Identifying Data 2019/20
Subject (*) Handling and Analysis Techniques for Proteins Code 653862226
Study programme
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 4.5
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Díaz Prado, Silvia María
E-mail
s.diaz1@udc.es
Lecturers
,
Díaz Prado, Silvia María
Sangiao Alvarellos, Susana
E-mail
juan.labora@udc.es
s.diaz1@udc.es
susana.sangiao@udc.es
Web http://http://www.udc.es/fcs/ga/index.htm
General description Estudo das técnicas de manipulación e análise de proteínas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
B7 Capacidade de establecer unha relación de empatía cos suxeitos implicados no desenvolvemento da actividade investigadora.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Familiarizarse coa metodoloxía para a manipulación e análise de proteínas no laboratorio e a súa aplicación en biomedicina. AR1
AR2
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
CC1
CC2
CC3
CC5
CC6
CC7
CC8
Coñecer as distintas metodoloxías da técnica ELISA e a súa aplicación na investigación biomédica. AR1
AR2
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
CC1
CC2
CC3
CC5
CC6
CC7
CC8
Coñecer os fundamentos da técnica western-blot e a súa aplicación na investigación biomédica. AR1
AR2
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
CC1
CC2
CC3
CC5
CC6
CC7
CC8
Familiarizarse cas técnicas de investigación en proteómica e a súa aplicación en biomedicina. AR1
AR2
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
CC1
CC2
CC3
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1.- Introdución á as técnicas de manipulación e purificación de
proteínas.
Tema 2.- Introdución á proteómica. Tipos de estudos proteómicos. Tema 3.- Métodos de preparación de mostras e separación de proteínas.
Tema 4.- Illamento e detección de proteínas. Western-blot. ELISA. Tema 5.- Electroforese bidimensional.
Tema 6.- Cromatografía líquida aplicada a proteómica.
Tema 7.- Espectrometría de masas aplicada á proteómica.
Tema 8.- Ferramentas bioinformáticas aplicadas á proteómica.
Tema 9.- Aplicacións da proteómica en clínica.
PRÁCTICAS:
1. Preparación de extractos proteicos a partir de mostras biolóxicas.
2. Cuantificación de proteínas nos extractos.
3. Separación de proteínas mediante SDSPAGE.
4. Tinguidura de proteínas en xeles de poliacrilamida. Dixitalización de imaxes.
5. Dixestión de proteínas.
6. Análise mediante espectrometría de masas.
7. Emprego de ferramentas bioinformáticas e busca en bases de datos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workbook B2 B4 B5 C1 C2 C3 C6 0 38 38
Laboratory practice A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 20 20 40
Multiple-choice questions A2 B1 B4 1.5 0 1.5
Guest lecture / keynote speech A1 A2 B1 C5 C6 C8 10 20 30
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook Lectura dun artigo científico relevante e relacionado coa materia impartida.
Laboratory practice Desenvólvense técnicas de uso actual en investigación biomédica, que complementan os coñecementos impartidos na sesión maxistral.
Multiple-choice questions Exame tipo test, no que cada pregunta consiste en 4 afirmacións das que só unha é correcta.
Guest lecture / keynote speech Clase teórica participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas polo alumnado.

Personalized attention
Methodologies
Workbook
Laboratory practice
Guest lecture / keynote speech
Description
Ó tratarse dun grupo reducido de alumnos, é posible a resolución de dúbidas e o seguimento individualizado durante o mesmo proceso de aprendizaxe.
En particular, a sesión maxistral é participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas.
As prácticas de laboratorio son tuteladas en todo momento polo profesorado e, se é necesario, polo grupo de investigación no que se integra o alumno (desde o comezo do curso, cada alumno se integra no grupo de investigación no que vai desenvolver o seu Traballo Fin de Mestrado).

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A1 A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 Ó tratarse de un grupo reducido de alumnos, é posible un seguimento personalizado que facilita a avaliación continua. Terase en conta a asistencia, a participación activa e o traballo desenvolvido polo alumno. 50
Multiple-choice questions A2 B1 B4 Exame tipo test, no que cada pregunta consiste en 4 afirmacións das que só unha é correcta. 50
 
Assessment comments
Para aprobar a materia, hai que obter globalmente un mínimo de 5 sobre
10 e, en cada metodoloxía avaliada, un mínimo de 2,5 sobre 5.

Sources of information
Basic

Bibliografía:

· Biomedical Applications of Proteomics. Jean-Charles Sanchez, Garry L. Corthals, Denis F. Hochstrasser (2006).

· Handbook of Proteomic Methods. P. Michael Conn (2003).

· Proteins and Proteomics: A Laboratory Manual. Richard J. Simpson (2003). Cold Spring Harbor Laboratory. ISBN: 0879695544

· Introduction to Proteomics: Tools for the New Biology. D. C. Liebler (2002).

· Proteomics for Biological Discovery. Timothy D. Veenstra, John R. Yates. ISBN: 978-0-471-16005-2 (2006)

· Proteome Research - Concepts, Technology and Application. Wilkins, M.R.; Appel, R.D.; Williams, K.L.; Hochstrasser, D.F. ISBN: 978-3-540-71240-4 (2007)

Páxinas web:

· Expasy (http://www.expasy.org)

· Human Proteome Organization (HUPO) (http://www.hupo.org/)

· Swiss 2DPAGE (http://www.expasy.org/ch2d/).

· Uniprot (http://www.uniprot.org/)

· Mascot (http://www.matrixscience.com/)

Complementary

Bibliografía:

· Biomedical Applications of Proteomics. Jean-Charles Sanchez, Garry L. Corthals, Denis F. Hochstrasser (2006).

· Handbook of Proteomic Methods. P. Michael Conn (2003).

· Proteins and Proteomics: A Laboratory Manual. Richard J. Simpson (2003). Cold Spring Harbor Laboratory. ISBN: 0879695544

· Introduction to Proteomics: Tools for the New Biology. D. C. Liebler (2002).

· Proteomics for Biological Discovery. Timothy D. Veenstra, John R. Yates. ISBN: 978-0-471-16005-2 (2006)

· Proteome Research - Concepts, Technology and Application. Wilkins, M.R.; Appel, R.D.; Williams, K.L.; Hochstrasser, D.F. ISBN: 978-3-540-71240-4 (2007)

Páxinas web:

· Expasy (http://www.expasy.org)

· Human Proteome Organization (HUPO) (http://www.hupo.org/)

· Swiss 2DPAGE (http://www.expasy.org/ch2d/).

· Uniprot (http://www.uniprot.org/)

· Mascot (http://www.matrixscience.com/)


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Programa Green Campus FCS

Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do "III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. 

b. De realizarse en papel: 

- Non se empregarán plásticos. 

- Realizaranse impresións a dobre cara. 

- Empregarase papel reciclado. 

- Evitarase a realización de borradores.

PLAxio

A detección de fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo da materia implicará un suspenso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e a remisión directa á oportunidade seguinte.

Dita circunstancia comunicarase á Comisión Académica e ao resto de profesores do título. En caso de que se reitere a irregularidade nunha 2ª avaliación, a Comisión poderá solicitar ao Reitor a expulsión temporal ou definitiva do/a estudante do título cursado.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.