Identifying Data 2020/21
Subject (*) Information Technology and Communications. Technical Assistance and Accessibility Code 653862220
Study programme
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Pereira Loureiro, Javier
E-mail
javier.pereira@udc.es
Lecturers
Canosa Domínguez, Nereida María
Groba Gonzalez, Betania
Nieto Riveiro, Laura
Pereira Loureiro, Javier
Pousada Garcia, Thais
E-mail
nereida.canosa@udc.es
b.groba@udc.es
laura.nieto@udc.es
javier.pereira@udc.es
thais.pousada.garcia@udc.es
Web http://moodle.udc.es/
General description O alumno debe ser capaz de coñecer dunha forma teórica e práctica diferentes ferramentas que ofrecen as tecnoloxías da información e as comunicacións para a intervención con persoas con discapacidade
Contingency plan 1. Modificaciones en los contenidos
- No se contemplan modificaciones en los contenidos a impartir.

2. Metodologías
*Metodologías docentes que se mantienen
- Prácticas a través de las TIC
- Estudio de casos
- Trabajos tutelados
*Metodologías docentes que se modifican

- Sesión Magistral: En el caso de nuevo confinamiento, las clases de la sesión magistral se desarrollarán a través de la plataforma TEAMS, manteniendo el horario establecido para la materia.

3. Mecanismos de atención personalizada al alumnado

Herramienta Temporalización
Moodle Semanal: Actualización de los contenidos que se van impartiendo en las sesiones magistrales.
TEAMS Semanal. Impartición de las sesiones magistrales. Realización de titorías.
Email Continua. Atención persoalizada a los estudiantes a titorización para la realización del trabajo.
STREAM Semanal. Plataforma en la que se colgarán las clases grabadas de las sesiones magistrales.


4. Modificaciones en la evaluación
No se contemplan cambios en el porcentaje de evaluación de cada metodología, manteniéndose el establecido en la guía docente de la materia:

Metodología Peso en la calificación Descripción
Sesión magistral 10% En todas las clases se comprueba la asistencia de los estudiantes
Prácticas a través de TIC 10% Los estudiantes realizan tareas semanales relacionadas con los contenidos de la materia, que entregan a través de la plataforma Moodle
Estudio de casos 35% Los estudiantes tienen que realizar un trabajo final de la materia aplicando a un caso las herramientas presentadas durante las sesiones magistrales. En este caso, la entrega será a través del moodle con una corrección en la misma plataforma. No se pedirá la exposición presencial de los trabajos.
Trabajos tutelados 35% Este trabajo fue entregado a través del Moodle el 25 de marzo de 2020. Ya evaluado

*Observaciones de evaluación:
El único cambio en esta materia con respeto a la guía docente inicial es la impartición de las clases magistrales online (manteniendo horario y periodicidad), y la entrega del trabajo de estudio de casos a través de Moodle, sin incluir en este curso la exposición presencial del trabajo.


5. Modificaciones de la bibliografía o webgrafía

- No se contemplan modificaciones en la bibliografía recomendada.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
A5 Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Use and apply instruments (support technologies) and general and specific computer programs for people with disabilities. AR1
AR2
AR5
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
CC1
CC2
CC3
CC5
CC6
CC7
CC8
Know how to create adaptations and contents for the use of ICT of people with functional diversity AR1
AR2
AR5
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
CC1
CC2
CC3
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. New technologies as therapeutic resources Therapeutic possibilities and applications of ICT
2. Assistive technology, health and well-being Assistive Technology for communication and for access to information
3. Augmentative and Alternative Communication Overview of Assistive technology for Augmentative and Alternative Communication used by persons with functional disability
4. Open source and freeware aplications Fressa project and another examples
5. Assessment and outcome measures to access to ICT The eTAO tool and other assessments online
6. Author tools for create multimedia interactive resources 6.1 The JClic Software

6.2 Development of HTML content with Ardora

6.3 Easy programming with Scratch and MakeyMakey
7. Dynamics tools for Augmentative and Alternative Communication 7.1 Use of pictograms in dynamic communication

7.2 Applications and resources of ARASAAC platform
8. Mobile APP for participation 8.1 APP for health management

8.2 APP for cognitive stimulation

8.3 Accessible APP
9. Therapeutic possibilities of virtual reality 9.1 Basic characteristics of virtual reality

9.2 Low-cost resources to apply virtual reality

9.3 Experiences with virtual reality
Experiences from first person Visits and/or talks from people users of Assistive Devices

