Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Estancias Prácticas VII Código 653G01404
Titulación
Grao en Terapia Ocupacional
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao Anual
Cuarto Obrigatoria 22
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Ciencias da Saúde
Coordinación
Viana Moldes, Ines
Correo electrónico
ines.viana@udc.es
Profesorado
Alonso Cadavid, Andrea
Cabarcos Dopico, Vicente
Calvo Leira, María Pilar
Cortés Cabeza, Inés
Darriba Fraga, María José
Díaz Romero, Paula
Fernández Barreiro, Jorge Juan
Gándara Gafo, Berta
García Gonzalo, Nuria
Garcia Pinto, Maria del Carmen
Germán Abad, Tatiana
Hervás Del Valle, María Carmen
López Rodríguez, Lorena
Luaces Gudin, Rufino David
Mansilla Barreiro, Barbara
Marante Moar, María Pilar
Mendoza Barrán, Ana
Rama Fandiño, José Antonio
Ruiz Virumbrales, Jorge
Talavera Valverde, Miguel Angel
Trillo Costa, Javier
Vázquez Otero, Alba María
Viana Moldes, Ines
Viqueira Rodriguez, Elena Maria
Correo electrónico
andrea.alonso@udc.es
v.cabarcosd@udc.es
m.calvo.leira@udc.es
ines.cortesc@udc.es
maria.darriba@udc.es
paula.diaz.romero@udc.es
j.fbarreiro@udc.es
berta.gandara.gafo@udc.es
nuria.garcia.gonzalo@udc.es
carmen.garcia.pinto@udc.es
tatiana.german.abad@udc.es
carmen.hervas@udc.es
lorena.lopez.rodriguez@udc.es
david.luaces.gudin@udc.es
barbara.mansilla.barreiro@udc.es
p.marante@udc.es
ana.mendozab@udc.es
jose.rama.fandino@udc.es
jorge.ruiz@udc.es
miguel.angel.talavera.valverde@udc.es
javier.tcosta@udc.es
alba.vazquez.otero@udc.es
ines.viana@udc.es
e.viqueira@udc.es
Web
Descrición xeral Esta asignatura pretende el desarrollo de competencias que permitan al alumnado comprender y aplicar los conocimientos de Terapia Ocupacional durante el desarrollo completo del proceso, desarróllandose las mismas a través de una práctica independiente supervisada.
Descriptor:
Estancias prácticas para aplicar teorías, fundamentos, metodologías, técnicas, evaluaciones y valoraciones de Terapia Ocupacional, trabajando adecuadamente en equipo y desarrollando las funciones y destrezas propias de este profesional en diferentes entornos, centros, hospitales, instituciones y grupos sociales y poblacionales.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 Sintetizar y aplicar el conocimiento relevante de ciencias biológicas, médicas, humanas, psicológicas, sociales, tecnológicas y ocupacionales, junto con las teorías de ocupación y participación.
A5 Constatar e influir en el debate racional y su razonado en relación a la ocupación humana y la terapia ocupacional.
A6 Trabajar en la sociedad con individuos y grupos para fomentar la promoción de la salud, la prevención, la rehabilitación y el tratamiento.
A7 Escoger, modificar y aplicar teorías apropiadas, modelos y métodos de la práctica para encontrar la ocupación según las necesidades de salud de individuos/poblaciones.
A8 Uso profesional y ético del razonamiento efectivo en todas las partes del proceso de terapia ocupacional.
A9 Utilizar el potencial terapéutico de la ocupación a través del uso de la actividad y el análisis y síntesis ocupacional.
A10 Adaptar y aplicar el proceso de terapia ocupacional en estrecha colaboración de individuos/población.
A12 Colaborar con comunidades para promover la salud y el bienestar de sus miembros mediante la participación en la ocupación.
A13 Buscar activamente, evaluar críticamente y aplicar los rangos de información y de evidencia para asegurar que la práctica es actualizada y relevante al cliente.
A14 Valorar críticamente la práctica de la terapia ocupacional para asegurar que el foco está sobre la ocupación y el funcionamiento ocupacional.
A15 Trabajar según los principios de la práctica centrada en el cliente.
A16 Construir una relación terapéutica como base del proceso de la terapia ocupacional.
A17 Establecer sociedades de colaboración, consultar y aconsejar a clientes, trabajadores sociales, miembros de equipo y otros en la práctica de la ocupación y la participación.
A18 Colaborar con clientes para abogar al derecho de tener sus necesidades ocupacionales satisfechas.
A19 Apreciar y respetar las diferencias individuales, creencias culturales, costumbres y su influencia sobre la ocupación y la participación.
A20 Preparar, mantener y revisar la documentación de los procesos de terapia ocupacional.
A21 Cumplir con la política y procedimientos locales/regionales/ nacionales/europeos, normas profesionales y regulaciones del empleo.
A22 Demostrar continuamente el proceso de aprendizaje y cambios en la TO.
A23 Practicar de manera ética, respetando a los clientes, teniendo en cuenta los códigos profesionales de conducta para terapeutas ocupacionales.
A24 Demostrar seguridad, autoconocimiento, autocrítica y conocimientos de sus propias limitaciones como terapeuta ocupacional.
A28 Interpretar, analizar, sintetizar y criticar los hallazgos de investigación.
A29 Desarrollar el conocimiento de ocupación y de la práctica de la terapia ocupacional.
A31 Determinar y priorizar los servicios de terapia ocupacional.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B4 Trabajar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Trabajar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
B7 Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo.
B8 Capacidad de análisis y de síntesis.
B22 Habilidades de investigación.
B24 Habilidades de gestión de la información (habilidad para buscar y analizar información proveniente de diversas fuentes).
B29 Trabajo en equipo.
B31 Apreciación de la diversidad y de la multiculturalidad.
B37 Motivación.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Desenvolver as habilidades prácticas necesarias para poder desempeñar actividades profesionais como terapeuta ocupacional: segundo o estadio de aprendizaxe e acordo ás competencias seleccionadas. En definitiva ampliar os coñecementos e a capacidade para aplicar: a teoría e a práctica de Terapia Ocupacional, as ocupacións terapeuticamente e as Actividades da Vida Diaria terapeuticamente en todas as áreas de desempeño ocupacional A5
A9
A13
A15
A21
A22
A24
B6
B31
B37
C1
C4
C6
Observar, analizar e reflexionar sobre o centro de prácticas e as funcións do/a terapeuta ocupacional integrados/as no sistema sanitario, educativo, domiciliario, laboral e social de pertenza. Asemade el/la alumno/a debe desenvolver a capacidade para manter a dignidade, privacidade e confidencialidade da persoa. A23
A29
B6
C1
C4
Observar, analizar e reflexionar sobre a relación terapéutica en terapia ocupacional. E, á súa vez, desenvolver a capacidade para unha comunicación efectiva co usuario, familias, grupos sociais e outros profesionais; capacidade para establecer unha relación de empatía co usuario, familia, grupos sociais e outros profesionais; e desenvolver a capacidade para permitir que os pacientes e os seus coidadores expresen as súas preocupacións e intereses e que poidan responder adecuadamente. A17
A18
B5
B7
C1
Observar, identificar, analizar e reflexionar sobre o perfil do usuario dos servizos de terapia ocupacional. A6
A12
A13
B1
C1
C4
Observar, identificar, preparar, analizar e reflexionar sobre algunhas técnicas empregadas en terapia ocupacional A3
A9
B4
B5
B29
C6
Desenvolver razoamentos e habilidades de orde superior no xuízo profesional e na toma de decisións. De esta forma, el/la alumno/a amplia la capacidad para informar, registrar, documentar y si cabe, derivar, el proceso de intervención. A10
A14
B8
C4
C6
Desenvolver habilidades de exploración dos recursos de investigación en apoio á investigación e á practica baseada na evidencia. A13
A28
B22
B24
C1
C4
Dar o control ó estudante de ser un profesional autónomo que valora a súa contribución ó equipo e ó servizo. A16
A19
A31
B4
C1
C4
C7
Inculcar unhas habilidades para “a aprendizaxe ao longo da vida” e dun desenvolvemento profesional continuo; e un recoñecemento da importancia destes. A20
B6
C1
C4
C7
Desarrollar capacidad para: sintetizar un abanico de información que permita determinar si la persona es susceptible de recibir tratamiento de Terapia Ocupacional. Reconocer e interpretar signos de función-disfunción de la persona en valoración y diagnóstico ocupacional. Así mismo la capacidad para responder a las necesidades del paciente evaluando, planificando y desarrollando los programas individualizados más apropiados junto a la persona y su entorno, sus cuidadores y familias y otros profesionales. En definitiva, utilizar el razonamiento clínico revisando y reajustando el tratamiento. A7
A8
B3
C7

