Identifying Data 2018/19
Subject (*) Sociology Code 653G01202
Study programme
Grao en Terapia Ocupacional
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
E-mail
Lecturers
Diz Reboredo, Carlos
E-mail
carlos.diz@udc.es
Web
General description Esta materia pretende o desenvolvemento de competencias que permitan ao alumnado comprender e aplicar os coñecementos relacionados coa Socioloxía como fundamento da Terapia Ocupacional.

O programa que se presenta pretende proporcionar as ferramentas conceptuais e os coñecementos básicos para a análise das sociedades actuais desde a perspectiva da Socioloxía.

O temario inclúe as nocións habituais no modo de pensar sociolóxico, que permiten analizar os diferentes ámbitos do comportamento social humano. Así como tamén o funcionamento das institucións e organizacións sociais.

O temario permite cubrir os seguintes obxectivos:
1- Asegurar que os conceptos, enfoques e métodos fundamentais da Socioloxía posúense de forma clara e diferenciada.
2- Presentar as elaboracións clásicas (máis aceptadas) sobre os principais problemas sociolóxicos e seguilas ata os seus desenvolvementos máis recentes.
3- Mostrar as relacións entre o funcionamento diario da sociedade, as súas formas de organización e as partes estruturais do sistema social.
4- Introducir aos alumnos no manexo das técnicas básicas de investigación social.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Explicar los conceptos teóricos que sostienen la terapia ocupacional, expresamente la naturaleza ocupacional de los seres humanos y su funcionamiento a través de las ocupaciones.
A6 Trabajar en la sociedad con individuos y grupos para fomentar la promoción de la salud, la prevención, la rehabilitación y el tratamiento.
A7 Escoger, modificar y aplicar teorías apropiadas, modelos y métodos de la práctica para encontrar la ocupación según las necesidades de salud de individuos/poblaciones.
A19 Apreciar y respetar las diferencias individuales, creencias culturales, costumbres y su influencia sobre la ocupación y la participación.
A30 Divulgar los hallazgos de investigación para críticas relevantes.
A34 Considerar los avances en salud, cuidado social, sociedad y legislación a nivel internacional, nacional y local que afecten a los servicios de terapia ocupacional.
B3 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B4 Trabajar de forma autónoma con iniciativa.
B8 Capacidad de análisis y de síntesis.
B13 Resolución de problemas.
B19 Comunicación oral y escrita en la lengua materna.
B26 Capacidad para adaptarse a nuevas situaciones.
B28 Toma de decisiones.
B29 Trabajo en equipo.
B31 Apreciación de la diversidad y de la multiculturalidad.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecementos e capacidade para aplicar a Socioloxía dentro do contexto da Terapia Ocupacional, para aplicar a lexislación vixente dentro do contexto da Terapia Ocupacional e para utilizar os recursos sociosanitarios e económicos eficientemente. A2
A6
A34
B4
B13
B26
B28
Capacidade para aplicar o método científico para constatar a efectividade dos métodos de intervención, avaliar os métodos de traballo apropiados e divulgar os resultados. A30
B3
B8
B19
B29
C1
Capacidade para traballar dunha maneira holística, tolerante, sen enjuiciamientos, coidadosa e sensible, asegurando que os dereitos, crenzas e desexos dos diferentes individuos ou grupos non se vexan comprometidos. A6
A7
A19
B31
C4
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. A SOCIOLOXÍA COMO CIENCIA SOCIAL 1.1.- Por que é necesario estudar humanidades e ciencias sociais?
1.2.- O carácter científico da socioloxía e o seu obxecto de estudo
1.3.- O xurdimento da socioloxía como ciencia
1.4.- As orixes da teoría sociolóxica: Comte e Saint-Simon
1.5.- Tres grandes correntes que explican a sociedade: Durkheim, Marx e Weber
Tema 2. FERRAMENTAS METODOLÓXICAS NO ESTUDO DA SOCIOLOXÍA. O COÑECEMENTO DO MEDIO SOCIAL 2.1.- A metodoloxía cuantitativa e cualitativa nas Ciencias Sociais
2.2.- As fontes secundarias de información estatística e a enquisa.
2.3.- A observación participante
2.4.- A entrevista en profundidade
2.5.- O grupo de discusión
2.6.- As etapas da investigación social
Tema 3. A SOCIALIZACIÓN


3.1.- Cultura, sociedade e personalidade
3.2.- O proceso de socialización
3.3.- Os axentes de socialización
Tema 4. ESTRATIFICACIÓN SOCIAL, CLASES SOCIAIS E EXCLUSIÓN SOCIAL


4.1.- Estratificación social
4.2.- Clases sociais
4.3.- Exclusión social e pobreza
Tema 5. AS DESIGUALDADES SOCIAIS, O ESTADO DE BENESTAR E AS RESPOSTAS DAS POLÍTICAS PÚBLICAS 5.1.- As desigualdades sociais
5.2.- O estado do benestar
Tema 6. A GLOBALIZACIÓN. INMIGRACIÓN E DIVERSIDADE CULTURAL 6.1.- A globalización
6.2.- A inmigración e os modelos de integración social
Tema 7. A CONSTRUCIÓN SOCIAL DO XÉNERO: NON NACÍN MULLER, FÍXENME 7.1.- A construción social das diferenzas sexuais
7.2.- A división sexual do traballo
7.3.- Espazo privado/público

