Identifying Data 2020/21
Subject (*) Work Placement VIII Code 653G01407
Study programme
Grao en Terapia Ocupacional
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Viana Moldes, Ines
E-mail
ines.viana@udc.es
Lecturers
Garcia Crespo, Maria Vanessa
Luaces Gudin, Rufino David
Mansilla Barreiro, Barbara
Rivas Quarneti, Natalia Yanaina
Viana Moldes, Ines
E-mail
m.v.garcia@udc.es
david.luaces.gudin@udc.es
barbara.mansilla.barreiro@udc.es
natalia.rivas.quarneti@udc.es
ines.viana@udc.es
Web
General description Esta materia pretende o desenvolvemento de competencias que permitan ao alumnado comprender e aplicar os coñecementos relacionados coa práctica comunitaria da Terapia Ocupacional.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Os contidos transversais da materia serán os mesmos. En caso de necesidade, se reaxustarán os proxectos. Mantendo aqueles que son viables cunha posible situación de excepcionalidade relacionada coa pandemia.

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se manteñen

En caso de confinamento total: manterase o proxecto 2
- Saída de campo
- Portafolios

En caso de restrición parcial da mobilidade: manteranse os proxectos 2, 3 e parte do 1
- Saída de campo, no propio domicilio ou contorno inmediato
- Portafolios
- Aprendizaxe-servizo
- Aprendizaxe colaborativa

*Metodoloxías docentes que se modifican

En caso de confinamento total: manterase o proxecto 2. Modificando as seguintes metodoloxías:
- Aprendizaxe-servizo
- Aprendizaxe colaborativa

En caso de restrición parcial da mobilidade: manteranse todas as metodoloxías, aínda que terán outro peso na avaliación (consultar apartado 4)

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Os/as docentes da materia manterán a atención personalizada a través de Teams (titorías individuais e/ou grupais) e correo electrónico.
Toda a comunicación tamén será realizada a través de Moodle, así como a súa correspondente documentación e indicación de actividades ou tarefas.

4. Modificacións na avaliación

En caso de confinamento total: manterase o proxecto 2 coa totalidade da avaliación (100%).
- Saída de campo, no propio domicilio ou contorna inmediata: 40%
- Portafolios: 60%

En caso de restrición parcial da mobilidade: manteranse os proxectos 2 (40%) e 3 (40%) e parte do 1 (20%).
- Saída de campo, no propio domicilio ou contorno inmediato: 40%
- Portafolios: 20%
- Aprendizaxe-servizo: 20%
- Aprendizaxe colaborativa: 20%