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. O proceso de Terapia Ocupacional nos diferentes eidos de actuación.
Prácticas supervisadas, de larga duración.

Estadias Prácticas supervisadas, de larga duración. Dirixidas por terapeutas ocupacionales docentes e titores/as dos centros conveniados. Nivel competencial avanzado.
Aplicación de teorías, fundamentos, metodoloxías, técnicas, avaliacións e valoracións de Terapia Ocupacional, traballando co equipo e desenvolvendo as funcións propias de este, co foco nas ocupacións situadas e significativas da/s persoa/s, gupo/s e poboacións.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A3 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 A14 A15 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A28 A29 A31 B3 B4 B6 B7 B8 B22 B24 B31 C1 C4 C6 30 30 60
Portafolios do alumno A3 A5 A7 A8 A10 A13 A14 A20 A22 A24 A28 B1 B3 B8 B22 B24 C1 10 40 50
Recensión bilbiográfica A3 A5 A7 A13 A14 A22 A28 A29 B1 B3 B4 B8 B22 B24 C1 C6 1 10 11
Actividades iniciais B5 B6 B7 B8 B29 6 0 6
Prácticas clínicas A3 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A28 A29 A31 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B22 B24 B29 B31 B37 C1 C4 C6 C7 420 0 420
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Metodoloxía onde a persoa se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo, a través dun proceso de discusión. O alumnado sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Permite adquirir as competencias específicas reverenciadas nesta materia.
Portafolios do alumno É un cartafol ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumnado nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo/a profesor/a, o que lle permite visualizar o progreso do/a estudante. O portafolios ou cartafol inclúe todo o que fai o alumno ou alumna, como: apuntamentos ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do/a estudante realizado polo/a profesor/a, etc.
Permite adquirir as competencias xenéricas e específicas reverenciadas desta materia.
Recensión bilbiográfica A recensión bibliográfica supón un proceso de lectura crítica dun libro, dun artigo, dunha tese ou dunha comunicación a un congreso. Como tal proceso comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema. Unha recensión non supón un resumo da obra, nin unha mera análise do contido, pois o que lle outorga sentido e dimensión académica científica é a crítica que merece a xuízo do/a autor/a da recensión, en relación a outras obras coñecidas do mesmo ámbito ou en relación a súa propia experiencia.
Permite adquirir as competencias específicas reverenciadas nesta materia.
Permite adquirir las competencias genéricas y específicas asignadas a esta asignatura.
Actividades iniciais Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado.
Información sobre os centros de prácticas, organización dos rotatorios, distribución do alumando en función do seu propio eido de prácticas de preferencia: infancia e adolescencia; adultos I (rehabilitación física e neurolóxica); adultos II (saúde mental); persoas maiores; comunidade.
Prácticas clínicas O ensino clínico pode entenderse como un proceso instrucional que ten lugar nun ambiente natural relacionado co exercicio dunha profesión, no que os/as estudantes observan e participan en actividades clínicas deseñadas para proporcionarlles oportunidades que supoñen a aplicación de feitos, teorías e principios relacionados coa práctica da mesma.
As prácticas clínicas/comunitarias de longa duración (450 horas nun mesmo centro) serán realizadas en todos aqueles centros conveniados coa Facultade de Ciencias da Saúde que teñan relación con calquera dos eitdos de actuación da/o profesional de Terapia Ocupacional.
A asistencia ás prácticas clínicas/comunitarias é obrigatoria. No caso de que o/a alumno/a non poida acudir puntualmente algún día, segundo o calendario de prácticas establecido, deberá comunicalo tanto ó centro conveniado como a persoa responsable da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Portafolios do alumno
Recensión bilbiográfica
Prácticas clínicas
Descrición
La atención personalizada se hará, globalmente, mediante tutorías personalizadas directas y virtuales, individuales y grupales.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A3 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 A14 A15 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A28 A29 A31 B3 B4 B6 B7 B8 B22 B24 B31 C1 C4 C6 Valorarase, ademais dos coñecementos adquiridos, a capacidade de expresión escrita do alumnado (avaliando de forma negativa os erros gramaticais e ortográficos), a integración de conceptos e a capacidade de resolución de problemas.

20
Portafolios do alumno A3 A5 A7 A8 A10 A13 A14 A20 A22 A24 A28 B1 B3 B8 B22 B24 C1 Valorarase, ademais dos coñecementos adquiridos, a capacidade de expresión escrita do/a alumno/a (avaliando de forma negativa os erros gramaticais e ortográficos), a integración de conceptos, o razonamento ocupacional e a capacidade crítica e reflexiva.

15
Recensión bilbiográfica A3 A5 A7 A13 A14 A22 A28 A29 B1 B3 B4 B8 B22 B24 C1 C6 Valorarase: a puntualidade, a asistencia, a responsabilidade, a iniciativa, o interese, a actitude ante as normas, a relación co/a usuario/a, a relación co equipo de profesionais, a integración e a aplicación de conceptos teóricos-prácticos adquiridos previamente, as destrezas e os coñecementos adquiridos. 5
Prácticas clínicas A3 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A28 A29 A31 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B22 B24 B29 B31 B37 C1 C4 C6 C7 Prácticas clínicas e comunitarias
Valorarase: a puntualidade, a asistencia, a responsabilidade, a iniciativa, o interese, a actitude ante as normas, a relación cos/coas usuarios/as, a relación co equipo de profesionais, a integración e a aplicación de conceptos teóricos-prácticos adquiridos previamente, as destrezas e os coñececementos adquiridos.

As ausencias xustificadas ás prácticas clínicas/comunitarias deberán ser comunicadas previamente ó centro conveniado, así como á coordinadora da materia e á coordinadora do título mediante email.
60
 
Observacións avaliación

O sistema de cualificacións expresarase mediante cualificación numérica acordo co establecido no art. 5 del Real Decreto 1125/2003 de 5 de setembro (BOE 18 de setembro), polo que se establece o sistema europeo de créditos e o sistema de cualificacións nas titulacións universitarias de carácter oficial e validez en todo o territorio nacional Sistema de cualificacións: 0-4.9=Suspenso 5-6.9=Aprobado 7-8.9=Notable 9-10=Sobresaliente 9-10 Matrícula de Honra (Graciable). 

Para aprobar a materia, o/a alumno/a debe participar activamente nas metodoloxías propostas, entregar todos os traballos e acadar unha nota global mínima de 5 e ter superadas ó menos a metodoloxía de Prácticas Clínicas e Estudio de Casos. Para iso, será necesario ter unha cualificación mínima de 3,5 (sobre 5) puntos na metodoloxía prácticas clínica/comunitaria e unha cualificación mínima de 1 (sobre 2) sobre a metodoloxía estudo de casos, e só se terán en conta para a cualificación final as notas das outras metodoloxías, se o/a alumna/a acada dita puntuación na mencionada metodoloxía. En caso contrario, a nota da convocatoria corresponderá á nota obtida nas Prácticas clínicas. No caso de non superación da materia na primeira convocatoria, o/a estudante, deberá repetir a entrega de traballos e participar de novo nas metodoloxías propostas durante a segunda oportunidade (xullo).

Segundo a norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos/as estudantes de grao na Universidade da Coruña (aprobada no Consello de Goberno do 22/05/2012), cando un estudante teña recoñecida a súa condición de matrícula a tempo parcial, ten dereito a gozar dun réxime de asistencia a clase de carácter flexible e a solicitar a dispensa académica especial establecida no artigo 4 (apartado 5) de dita norma, en tanto non afecte negativamente ao proceso de avaliación do/a estudante. A ese efecto, as Comisións Académicas dos diferentes centros da UDC concretan o alcance da citada dispensa. 