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A19 A30 A34 B19 B31 C1 C4 C6 C7 C8 24 30 54
Workbook A2 A19 B19 B31 C1 0 27 27
Supervised projects A6 A7 A19 A30 A34 B3 B4 B8 B13 B19 B26 B28 B29 C1 C4 C6 C7 C8 24 40 64
Objective test A2 B19 C1 C4 2 0 2
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Motivarase e valorarase a participación dos alumnos, mediante preguntas ou/e debates.
Workbook Bibliografía básica recomendada.
Lecturas específicas de cada tema recomendadas en clase (algunhas, obrigatorias).
Supervised projects Ó longo do curso realizaranse prácticas de diverso tipo (individuais e grupais). Tamén haberá un traballo final de carácter grupal con unha presentación oral na clase.
Objective test Exame correspondente ás convocatorias oficiais sobre a totalidade do temario.


Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Workbook
Description
A atención personalizada será de carácter individual (ou grupal) para solucionar dúbidas e/ou problemas que xurdan durante as clases, a realización das prácticas ou a elaboración do traballo grupal.

Aqueles alumnos que se acollan ao recoñecemento de dedicación a tempo parcial (os que non se acollan á avaliación continua presencial), deberán porse en contacto coa profesora. A súa avaliación basearase nun traballo individual sobre un libro (30% da nota), un traballo práctico individual (30% da nota) e o exame presencial realizado na data oficial estipulada pola UDC (40% da nota). Para aprobar a materia é necesario aprobar tanto os traballos tutelados como o examen.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A2 B19 C1 C4 Exame correspondente ás convocatorias oficiais coa totalidade do temario.
40
Supervised projects A6 A7 A19 A30 A34 B3 B4 B8 B13 B19 B26 B28 B29 C1 C4 C6 C7 C8 Prácticas, actividades, asistencia e participación ó longo do curso (40% da nota). Traballo grupal de carácter práctico relacionado coa materia da asignatura que será exposto oralmente na clase (20% da nota). 60
 
Assessment comments

Todas as actividades, tarefas e traballos a realizar ao longo do
cuadrimestre van contabilizarse para a nota final. O conxunto de
prácticas, tarefas grupales, asistencia e participación suporán o 60% da
cualificación, o exame final o 40%. Desta forma valórase e compénsase
todo o traballo realizado. As prácticas que se realizarán ao longo do
cuadrimestre terán un contido variado. O exame final terá lugar nas
datas oficiais marcadas pola UDC. Para aprobar a materia é necesario
aprobar tanto a parte práctica (traballos e práctica) como o exame.

Aqueles alumnos que se acollan ao recoñecemento de dedicación a tempo
parcial (os que non se acollan á avaliación continua presencial),
deberán porse en contacto coa profesora. A súa avaliación basearase nun
traballo individual sobre un libro (30% da nota), un traballo práctico individual
(30% da nota) e o exame presencial realizado na data oficial estipulada
pola UDC (40% da nota). Para aprobar a materia é necesario aprobar tanto
os traballos tutelados como o exame.

Gardaranse as notas prácticas e dos traballos para a segunda convocatoria.


Sources of information
Basic

Giddens, A. (2002). Sociología. Madrid: Alianza.

Macionis, J.J. (2011). Sociología. Madrid: Pearson.

Complementary

Abercrombie, N. (1984). Diccionario de Sociología. Madrid: Ed. Cátedra.

Amin, S. (1974). El desarrollo desigual. Barcelona: Fotanella.

Ayala, F. (1994). Introducción a las Ciencias Sociales. Madrid: Ed. Cátedra.

Beltrán, M. (1991). La realidad social. Madrid: Ed. Tecnos.

Berger, P. (1971). Iniciación a la Sociología: una perspectiva humanística. México: Ed. Limusa.

Bottomore, T.B. (1989). Introducción a la Sociología. Barcelona: Península.

Burke, P. (1987). Sociología e historia. Madrid: Alianza Ed.

Giner, S., Lamo de Espinosa, E. y Torres, C. (2006). Diccionario de Sociología. Madrid: Alianza Editorial.

Goldthorpe, J. E. (1982). Introducción a la sociología. Madrid: Alianza.

Izquierdo, A.(1989). Fundamentos de Sociología. Madrid: Playor.

Kerbo, H. R. (2003). Estratificación social y desigualdad. Madrid: McGrawHill.

Pérez Díaz, V. (1980). Introducción a la Sociología: concepto y método de la ciencia social en su historia. Madrid: Alianza.

Rocher, G. (1996). Introducción a la Sociología general. Barcelona: Herder.

Touraine, A. (1978). Introducción a la sociología. Barcelona: Ed. Ariel.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.