Identifying Data 2020/21
Subject (*) Clinical Research II Code 653862233
Study programme
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Movilla Fernandez, Maria Jesus
E-mail
maria.jesus.movilla@udc.es
Lecturers
Ávila Álvarez, Adriana Ivette
Movilla Fernandez, Maria Jesus
Viana Moldes, Ines
E-mail
adriana.avila.alvarez@udc.es
maria.jesus.movilla@udc.es
ines.viana@udc.es
Web
General description una vez finalizada esta materia el estudiante será capaz de integrar los conocimientos teóricos y prácticos necesarios para desarrollar el diseño de una investigación cualitativa.
Contingency plan NO ES APLICABLE POR TRATARSE DE UNA MATERIA ONLINE

1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
A3 Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria.
A4 Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Identificar os diferentes enfoques e tradicions da investigación cualitativa AR1
AR2
AR3
AR4
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
CC1
CC2
CC3
CC5
CC6
CC7
CC8
Describir os diferentes métodos e procesos da metodoloxía da investigación cualitativa AR1
AR2
AR3
AR4
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
CC1
CC2
CC3
CC5
CC6
CC7
CC8
Deseñar a práctica da investigación cualitativa AR1
AR2
AR3
AR4
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
CC1
CC2
CC3
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Fundamentos de metodoloxía de investigación cualitativa 1.1.- Características da investigación cualitativa
1.2.- Fenomenoloxía
1.3.- Etnografía
1.4.- Teoría Fundamentada
1.5.- Etnometodoloxía
1.6.- Investigación-Acción
1.7.- Método biográfico
Tema 2. Proceso e fases da investigación cualitativa 2.1.- Fase preparatoria
2.2.- Traballo de campo
2.3.- Fase analítica
2.4.- Fase informativa
Tema 3. Práctica da investigación cualitativa 3.1.- Definición do problema e acceso ó campo
3.2- Definición de roles
3.3.- Selección de informantes e recollida de datos
3.4.- Técnicas de recollida de datos: observación, entrevista, etc
3.5.- Análise de datos
3.6.-Rigor e credibilidade
3.7.- Informe de investigación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Online forum A1 A3 A4 B4 B5 C1 C3 C5 C6 C7 C8 0 21 21
Document analysis A3 A4 B2 B3 B4 C1 C2 C3 C6 0 50 50
Supervised projects A1 A2 A3 A4 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 0 65 65
Seminar A1 A2 A3 A4 B1 B2 B3 B4 B6 C1 C2 C5 C6 C7 0 14 14
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Online forum Espazo de discusión informal destinado aos estudantes para o tratamento dun tema ou problema, que se desenvolve a través dun contorno virtual de aprendizaxe mediante ferramentas de comunicación asíncrona (foro).
Document analysis Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Seminar Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.

Personalized attention
Methodologies
Description
As metodoloxías empregadas no desenvolvemento da materia incluen pola sua modalidade online atención personalizada

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Online forum A1 A3 A4 B4 B5 C1 C3 C5 C6 C7 C8 Participación no foro virtual mediante un proceso de avaliación continua 10
Supervised projects A1 A2 A3 A4 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 Avaliación dos exercicios entregados e do traballo final onde se demostre o dominio teórico-metodolóxico da materia 90
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Strauss A; Corbin J (2002). Bases de la Investigación Cualitativa. Colombia
Glesne C (2016). Becoming qualitative researchers. An Introduction. Pearson
Gordo López A (2008). Estrategias y prácticas cualitativas de investigación social. Madrid: Pearson Educación
Denzin NK; Lincoln YS (2000). Handbook of qualitative research. Thousand Oaks: Sage
Flick U (2004). Introducción a la investigación cualitativa. Madrid: Morata
Arantzamendi M; Lopez-Dicastillo O; Vivar C (2012). Investigación Cualitativa. Manual para principiantes. España: Ediciones Eunate
Perez Serrano G (1994). Investigación cualitativa. Retos e interrogantes. Métodos. Madrid: Editorial La Muralla
Perez Serrano G (1994). Investigación Cualitativa. Retos e interrogantes. Ténicas y análisis de datos. Madrid: Editorial La Muralla
Ruiz Olabuenaga JI (2003). Metodología de la Investigación Cualitativa. Bilbao: Universidad de Deusto
Creswell JW (2013). Qualitative inquiry & research design. SAGE
Bourgeault I; Dingwall R; Vries R (2010). The SAGE HandboSAGEok of Qualitative Methods in Health Research. SAGE

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Programa Green Campus FCS

Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do "III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. 

b. De realizarse en papel: 

- Non se empregarán plásticos. 

- Realizaranse impresións a dobre cara. 

- Empregarase papel reciclado. 

- Evitarase a realización de borradores.

PLAxio

A detección de fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo da materia implicará un suspenso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e a remisión directa á oportunidade seguinte.

Dita circunstancia comunicarase á Comisión Académica e ao resto de profesores do título. En caso de que se reitere a irregularidade nunha 2ª avaliación, a Comisión poderá solicitar ao Reitor a expulsión temporal ou definitiva do/a estudante do título cursado.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.