Por tanto, a concesión á solicitude de dita flexibilidade quedará á expensas da valoración e decisión da comisión académica do grao de Terapia Ocupacional, tendo en conta as metodoloxías e criterios de avaliación das materias.


Fontes de información
Bibliografía básica

Cada profesor/a orientará sobre a bibliografía específica dese eido de prácticas.

No entanto, suxírense as seguintes referencias:

Álvarez, E., Gómez, S., Muñoz, I.,Navarrete, E., Riveros, M. E., Rueda, L., … Valdebenito, A. (2007). Definicióny desarrollo del concepto de Ocupación: ensayo sobre la experiencia deconstrucción teórica desde una identidad local. Revista Chilena de TerapiaOcupacional , (7), 1-9. http://doi.org/10.5354/0717-5346.2007.81

Clark,F., & Lawlor, M. (2007). The making and mattering of occupational science.En E. B. Crepeau, E. S. Cohn, & B. A. Boyt Schell, Willard andSpackman’s Occupational Therapy (11ª ed., pp. 2-14).Philadelphia: Lippincott Williams&Wilki.Duncan,E. A. S. (Ed.). (2012). Foundations for practice in occupational therapy (5ª ed.). Edinburgh: Elsevier.

Fisher,A. G. (2013). Occupation-centred, occupation-based, occupation-focused: same,same or different? Scandinavian Journal of Occupational Therapy , 20 (3),162-173. http://doi.org/10.3109/11038128.2012.754492

Hocking,C., Jones, M., & Reed, K. (2015). Occupational Science InformingOccupational Therapy Interventions. En I. Söderback (Ed.), InternationalHandbook of Occupational Therapy Interventions (pp. 127-134). SpringerInternational Publishing. Recuperado a partir dehttp://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-08141-0_9

Iwama,M. K., & Algado, S. S. (2008). El modelo Kawa (Rio). Revista electrónicade terapia ocupacional Galicia, TOG , (8), 7-.

Kielhofner,G. (2006). Fundamentos conceptuales de la terapia ocupacional . Ed.Médica Panamericana.

Kielhofner,G. (2008). Model of Human Occupation: Theory and Application . LippincottWilliams & Wilkins.

Kiepek,N., Phelan, S. K., & Magalhães, L. (2013). Introducing a Critical Analysisof the Figured World of Occupation. Journal of Occupational Science ,1-15. http://doi.org/10.1080/14427591.2013.816998

Kronenberg, F., & Pollard, N. (2007). Superar elapartheid ocupacional: exploración preliminar de la naturalezapolítica de laterapia ocupacional. En F. Kronenberg, S. Simó Algado, & N. Pollard (Eds.), Terapia ocupacional sin fronteras: aprendiendo del espíritu desupervivientes (pp. 58-84). Madrid: Editorial Médica Panamericana.

Kronenberg, F., Simó Algado, S., & Pollard, N.(2006). Terapia ocupacional sin fronteras: aprendiendo del espíritu desupervivientes . Madrid: Editorial Médica Panamericana.

Larson, E., Wood, W., & Clark, F. (2005). CienciaOcupacional:desarrollo de la ciencia y la práctica de la ocupación a través deuna disciplina académica [Occupational Science: science and professionaldevelopment through an academic discipline]. En Willard & Spackman,terapia ocupacional (10ª ed, pp. 15-26). Buenos Aires?; Madrid:Médica Panamericana.

Morrison,R., Olivares, D., & Vidal, D. (2011). La filosofía de la OcupaciónHumana y el paradigma social de la Ocupación. Algunas reflexiones y propuestassobre epistemologías actuales en Terapia Ocupacional y Ciencias de laOcupación. Revista Chilena de Terapia Ocupacional , 11 (2),102-119. http://doi.org/10.5354/0717-6767.2011.17785

Paganizzi, L. (2014). Terapia ocupacionalpsicosocial - escenarios clinicos y comunitarios (Edición: Primera).Madrid: Docta Ediciones.

Pollard,N., Fransen, H., Kantartzis, S., & Viana-Moldes, I. (2015). Participatorycitizenship: critical perspectives on client-centred occupational therapy. ScandinavianJournal of Occupational Therapy , ?

Rodger,S. (Ed.). (2010). Occupation-centred practice with children: a practicalguide for occupational therapists . Oxford: Wiley-Blackwell.

Romero Ayuso, D. M., & Moruno Miralles, P. (2003). Terapia ocupacional: teoría y técnicas . Barcelona: Masson.

Simó-Algado, S. (2006). El modelo canadiense deldesempeño ocupacional I. Revista electrónica de terapia ocupacional Galicia,TOG , (3), 5-.

Simó-Algado,S., & Urbanowski, R. (2006). El modelo canadiense del proceso deldesempeño ocupacional. Revista electrónica de terapia ocupacional Galicia,TOG , (3), 12-27.

Townsend, E., & Wilcock, A. A. (2004).Occupational justice and client-centred practice: a dialogue in progress. CanadianJournal of Occupational Therapy. Revue Canadienne D’ergothérapie , 71 (2),75-87.

Viana Moldes, I., García Pinto, M. del C., & ÁvilaÁlvarez, A. (2005). Ocupación alienante versus ocupación significativa.Recuperado a partir dehttp://www.terapia-ocupacional.com/articulos/Ocup_Alienan_vs_ocup_signi.shtml

Whiteford, G. E., & Hocking, C. (2012). Occupational Science: Society,Inclusion, Participation . Wiley-Blackwell.

Wilcock,A. A. (2006). Occupational Perspective of Health . Thorofare (NewJersey): Slack, Inc.

Wilcock,A. A. (2007). Occupation and Health: Are They One and the Same? Journal ofOccupational Science , 14 (1), 3-8.http://doi.org/10.1080/14427591.2007.9686577

Wilcock,A. A., & Hocking, C. (2015). An Occupational Perspective of Health (Third Edition edition). Thorofare, NJ: Slack Incorporated.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

1.- Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 y 2 do "III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)" os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a.- Na súa maioría se solicitarán en formato virtual e soporte informático.

b.- De realizarse en papel:

 - Non se empregarán plásticos.

 - Realizaranse impresións a dobre cara.

 - Empregarase papel reciclado.

 - Evitarase a impresión de borradores.

2.- A docente responsable resérvase a posibilidade de realizar algún cambio na avaliación ou outros aspectos que serán notificados aos estudantes coa suficiente antelación.

3.- A docente responsable da materia aplicará a correspondente normativa da UDC ante a detección de calquera tentativa de plaxio motivada por un/unha estudante da materia no desenvolvemento dos seus traballos.

4.- Como en todas as edicións anteriores, para a correcta planificación das Estadias Prácticas VII, realizaranse, de forma previa ó comezo da materia (segundo o calendario oficial), varias reunións de coordinación académica:

- Actividades iniciais: Establecemento de grupos de prácticas e elaboración de rotatorios: Reunión da coordinadora da materia cos/as alumnos/as matriculados/as para a presentación dos recursos de prácticas e organización dos grupos de estudantes. (Celebrada o 17 de xuño de 2019, ás 11.30 horas. Data e hora acordados por consenso entre a docente e o estudantado).

- Coordinación da docencia: Encontro entre a coordinadora da materia e os/as profesores/as e titores/as terapeutas ocupacionais dos recursos de prácticas, previo ó inicio e despois da finalización das mesmas (Celebrada o 11 de xullo de 2019).

- Reunión de coordinación académica e administrativa coa Coordinadora da Titulación e secretaria do decanato (29 de xullo de 2019).

5.- Normas mínimas:Os/as alumnos/as deberán cumprir unhas normas xerais básicas de uniformidade, identificación persoal, puntualidade e respecto ós/ás usuarios/as, profesionais e instalacións do recurso de prácticas. Ademais, deberanse respectar as pautas mínimas específicas que cada centro estableza para o correcto desenvolvemento das estadías prácticas.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías