Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Estancia nun Grupo de Investigación Código 653862229
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinación
Díaz Prado, Silvia María
Correo electrónico
s.diaz1@udc.es
Profesorado
,
,
Díaz Prado, Silvia María
Fuentes Boquete, Isaac Manuel
Correo electrónico
juan.labora@udc.es
clara.sanjurjo@udc.es
s.diaz1@udc.es
i.fuentes@udc.es
Web http://www.udc.es/fcs/ga/index.htm
Descrición xeral Estancia práctica nun grupo de investigación.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
A3 Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria.
A4 Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación.
A5 Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
B7 Capacidade de establecer unha relación de empatía cos suxeitos implicados no desenvolvemento da actividade investigadora.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Formación competencial nunha liña de investigación biomédica. AI1
AI2
AI3
AI4
AI5
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Cada alumno/a debe escoller ou será asingado/a a un grupo de investigación, no que adquirirá coñecementos teóricos e prácticos dos fundamentos básicos das técnicas de investigación biomédica propias do grupo.
O Traballo Fin de Mestado desenvolvido polo/a alumno/a corresponderá á liña de investigación do grupo no que realiza a estancia.
Exemplos de liñas de investigación ofertadas:
- Xenómica: ferramenta para descubrir os mecanismos de enfermidades complexas.
- Mecanismos moleculares implicados na destrucción e reparación da cartilaxe articular. Artrose. Búsqueda dunha diana terapéutica.
- Proteómica: patoxénese e terapia da artrose. Biomarcadores en fluidos biolóxicos.
- Bases xenéticas das miocardiopatías.
- Terapia celular e medicina rexenerativa.
- Dano Orixinado no ADN por Axentes Mutáxenos.
- Factores Procnóstico en Oncoloxía.
- Inmunoloxía do Alotrasplante e do Xenotrasplante.
- Dano e reparación tisular en enfermidades asociadas ó envellecemento. Efectos dunha dieta antioxidante.
- Mecanismos Moleculares da Resistencia a Antibióticos.
- Remodelamento de Vías Aéreas.
- Control neuroendocrino da obesidade.


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 138 0 138
 
Atención personalizada 12 0 12
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Cada alumno/a realiza técnicas de uso actual en investigación biomédica, no campo de actuación do grupo de investigación no que está integrado/a.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Descrición
Cada grupo de investigación acolle a un reducido número de alumnos (preferentemente 1 alumno; máximo: 3 alumnos), de modo que é posible un seguimento persoalizado. As prácticas de laboratorio son tuteladas en todo momento polo grupo de investigación.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Ó tratarse de unha estancia nun grupo de investigación de un número reducido de alumnos (1-3 alumnos), é posible un seguimento persoalizado que facilita a avaliación continua.

Para a cualificación terase en conta a asistencia, a participación activa e o grao de cumprimento e aproveitamento das prácticas.
100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

As fontes de información serán as propias do ámbito científico do grupo de investigación no que o/a alumno/a realiza a estancia. En particular, estas fontes de información serán principalmente artigos científicos relevantes e de actualidade, publicados en revistas con factor de impacto.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Programa Green Campus FCS

Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do "III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. 

b. De realizarse en papel: 

- Non se empregarán plásticos. 

- Realizaranse impresións a dobre cara. 

- Empregarase papel reciclado. 

- Evitarase a realización de borradores.

PLAxio

A detección de fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo da materia implicará un suspenso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e a remisión directa á oportunidade seguinte.

Dita circunstancia comunicarase á Comisión Académica e ao resto de profesores do título. En caso de que se reitere a irregularidade nunha 2ª avaliación, a Comisión poderá solicitar ao Reitor a expulsión temporal ou definitiva do/a estudante do título cursado.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías