Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Investigación Clínica III Código 653862234
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Coordinación
Isasi Fernandez, Carmen
Correo electrónico
carmen.isasi@udc.es
Profesorado
Isasi Fernandez, Carmen
Correo electrónico
carmen.isasi@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
A3 Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria.
A4 Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Demostrar capacidad para interpretar y utilizar literatura científica, e informes sobre gestión de la calidad AI1
AI2
AI3
AI4
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
CM1
CM2
CM3
CM5
CM6
CM7
CM8
Desarrollar espíritu crítico para analizar y amparar los diversos modelos de gestión de la calidad AI1
AI2
AI3
AI4
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
CM1
CM2
CM3
CM5
CM6
CM7
CM8
Ser capaz de extrapolar de un escenario sanitario una realidad determinada y proyectar una mejora concreta. AI1
AI2
AI3
AI4
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
CM1
CM2
CM3
CM5
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Definición de calidad 1. Conceptos: control de calidad, seguridad, calidad total, gestión de la calidad.
2. Modelos de gestión de la calidad
Tema 2. Evaluación de la calidad 1. Definición de criterios, indicadores y estándares
2. Gestión de los indicadores de calidad en investigación.
Tema 3. Gestión por process 1. Definición de proceso
2. Manual de calidad de la investigación
3. Plan y objetivos de calidad en investigación
4. Procedimientos y registros del sistema de gestión
Tema 4. Documentación del sistema de calidad en investigación 1. Política de calidad de la investigación
2. Manual de calidad de la investigación
3. Plan y objetivos de calidad en investigación
4. Procedimientos y registros del sistema de gestión
Tema 5. Certificación y acreditación de la calidad en investigación 1. Estrategia de implantación de un plan de investigación a nivel de Centro
2. Medición y seguimiento
3. Auditorías: internas y externas
Tema 6. Evaluación de la calidad de un proyecto de investigación 1. Evaluación de la calidad de la memoria del proyecto
2. Calidad de los date y de la recogida de información
3. Evaluación de la gestión de la información
4. Evaluación de la transferencia de resultados
Tema 7. Repercusión de los proyectos de Investigación sobre la Calidad de la práctica clínica: Seguridad del paciente. 1. Evaluación del impacto del proyecto de investigación en la seguridad del paciente: eventos adversos, confidencialidad, etc.
Tema 8. Análisis de la satisfacción y reclamaciones del cliente: enfoque a la acción 1. Análisis de la satisfacción del cliente: enfoques a las partes.
2. Análisis de las reclamaciones de los clientes: métodos.
3. Orientación a la mejora a partir de las reclamaciones.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Foro virtual A3 B1 B2 C1 C5 C6 12 12 24
Lecturas A1 A2 A4 B1 B2 B4 B5 C1 C2 C6 C8 8 32 40
Proba de resposta múltiple A1 A2 A3 A4 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 1 8 9
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Foro virtual Se realizarán chats a través de la plataforma
Lecturas Se colgarán en la plataforma presentaciones en power point y documentación complementaria en PDF
Proba de resposta múltiple Se realizarán controles escritos cada uno de los 8 temas incluidos en el Programa de la materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Foro virtual
Lecturas
Descrición
Resolución de dúbidas a través das metodoloxías a distancia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple A1 A2 A3 A4 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 Se realizará una evaluación continua, a través 8 test de autoevaluación, (uno por cada Tema del programa de la asignatura).
Cada Test tendrá una puntuación máxima de 1,25 puntos. La suma de los 8 Test de autoevaluación podrá alcanzar una puntuación máxima de 10 puntos.
La nota final se calculará haciendo una suma de la calificación obtenida en los 8 Test de autoevaluación. Para liberar materia es necesario obtener una puntuación igual o superior a 5 puntos.
Examen final: deberán presentarse solamente los alumnos que obtengan una puntuación inferior a 5 puntos en los Test de autoevaluación (en fecha publicada en el calendario de exámenes). El examen constará de 25 preguntas tipo test.
100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). .
Mira JJ., Rodríguez -Marin J. (2001). Análisis de las condiciones en las que los pacientes toman decisiones responsables.. Medicina Clínica . 2001; 116 (3): 104-110
Rodríguez P., García J (Eds) (2001). Calidad en la atención sanitaria. Conceptos teóricos y aplicaciones prácticas.. MSD, Madrid
Mira JJ. et al. (1999). Concepto y modelos de Calidad. Hacia una definición de Calidad Asistencial. Papeles del Psicólogo. 1999;74:3-11
Mira JJ. (2006). La satisfacción del paciente: teorías, medidas y resultados. Todo Hospital.. 2006:224:90-97

Tema 6: Evaluación de la calidad de un proyecto de investigación

 

http://www.slideshare.net/yedipsicosocial/criterios-para-evaluar-la-calidad-de-la-investigacin  http://www.revistanefrologia.com/modules.php?name=articulos&idarticulo=10175&idlangart

=ES

 

http://www.revcardiologia.sld.cu/index.php/revcardiologia/article/download/84/154

 

 

http://www.google.es/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=9&ved=0CGAQFjAI

&url=http%3A%2F%2Fwww.mineco.gob.es%2Fstfls%2FMICINN%2FInvestigacion%2FFICHEROS

%2FCvn_Anep%2Fcriterios_de_evaluacion_en_cc_de_la_salud.pdf&ei=Xjk7Up6gL8a57AbEtYH 4Bw&usg=AFQjCNF4n0xAv5l_bFZskY2fNTCRfO0j-g

 

 

Tema 7: Repercusión de los proyectos de investigación sobre la calidad de la práctica clínica

 

http://www.seguridaddelpaciente.es/contenidos/castellano/traducciones/Mejorando_Segurid  ad_Paciente_Hospitales.pdf

 

http://www.juntadeandalucia.es/agenciadecalidadsanitaria/observatorioseguridadpaciente/g  estor/sites/PortalObservatorio/es/galerias/descargas/SADECA

 

http://www.hospitaldetalca.cl/adicional/documentos/PROGRAMA_DE_VIGILANCIA_DE_EA                E

_INCIDENTES_22_enero_2010.pdf

 

 

 

Tema 8: Análisis de la satisfacción y reclamaciones del cliente

 

http://www.seguridaddelpaciente.es/contenidos/castellano/2008/InformelReclamaciones.pdf

 

http://calite-revista.umh.es/indep/web/satisf_paciente.pdf

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Para axudar a conseguir una contorna inmediata sustentable e cumprir o obxectivo estratéxico 9 do I Plan de Sustentabilidade Medio-ambiental Green Campus FCS, todos os traballos documentais que se realicen nesta materia serán entregados a través de Moodle, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase imprimir borradores.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías