Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Investigación en Ciencias da Saúde II Código 653862236
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Matemáticas
Coordinación
Jacome Pumar, Maria Amalia
Correo electrónico
maria.amalia.jacome@udc.es
Profesorado
Jacome Pumar, Maria Amalia
Lopez de Ullibarri Galparsoro, Ignacio
Sobrido Prieto, María
Correo electrónico
maria.amalia.jacome@udc.es
ignacio.lopezdeullibarri@udc.es
maria.sobrido@udc.es
Web http://www.mastermais.udc.es/?page_id=197#Materia02
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
A3 Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria.
A4 Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación.
A5 Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
B7 Capacidade de establecer unha relación de empatía cos suxeitos implicados no desenvolvemento da actividade investigadora.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Análise de datos: Introducción ás técnicas estatísticas avanzadas necesarias para a análise multivariable de datos, que permiten a modelización de relacións entre variables. AI1
AI2
AI4
BM1
BM4
CM3
CM6
CM7
CM8
Práctica clínica basada na evidencia. AI1
AI3
AI4
BM1
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
CM1
CM2
CM3
CM7
Coñecer os principios básicos da metaanálise. AI4
AI5
BM2
BM4
BM5
CM1
CM4
CM5
CM6

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Relación entre dúas variables categóricas Conceptos básicos
Test chi-cuadrado e McNemar.
Tema 2. Regresión lineal simple Correlación lineal simple
Axuste dun modelo de regresión lineal simple
Bondade de axuste
Diagnose do modelo
Tema 3. Regresión lineal múltiple Selección de variables
Interacción
Multicolinealidade
Comparación de modelos
Tema 4. Análise da covarianza Introducción
Axuste de rectas con distinta pendiente
Axuste de rectas coa mesma pendiente
Tema 5. Regresión loxística Introducción
Exemplos
Bondade de axuste
Selección do modelo
Tema 6. Análise de supervivencia Introducción ós datos censurados
Función de supervivencia: o estimador de Kaplan-Meier
Comparacion de funcións de supervivencia: log-rank test
Tema 7.1. Práctica clínica baseada na evidencia. Introducción.
Implicacións na investigación.
Xerarquización da evidencia científica
Tema 7.2. Os documentos de revisión Revisións narrativas
Revisións sistemáticas
Tema 7.3. Revisións sistemáticas: pautas para a súa elaboración Introdución
Metodoloxía
Resultados
Discusións e Conclusión
Elementos adicionais

Tema 8. Metaanálise Xeneralidades.
Tamaño do efecto.
Modelos estatísticos.
Cuantificación da heteroxeneidade.
Sesgo de publicación.
Metarregresión.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais A4 A5 B4 B5 C3 C6 20 50 70
Actividades iniciais B6 B7 C3 12 30 42
Seminario A1 4 12 16
Aprendizaxe colaborativa B6 B7 C4 C5 C7 C8 4 12 16
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C6 2 4 6
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Estudio dirixido a través de material multimedia: clases grabadas, vídeos, presentacións, documentación complementaria en pdf
Actividades iniciais Ferramentas online de seguimento e titorización: foros, debates
Seminario Clases presenciais onde se resolverán dúbidas e exercicios
Aprendizaxe colaborativa Avaliación continua mediante algún dos seguintes métodos: controis escritos, exercicios entregados, participación na aula virtual, etc
Traballos tutelados Traballos onde se reflicte o dominio teórico-metodolóxico da materia. Os traballos solicitaranse en formato virtual e soporte informático

Atención personalizada
Metodoloxías
Actividades iniciais
Traballos tutelados
Seminario
Descrición
As metodoloxías empregadas xa inclúen a atención personalizada

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C6 Traballos onde se reflicte o dominio teórico-metodolóxico da materia 50
Aprendizaxe colaborativa B6 B7 C4 C5 C7 C8 Controis escritos, exercicios entregados, participación na aula virtual 50
 
Observacións avaliación

A asignatura estructúrase en tres bloques: Bloque A, Análise de
datos, formado polos temas 1-6; Bloque B, Revisións sistemáticas, que
consta dos temas 7.1-7.3; e o Bloque C, Meta-análisis, formado polo tema 8. A contribución de cada bloque á nota final é: Bloque A,
50%; Bloque B, 25%; e Bloque C, 25%.

No caso de que o alumno no teña sido evaluado en algun dos tres bloques, a calificación final será de "NON PRESENTADO".

Non se poderá superar a
materia se nalgún dos bloques a nota foi menor que 3
(sobre 10). Nos demais
casos, a calificación final será o resultado da suma das notas ponderadas dos tres bloques.

Os tres bloques son independentes, de maneira que a nota de un dos bloques non afecta á nota dos outros bloques.

A evaluación de cada un dos bloques se baseará na realización e entrega de exercicios e/ou traballos. As
instruccións relativas á realización e entrega de tarefas publicaranse na plataforma moodle.udc.es con anterioridade ao inicio de
cada bloque. De acordo coa "Normativa académica de evaluaciones, de calificaciones y reclamaciones" no seu Artigo 14, na
realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non
orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación
expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu
autor/a, considerarase
causa de cualificación de suspenso (nota numérica, 0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento.

No caso dos alumnos repetidores, non se conservarán as calificacións dos bloques obtidas en cursos anteriores.

Convocatoria adiantada:

Os criterios para arexiranse polos
establecidos nas "Normas de avaliación, revisión e reclamación das
cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario", Artigo
19.

Matrícula de honra:

Poderán optar a matrícula de
honra os alumnos cunha media superior a 9. Os profesores da
materia poderán considerar criterios adicionais nos resultados
obtidos polos estudantes en cualquera das accións formativas
programadas na guía docente.


Fontes de información
Bibliografía básica

Temas 1-6

Temas 7.1-7.4

  • Casal Acción B, Ríos Neira M, Sobrido Prieto M. Guía de uso de CRD Databases. Plan de Calidad el Sistema Nacional de Salud del Ministerio de Sanidad y Política Social. Axencia de Avaliación de Tecnoloxías Sanitarias deGalicia; 2012. Guías de Recursos deInformación: nº 1. Disponible en: http://www.sergas.es/docs/Avalia-t/guia-uso-CRD.pdf

Tema 8
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Preparación dun Proxecto de Investigación II: Desenvolvemento e Comunicación/653862202
Estatística Aplicada a Ciencias da Saúde/653862206
Investigación Clínica I/653862232

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Programa Green Campus FCS

Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do "III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. 

b. De realizarse en papel: 

- Non se empregarán plásticos. 

- Realizaranse impresións a dobre cara. 

- Empregarase papel reciclado. 

- Evitarase a realización de borradores.

PLAxio

A detección de fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo da materia implicará un suspenso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e a remisión directa á oportunidade seguinte.

Dita circunstancia comunicarase á Comisión Académica e ao resto de profesores do título. En caso de que se reitere a irregularidade nunha 2ª avaliación, a Comisión poderá solicitar ao Reitor a expulsión temporal ou definitiva do/a estudante do título cursado.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías