os Baremos e o Desenrolo psicomotor. Aplicabilidade práctica dos Baremos por francas de idade.

Tema 3.b.- Valoración funcional do adulto novo. Análise etimológico da situación de dependencia. Cronicidade, evolutividade vs estabilización. Discapacidades. Enfermidade Mental.

Tema 3.c.- Valoración funcional no ancián. Ancianidade biolóxica e ancianidade patolóxica. Correlación entre idade e situación de dependencia. Valoración da dependencia no ancian. Perspectiva investigadora.

MÓDULO TEÓRICO PRÁCTICO 4.- PRESTACIONES E RECURSOS
Prof. Antonio Rodríguez Sotillo:

Tema 4.a.- Prestaciones y Recursos. Sistemas de Grupos de Utilización de Recursos (RUG): ferramenta de clasificación dos pacientes en función de características clínico- funcionáis. Implicación do Sistema RUG na planificación e gestión de recursos.

Tema 4.b.- Análise da carga asistencial e necesidade de coidados da persoa en situación de dependencia. Carga asistencial do paciente crónico no medio hospitalario. Carga asistencial do paciente crónico no medio extrahospitalario. Coidador informal. Papel da rehabilitación extrahospitalaria.

Tema 4.c.- Consecuencias individuais e colectivas da implantación e aplicación do Sistema de Dependencia: Diferencias intere intraterritoriales. Participación da inicitativa privada. Coidando do coidador.
Outras actividades presenciais: Titorías.
Faranse titorías para supervisar o traballo tutelado.
Titorías optativas: A demanda e previa solicitude vía email.
Titorías obrigatorias: O profesorado establecerá unha titoría obrigatoria como mínimo, individual ou en grupos.
Titorías virtuais.
Hours: Second quarter, SEE SCHEDULE ..

THEORETICAL&PRACTICAL MODULE 1.- DEPENDENCE IN EUROPE. PROMOTION OF HEALTH AS STRATEXY. ATTENTION TO DIVERSITY FOR FORMATION AND SOCIO-LABOR INCLUSION.

Prof. Sergio Santos del Riego
Presentation of the subject, professorships and regulations.

Unit 1.a.- Dependency intervention: Introduction, Attention to the Unit in the European Union: Models, trends and challenges. Generalities

Unit 1.b.- The Promotion of Health as a strategy to avoid dependence situation.

Unit 1.c.-: Attention to diversity:

1.c.1.- Needs, adaptations and inclusion of students with disabilities.
1.c.2.- Inclusion in practice with students of the UDC's Shared Space Program, if feasible (if it is feasibl)e

THEORETICAL&PRACTICAL MODULE 2.- DEPENDENCE AND PERSONAL AUTONOMY.

Prof. Xoán Míguens Vázquez.

Unit 2.a.- Introduction on Dependence and Personal Autonomy: conceptual bases. The Unit in Spain and in Galicia. Research perspective

Unit 2.b.- International Classification of Functioning, Disability and Health. Legal Framework of the Unit in Spain and in Galicia. Functional diversity in dependency situation. Stabilization and Forecasting. Research in dependence: role of the professionals involved.

Unit 2.c.- Functional assessment in dependence: evolution and applicability of the normative guidelines. We use for assessment of dependency (BVD). Specific Assessment Scale for Childhood (EVE). PIE

2.c.1.- Theoretical Approach.
2.c.2- Practical Approach.

PRACTICAL¬THEORETICAL MODULE 3.- ASSESSMENT OF THE CHILD, ADULT AND ANCIAN.
Prof. Antonio Montoto Marqués:

Unit 3.a.- Specific functional assessment of the child. Correlation between the Barem and the Psychomotor Development. Practical applicability of the Barem by age.

Unit 3.b.- Functional evaluation of the new adult. Etymological analysis of the dependency situation. Chronicity, evolutionism vs. stabilization. Disabilities Mental Illness.

Unit 3.c.- Functional valuation in the elderly. Biological aging and pathological aging. Correlation between age and dependency situation. Assessment of dependency in the old one. Research perspective

PRACTICAL&THEORETICAL MODULE 4.- PROPERTY AND RESOURCES

Prof. Antonio Rodríguez Sotillo:

Unit 4.a.- Benefits and Resources. Resource Use Groups Systems (RUG): Patient classification tool based on clinical-functional characteristics. Involvement of the RUG System in the planning and management of resources.

 Unit 4.b.- Analysis of the care load and need of care of the person in situation of dependence. Chronic patient care load in the hospital environment. Charitable care of the chronic patient in the out-of-hospital environment. Informal caregiver Role of out-of-hospital rehabilitation.

Unit 4.c.- Individual and collective consequences of the implementation and application of the Dependency System: Intra-territorial interests differences. Participation of the private initiator. Caring for the caregiver.
Other physical activities: Tutorials.
Tutorials will be given to supervise the supervised work.
Optional tutorials: On request upon request via email.
Compulsory tutoring: The teaching staff will establish compulsory tutoring at least, individually or in groups.
Virtual tutorials.
Other face-to-face activities: cycle of brief conferences with profesorado directly related professionally with the world of the assessment of the dependency in Galicia and other autonomic communities.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A3 A5 B3 14 28 42
Student portfolio B1 C4 C5 C8 2 28 30
Introductory activities B2 B6 B7 C7 1 0 1
Supervised projects A1 A2 B4 B5 C1 C2 C6 24 50 74
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Oral presentation complemented by the use of audiovisual media and the introduction of some questions addressed to students, with the purpose of transmitting knowledge and facilitating learning.
The master class is also known as "lecture", "expository method" or "master lesson". This last modality is usually reserved for a special kind of lesson given by a teacher on special occasions, with content that is an original elaboration and based on the almost exclusive use of the word as a way of transmitting information to the audience.
Student portfolio It is a folder or filing cabinet ordered by sections, duly identified or labeled, containing the records or materials product of the learning activities carried out by the student in a period of time, with some comments and grades assigned by the teacher, which allows Visualize the progress of the student. The portfolio includes everything the student does, such as: notes or class notes, research papers, work and development guides, notes comments, summaries, written tests, self-assessments, tasks developed, progress comments Of the student made by the teacher, etc.
Introductory activities Activities that are carried out before starting any teaching-learning process in order to know the competencies, interests and / or motivations that students and students have in order to achieve the objectives that they want to achieve, linked to a training program. It seeks to obtain relevant information that allows articulation of teaching to foster effective and meaningful learning, based on the students' previous knowledge.
Supervised projects Methodology designed to promote the autonomous learning of students, under the tutelage of the teacher and in varied scenarios (academic and professional). It is referred primarily to the learning of "how to do things". It is an option based on the assumption by the students of the responsibility for their own learning.
This teaching system is based on two basic elements: the independent learning of students and the monitoring of this learning by the teacher-tutor.

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Supervised projects
Description
Attention and individualized monitoring, through tutorials, the student's portfolio and supervised work.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio B1 C4 C5 C8 É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. 30
Guest lecture / keynote speech A3 A5 B3 Valorarase a participación activa do alumnado. 50
Supervised projects A1 A2 B4 B5 C1 C2 C6 Valorarase a realización dun traballo sobre un tema proposto polo profesorado. 20
 
Assessment comments

1.- Test type test single answer that represents 50% of the grade. 2.- Preparation of a report of the subject whose content is valued based on: adequacy of the content to the subject taught and critical capacity of the students. It represents 20%; 3.- The remaining 20% through continuous evaluation in the form of attendance control and evaluation of acquired concepts.


Sources of information
Basic

· Libro Blanco de la dependencia. Página web del Portal de Mayores del IMSERSO. Centros Superior de Investigaciones Científicas. [en línea] 2006 [fecha de acceso: 12 de Mayo de 2006]; Descarga de archivos (documentos): 12 capítulos, bibliografía y documentación complementaria. URL disponible en: http://www.imsersomayores.csic.es/documentacion/documentos/libro-blanco-dependencia.html

  • Proyecto de Ley de promoción de la autonomía personal y atención a las personas en situación de dependencia. Página web del Portal de Mayores del IMSERSO. Centros Superior de Investigaciones Científicas. Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales [en línea] 2006 [fecha de acceso: 12 de Mayo de 2006]; Descarga de archivos (documentos): 20. URL disponible en: http://www.seg-social.es/imserso/dependencia/pytodependencia.html
  • Bilbao-Bilbao A, Vázquez-Barquero JL. Organización Mundial de la Salud (OMS). Nueva Clasificación Internacional del Funcionamiento de la Discapacidad y de la Salud (CIF), publicación de la OMS. Instituto de Migraciones y Servicios Sociales: Madrid; 2001.
  • De Lisa J, Gans B, Currie D. Rehabilitation Medicine. Principles and Practice. Lippincott: Filadelfia, 1993
  • Miranda Mayordomo JL. Rehabilitación Médica. Aula Médica: Madrid, 2004.
  • Romero Ayuso D, Moruno Miralles P. Terapia Ocupacional: Teoría y Técnicas. Masson: Barcelona, 2003.
  • Turner A, Foster M, Johnson S E. Terapia Ocupacional y Disfunción Física: Principios, Técnicas y Práctica. Elsevier España: Madrid, 2003
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

1.- Recomendacións de sustentabilidade medio-ambiental.

Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do "III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)" os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a.- Maioritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte informático. 

b.- De realizarse en papel: 

- Non se empregarán plásticos. 

- Realizaranse impresións a dobre cara. 

- Empregarase papel reciclado. 

- Evitarase a realización de borradores.

2.- Caso de detección de fraudes, copias ou plaxios.

Caso de detectar fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo da materia, implicará un suspenso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e remisión directa á oportunidade seguinte. Dita actitude comunicarase á Comisión Académica e ao resto de profesores do título. En caso de que se reitere a irregularidade nunha 2ª avaliación, a Comisión poderá solicitar ao Reitor a expulsión temporal ou perpetua do/a alumno/a do título cursado.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.