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
ICT practicals A1 A2 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C3 C8 7.5 15 22.5
Case study A1 A2 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C6 C7 C8 2 15 17
Supervised projects A1 A2 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 2 15 17
Guest lecture / keynote speech A1 A5 B1 B3 B5 B6 C3 C6 C7 C8 7.5 10 17.5
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
ICT practicals Traballos a realizar polo alumno no Laboratorio de Radioloxía e Accesibilidade do 2º andar da Facultade
Case study Análise de casos prácticos para a súa implementación coas ferramentas estudadas no curso
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor
Guest lecture / keynote speech Clases sobre os contidos teóricos da materia

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Case study
Supervised projects
Description
Depends on the student's background we defined specific cases.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A1 A5 B1 B3 B5 B6 C3 C6 C7 C8 Unha avaliación continuada baseada na asistencia a clase tamén se valora podendo supor ata un incremento dun 10% da avaliación global 10
ICT practicals A1 A2 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C3 C8 Traballo realizado polo alumno durante o curso. Os traballo deben presentarse a través de Moodle 20
Case study A1 A2 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C6 C7 C8 A participación activa na clase e na proposta e debate dos casos plantexados será tida en conta na avaliaicion final.
A presentación do traballo final baseado nun caso supón ata o 35% da valoración global
35
Supervised projects A1 A2 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 A realización de este traballo poderá ser grupal ou individual e realizarase ó remate da exposición dos contidos teóricos da asignatura.
O traballo consistirá na programación dun proxecto de investigación baseado no uso das TIC no ámbito da discapacidade e será exposto en clase.
35
 
Assessment comments

Low participation of students or low quality of the work there will be a ssesment.

To overcome the subject it is necessary to obtain at least 50% of the valuation of each section.

Failure to attend class forces the student to take the exam. Continuous attendance and delivery of the internship in the deadlines exempts from the exam.


Sources of information
Basic

Groba Gonzalez, Betania. Nieto Riveiro, Laura. Pereira Loureiro,Javier. PousadaGarcía, Thais et al (2009). Proyecto In-TIC: Integración delas personas con diversidad funcional en las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones de la Revista de Terapia Ocupacional de Galicia. APGTO(www.revistatog.com) 


Pereira Loureiro, Javier. Martinez Normand, Loic A.fuertes, José Luis. VazquezNaya, José Manuel (2008). Tecnologías de laInformación y las Comunicaciones en la autonomía personal, dependencia yaccesibilidad. A Coruña: Universidade da Coruña.(http://www.udc.es/biblioteca) 

Grande González, Ruben. Pousada garcía,Thais. Groba González, Betania. PereiraLoureiro, Javier. (2008)."Proyecto IN-TIC para la accesibilidad y usabilidad de las TIC en personascon diversidad funcional" en la revista "Revista informativa de la Asociación Profesional Española de Terapeutas Ocupacionales. APETO CEAPAT (Disponible en http://www.ceapat.es) (2010). 

Catálogo de pulsadores,soportes y otras adaptaciones. Madrid : CEAPAT Sitio Web Proyecto In-TIC (2011). 

Manual del usuario de In-TIC. http://www.proyectosfundacionorange.es/intic/ 

Sitio Web Portal ARASAAC: http://www.catedu.es/arasaac/ 

Sitio Web JClic: http://clic.xtec.cat/es/jclic/

Sitio Web Libros Interactivos Multimedia (LIM): http://www.educalim.com/cinicio.htm

Plataforma TecnoAccesible: https://www.tecnoaccesible.net/

Evaluación para el uso de Tecnologías de Ayuda de acceso al ordenador: http://etao-inico.usal.es/

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

To help achieve an immediate and sustainable contour or achieve strategic objectives 1 and 2 of the "III Green Campus FCS Environmental Sustainability Plan (2018-2020)" , all of the documents you document will be delivered through Moodle, in digital format, if necessary.

In case of use of paper:
- Nonplastics will be used.
- Impressions will be made on the face.
- Get recycled paper
- Avoid printing drafts.

The teachers of the subject will apply the corresponding regulations of the UDC before the detection of any attempt of plagiarism motivated by a student of the matter in the development of their works.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.