Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Investigación en Ciencias da Saúde II Código 653862236
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Matemáticas
Coordinación
Jacome Pumar, Maria Amalia
Correo electrónico
maria.amalia.jacome@udc.es
Profesorado
Jacome Pumar, Maria Amalia
Lopez de Ullibarri Galparsoro, Ignacio
Sobrido Prieto, María
Correo electrónico
maria.amalia.jacome@udc.es
ignacio.lopezdeullibarri@udc.es
maria.sobrido@udc.es
Web http://www.mastermais.udc.es/?page_id=197#Materia02
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
A4 Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación.
A5 Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Análise de datos: Introducción ás técnicas estatísticas avanzadas necesarias para a análise multivariable de datos, que permiten a modelización de relacións entre variables. AI1
AI2
AI4
BM1
BM4
CM3
CM6
CM7
CM8
Práctica clínica basada na evidencia. AI1
AI4
BM1
BM3
BM4
BM5
CM1
CM2
CM3
CM7
Coñecer os principios básicos da metaanálise. AI4
AI5
BM2
BM4
BM5
CM1
CM6

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Relación entre variables Conceptos básicos
Correlación e asociación entre variables.
Tema 2. Análise da regresión Conceptos básicos
Regresión lineal simple
Regresión lineal múltiple
Comparación de rectas de regresión (ANCOVA)
Regresión loxística
Tema 3. Análise de supervivencia Introducción ós datos censurados
Curva de supervivencia e función de risco
Estimador de Kaplan-Meier
Modelo de regresión de Cox
Tema 4. Práctica clínica basada na evidencia. Introducción.
Implicacións na investigación.
Principais tipos de documentos.
Tema 5. Niveles de evidencia. Niveles de evidencia e graos de recomendación
Elaboración de taboas de evidencia
Tema 6. Guías de práctica clínica. Definición.
Tipoloxía.
Localización de guías clínicas.
Tema 7. Revisións sistemáticas. Definición.
Tipoloxía.
Localización de guías clínicas.
Tema 8. Metaanálise Xeneralidades.
Tamaño do efecto.
Modelos estatísticos.
Cuantificación da heteroxeneidade.
Sesgo de publicación.
Metarregresión.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais A4 A5 B4 B5 C3 C6 20 50 70
Actividades iniciais B6 B7 C3 12 30 42
Seminario A1 4 12 16
Aprendizaxe colaborativa B6 B7 C4 C5 C7 C8 4 12 16
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C6 2 4 6
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Estudio dirixido a través de material multimedia: clases grabadas, vídeos, presentacións, documentación complementaria en pdf
Actividades iniciais Ferramentas online de seguimento e titorización: foros, debates
Seminario Clases presenciais onde se resolverán dúbidas e exercicios
Aprendizaxe colaborativa Avaliación continua mediante algún dos seguintes métodos: controis escritos, exercicios entregados, participación na aula virtual, etc
Traballos tutelados Traballos onde se reflicte o dominio teórico-metodolóxico da materia. Os traballos solicitaranse en formato virtual e soporte informático

Atención personalizada
Metodoloxías
Actividades iniciais
Traballos tutelados
Seminario
Descrición
As metodoloxías empregadas xa inclúen a atención personalizada

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C6 Traballos onde se reflicte o dominio teórico-metodolóxico da materia 50
Aprendizaxe colaborativa B6 B7 C4 C5 C7 C8 Controis escritos, exercicios entregados, participación na aula virtual 50
 
Observacións avaliación

A asignatura consta de tres bloques: Análise de datos (que representa o 50% da nota final), a práctica clínica-revisións sistemáticas (que supón o 25% da nota final) e Metaanálise (o restante 25%). Para aprobar a asignatura será necesario obter unha calificación mínima dun 3 sobre 10 en cada unha das tres partes das que consta a asignatura. Soamente nese caso, procederase á suma das calificacións dos tres bloques para obter a calificación final da asignatura.

Os tres bloques son independentes, de xeito que a nota dun dos bloques non afecta á nota dos outros bloques.

A evaluación de cada un dos bloques basearase na realización e entrega de exercicios e traballos, contemplándose tamén a posibilidade de realización de exames que poderán ser presenciais. As instruccións para os exercicios e traballos, así como as datas límite para a súa entrega serán publicadas na plataforma Moodle da UDC con anterioridade ao comenzo da impartición da asignatura.

Para obter a calificación de NON PRESENTADO, os alumnos non poderán estar avaliados en ningunha das tres partes da asignatura.

En sucesivos cursos académicos será necesario repetir tódalas actividades e probas programadas, ainda que
fosen superadas en cursos anteriores.


Fontes de información
Bibliografía básica

Temas 1-3

Temas 4-8

  • Casal Acción B, Ríos Neira M, Sobrido Prieto M. Guía de uso de CRD Databases. Plan de Calidad el Sistema Nacional de Salud del Ministerio de Sanidad y Política Social. Axencia de Avaliación de Tecnoloxías Sanitarias deGalicia; 2012. Guías de Recursos deInformación: nº 1. Disponible en: http://www.sergas.es/docs/Avalia-t/guia-uso-CRD.pdf
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Preparación dun Proxecto de Investigación II: Desenvolvemento e Comunicación/653862202
Estatística Aplicada a Ciencias da Saúde/653862206
Investigación Clínica I/653862232

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías