Identifying Data 2020/21
Subject (*) Clinical Research III Code 653862234
Study programme
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Muñiz Garcia, Javier
E-mail
javier.muniz.garcia@udc.es
Lecturers
Muñiz Garcia, Javier
Pérez Castro, Teresa Rosalía
E-mail
javier.muniz.garcia@udc.es
t.perez@udc.es
Web
General description
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos: ningunha

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen:todas

*Metodoloxías docentes que se modifican:ningunha

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado: A través de Moodle ou Teams

4. Modificacións na avaliación:ningunha

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía:ningunha

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
A3 Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria.
A4 Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Demostrar capacidad para interpretar y utilizar literatura científica AR1
AR2
AR3
AR4
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
CC1
CC2
CC3
CC5
CC6
CC7
CC8
Desarrollar espíritu crítico para conocer y analizar los diversos modelos de evaluación de la calidad y estar en disposición de poder dar mejor respuesta a los requerimientos AR1
AR2
AR3
AR4
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
CC1
CC2
CC3
CC5
CC6
CC7
CC8
Ser capaz de extrapolar de un escenario sanitario una realidad determinada y proyectar una mejora concreta. AR1
AR2
AR3
AR4
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
CC1
CC2
CC3
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Tema 2. I+D+i ¿qué é cada letra? 1. Investigación
2. Desarrollo
3. Innovación
Tema 3. Produtos da investigación 1. Artigos científicos
2. Patentes
3. Outros
4. Reflexions sobre á aplicabilidade
Tema 4. Requisitos de calidade na publicación de diferentes tipos de deseños 1. Necesidade
2. Iniciativa STROBE
3. Iniciativa CONSORT
4. Iniciativa STARD
5. Iniciativa QUORUM
Tema 5. Evaluación da calidade da investigación 1. Evaluación de traballos
2. Evaluación de investigadores e grupos
3. Evaluación de institucions
4. Organizacións evaluadoras
Tema 6. Introducción á evaluación da calidade dun proxecto de investigación 1. ¿Qué ter presente?
2. Interése (e aplicabilidade)
3. Adecuación dos medios disponibles e solicitados
4. Viabilidade (garantías de levar a bó porto o proxecto)

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Online discussion A3 B2 B1 C1 C3 C5 C6 0 15 15
Collaborative learning B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C7 0 34 34
Directed discussion B4 B5 B6 0 12 12
Workbook A1 A2 A4 B1 B2 B4 B5 C1 C2 C6 C8 0 12 12
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Online discussion Se realizarán chats a través de la plataforma
Collaborative learning Trabajo de grupo
Directed discussion Evaluación del trabajo de los demás y comentario
Workbook Se colgarán en la plataforma presentaciones en power point y documentación complementaria en PDF

Personalized attention
Methodologies
Directed discussion
Online discussion
Workbook
Description
Resolución de dúbidas a través das metodoloxías a distancia (moodle ou Teams)

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Collaborative learning B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C7 Trabajo de grupo y posibilidad de realizar alguno individual 80
Directed discussion B4 B5 B6 Comentarios a las discusiones y respuestas 10
Online discussion A3 B2 B1 C1 C3 C5 C6 Debate de los trabajos presentados 10
 
Assessment comments

Sources of information
Basic D. Rodríguez Puyol, I. Arribas Gómez, A. Corbí López, S. Lamas, Leocadio Rodríguez Mañas. (2010). EVALUACIÓN DE PROYECTOS DE INVESTIGACIÓN EN CIENCIAS DE LA SALUD El punto de vista de la Agencia Nacional de Evaluación y Prospectiva.. ANEP. Documento interno. http://www.idi.mineco.gob.es/stfls/MICINN/Investigacion/FICHEROS/Cvn_Anep/c
Riegelman RG (2013). Studying a study and testing a test (sixth edition). Baltimore (USA), Lippincott, Williams & Wilkins

Tema 6: Evaluación de la calidad de un proyecto de investigación

 

http://www.slideshare.net/yedipsicosocial/criterios-para-evaluar-la-calidad-de-la-investigacin  

http://www.revistanefrologia.com/modules.php?name=articulos&idarticulo=10175&idlangart

=ES

 

http://www.revcardiologia.sld.cu/index.php/revcardiologia/article/download/84/154

 

 

http://www.google.es/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=9&ved=0CGAQFjAI

&url=http%3A%2F%2Fwww.mineco.gob.es%2Fstfls%2FMICINN%2FInvestigacion%2FFICHEROS

%2FCvn_Anep%2Fcriterios_de_evaluacion_en_cc_de_la_salud.pdf&ei=Xjk7Up6gL8a57AbEtYH 4Bw&usg=AFQjCNF4n0xAv5l_bFZskY2fNTCRfO0j-g

  

Tema 7: Repercusión de los proyectos de investigación sobre la calidad de la práctica clínica

 

http://www.seguridaddelpaciente.es/contenidos/castellano/traducciones/Mejorando_Segurid  ad_Paciente_Hospitales.pdf

 

http://www.juntadeandalucia.es/agenciadecalidadsanitaria/observatorioseguridadpaciente/g  estor/sites/PortalObservatorio/es/galerias/descargas/SADECA

 

http://www.hospitaldetalca.cl/adicional/documentos/PROGRAMA_DE_VIGILANCIA_DE_EA                E_INCIDENTES_22_enero_2010.pdf

 

 

Tema 8: Análisis de la satisfacción y reclamaciones del cliente

 

http://www.seguridaddelpaciente.es/contenidos/castellano/2008/InformelReclamaciones.pdf

 

http://calite-revista.umh.es/indep/web/satisf_paciente.pdf

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Esta materia ten en conta as recomendacións de SOSTENIBILIDADE MEDIO AMBIENTE, PERSOA E IGUALDADE DE XERO:

- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia, realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.

- Teranse en conta os principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

- Atendendo ás distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria, nesta materia terase en conta a perspectiva de xénero velando pola non utilización dunha linguaxe sexista na aula, nos documentos desenvolvidos na materia e nas actividades clínicas realizadas co alumnado.

- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas dentro da aula ou no contexto clínico, influíndo na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

- Prestará especial atención en detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.

- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria.

- Nesta materia, o profesorado, ten contraído o compromiso de aplicación da normativa da UDC ante situacións de plaxio.