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía


Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Explicar la relación entre el funcionamiento ocupacional, la salud y el bienestar.
A3 Sintetizar y aplicar el conocimiento relevante de ciencias biológicas, médicas, humanas, psicológicas, sociales, tecnológicas y ocupacionales, junto con las teorías de ocupación y participación.
A4 Analizar las complejidades de aplicar teorías formales y evidencia de investigación en relación con la ocupación en el contexto de una sociedad en cambio.
A5 Constatar e influir en el debate racional y su razonado en relación a la ocupación humana y la terapia ocupacional.
A6 Trabajar en la sociedad con individuos y grupos para fomentar la promoción de la salud, la prevención, la rehabilitación y el tratamiento.
A7 Escoger, modificar y aplicar teorías apropiadas, modelos y métodos de la práctica para encontrar la ocupación según las necesidades de salud de individuos/poblaciones.
A8 Uso profesional y ético del razonamiento efectivo en todas las partes del proceso de terapia ocupacional.
A9 Utilizar el potencial terapéutico de la ocupación a través del uso de la actividad y el análisis y síntesis ocupacional.
A10 Adaptar y aplicar el proceso de terapia ocupacional en estrecha colaboración de individuos/población.
A12 Colaborar con comunidades para promover la salud y el bienestar de sus miembros mediante la participación en la ocupación.
A13 Buscar activamente, evaluar críticamente y aplicar los rangos de información y de evidencia para asegurar que la práctica es actualizada y relevante al cliente.
A14 Valorar críticamente la práctica de la terapia ocupacional para asegurar que el foco está sobre la ocupación y el funcionamiento ocupacional.
A15 Trabajar según los principios de la práctica centrada en el cliente.
A16 Construir una relación terapéutica como base del proceso de la terapia ocupacional.
A17 Establecer sociedades de colaboración, consultar y aconsejar a clientes, trabajadores sociales, miembros de equipo y otros en la práctica de la ocupación y la participación.
A19 Apreciar y respetar las diferencias individuales, creencias culturales, costumbres y su influencia sobre la ocupación y la participación.
A20 Preparar, mantener y revisar la documentación de los procesos de terapia ocupacional.
A21 Cumplir con la política y procedimientos locales/regionales/ nacionales/europeos, normas profesionales y regulaciones del empleo.
A22 Demostrar continuamente el proceso de aprendizaje y cambios en la TO.
A23 Practicar de manera ética, respetando a los clientes, teniendo en cuenta los códigos profesionales de conducta para terapeutas ocupacionales.
A25 Identificar la necesidad de investigar y buscar publicaciones relacionadas con la ocupación, la terapia ocupacional y/o la ciencia ocupacional y formular preguntas de investigación relevantes.
A26 Demostrar habilidades en la propia búsqueda, el examen crítico y la integración de la literatura científica y otra información relevante.
A28 Interpretar, analizar, sintetizar y criticar los hallazgos de investigación.
A29 Desarrollar el conocimiento de ocupación y de la práctica de la terapia ocupacional.
A30 Divulgar los hallazgos de investigación para críticas relevantes.
A31 Determinar y priorizar los servicios de terapia ocupacional.
A33 Constatar en un proceso continuo de evaluación y mejora de la calidad de los servicios de terapia ocupacional, implicando a los clientes cuando sea apropiado y comunicar los resultados relevantes a los demás miembros.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo.
B4 Trabajar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Trabajar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
B7 Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo.
B8 Capacidad de análisis y de síntesis.
B9 Capacidad de aplicar los conocimientos a la práctica.
B10 Conocimientos básicos de la profesión.
B11 Capacidad para trabajar en un equipo interdisciplinar.
B13 Resolución de problemas.
B14 Habilidades interpersonales.
B15 Capacidad para comunicarse con personas no expertas en la materia.
B16 Habilidad para trabajar de manera autónoma.
B17 Compromiso ético.
B19 Comunicación oral y escrita en la lengua materna.
B22 Habilidades de investigación.
B23 Capacidad de aprender.
B24 Habilidades de gestión de la información (habilidad para buscar y analizar información proveniente de diversas fuentes).
B25 Capacidad de crítica y autocrítica.
B26 Capacidad para adaptarse a nuevas situaciones.
B27 Capacidad para generar nuevas ideas.
B28 Toma de decisiones.
B29 Trabajo en equipo.
B30 Liderazgo.
B31 Apreciación de la diversidad y de la multiculturalidad.
B35 Iniciativa y espíritu emprendedor.
B36 Preocupación por la calidad.
B37 Motivación.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C4 Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Desarrollar las habilidades prácticas necesarias para poder desempeñar actividades profesionales como terapeuta ocupacional: según el estadio de aprendizaje y de acuerdo a las competencias seleccionadas. En definitiva ampliar los conocimientos y la capacidad para aplicar: la teoría y la práctica de Terapia Ocupacional, las ocupaciones terapéuticamente y las Actividades de la Vida Diaria terapéuticamente en todas las áreas de desempeño ocupacional. A1
A3
A6
A7
A8
A9
A10
A13
A14
A15
A16
A19
A23
B2
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B29
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B31
B37
C1
C4
C6
Observar, analizar y reflexionar sobre el centro de prácticas y las funciones del terapeuta ocupacional integrados al sistema sanitario, educativo, domiciliario, laboral o comunitario de referencia. Asimismo el alumno debe desarrollar la capacidad para mantener la dignidad, privacidad y confidencialidad de la persona. A3
A4
A6
A7
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A23
A29
A31
B3
B8
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B14
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B25
B37
C1
C4
Observar, analizar y reflexionar sobre la relación terapéutica en terapia ocupacional. Y, a la vez, desarrollar la capacidad para una comunicación efectiva con el usuario, familias, grupos sociales y otros profesionales; capacidad para establecer una relación de empatía con el usuario, familia, grupos sociales y otros profesionales; y desarrollar la capacidad para permitir que los pacientes y sus cuidadores expresen sus preocupaciones e intereses y que puedan responder adecuadamente. A4
A5
A7
A9
A10
A14
A15
A16
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A23
A31
B5
B10
B17
B19
B37
C1
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Observar, identificar, analizar y reflexionar sobre el perfil del usuario de los servicios de terapia ocupacional. A6
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B1
B17
B37
C1
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Desarrollar razonamientos y habilidades de orden superior en el juicio profesional y en la toma de decisiones. A3
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B17
B19
B23
B29
B30
B35
B37
C1
C4
C6
Desarrollar habilidades de exploración de los recursos de investigación en apoyo a la investigación y la practica basada en la evidencia. A3
A4
A13
A20
A28
A30
B22
B24
B25
B27
C1
C4
Dar el control al estudiante de ser un profesional autónomo que valora su contribución al equipo y al servicio. A6
A12
A13
A19
A21
A26
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
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B13
B14
B16
B25
B26
B27
B28
B30
B37
C1
C4
C6
Inculcar unas habilidades para “el aprendizaje a lo largo de la vida” y de un desarrollo profesional continuo; y un reconocimiento de la importancia de estos. A20
A22
A25
A26
B36
B37
C1
C4
C7

Contents
Topic Sub-topic
TEMA TRANSVERSAL
Principios fundamentais para o traballo no eido comunitario. Perspectivas críticas das ocupacións cotiás, reflexión-acción sobre as ocupacións individuais e colectivas; xustiza e dereitos ocupacionais.

Prácticas avanzadas con orientación. Nivel avanzado.
SUBTEMAS TRANSVERSAIS AOS 5 PROXECTOS
1.- A reflexividade crítica como ferramenta clave para a práctica da terapia ocupacional no eido comunitario
2.- A imposibilidade da neutralidade no facer cotiá: clase, xénero, raza, etnia, e outros condicionantes políticos, económicos, sociais, culturais e institucionais, entre outros.
3.- Alianzas intersectoriais coa comunidade para a transformación social a través da ocupación.

PROXECTO 1
Conectando IES/Ciclos Formativos e Universidades. Contribución da Terapia Ocupacional na análise e problematización dunha realidade social concreta.
- A importancia das eleccións ocupacionais no ciclo vital e a súa influencia nas historias de vida
- Recoñecer e analizar as necesidades ocupacionais dos e das cidadans/ grupos /poboacións
- Desenvolver redes de colaboración, estratexias de comunicación , accións para a reducción das desigualdades sociais e a promoción da equidade

PROXECTO 2
Proxecto internacional Narrativas Ocupacionais (World Federation of Occupational Therapists).
- Visibilización e análise da diversidade das ocupacións cotiás na comunidade dende unha perspectiva crítica
- Alianzas locais e internacionais para a visibilización, reflexión crítica e transformación das inxustizas ocupacionais a través da ocupación
- Metodoloxías audiovisuais e narrativas para o traballo coa comunidade.

PROXECTO 3
Proxecto parques e prazas: (re)pensando espacios comuns. Prácticas avanzadas de avaliación ambiental.
- Avaliación avanzada de parques e prazas atendendo aos necesidades ocupacionais dos grupos e comunidades
- Proposta de acción dende unha perspectiva crítica para a promoción da xustiza ocupacional e da saúde

PROXECTO 4
Proxecto docencia como nicho laboral: un camiño emerxente na terapia ocupacional en España.
- Prácticas nun centro educativo.
- Análise avanzada das ocupacións da comunidade educativa
- Propostas de acción dende a terapia ocupacional comunitaria

PROXECTO 5
Proxecto domicilio: (re)pensando o noso vivir diario. Prácticas de avaliación da dependencia na comunidade.
- Prácticas de avaliación da dependencia
- Propostas de acción dende a terapia ocupacional no eido comunitario.


Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Student portfolio A3 A4 A8 A13 A26 A30 B4 B6 B8 B16 B22 B24 B36 C1 1 10 11
Introductory activities A6 A7 A10 A14 A16 A28 A31 B10 B1 10 0 10
Collaborative learning A5 A15 A20 A23 A25 A29 A33 B2 B3 B5 B23 B25 B29 B31 C6 C7 10 10 20
Aprendizaxe servizo A4 A12 A17 A29 B3 B5 B15 B17 B25 B26 B27 C4 C7 10 20 30
Field trip A1 A9 A12 A17 A19 A21 A22 B37 B35 B30 B28 B27 B26 B19 B17 B15 B14 B13 B11 B9 B7 C4 60 15 75
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Student portfolio PROXECTO 2
Es una carpeta o archivador ordenado por secciones, debidamente identificadas o etiquetadas, que contiene los registros o materiales producto de las actividades de aprendizaje realizadas por el alumno en un período de tiempo, con los comentarios y calificaciones asignadas por el profesor, lo que permite visualizar el progreso del alumno. El portafolio o carpeta incluye todo lo que hace el alumno, como: apuntes o notas de clases, trabajos de investigación, guías de trabajo y su desarrollo, comentarios de notas, resúmenes, pruebas escritas, autoevaluaciones, tareas desarrolladas, comentarios de progreso del alumno realizado por el profesor, etc.

Permite adquirir las competencias genéricas y específicas asignadas a esta asignatura.
Introductory activities PROXECTOS 1 a 5
a través de Temas.
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado.
Collaborative learning PROXECTOS 1 e 4
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.
Aprendizaxe servizo PROXECTOS 1 e 3
Metodoloxía que combina o servizo á comunidade coa aprendizaxe nun só proxecto, no que o alumnnado se forma traballando en necesidades reais do seu entorno coa fin de melloralo.
Field trip PROXECTOS 1 a 5
Engloba: desenvolvemento da terapia ocupacional crítica e comunitaria; Proxecto de Aprendizaxe e Servizo e Prácticas comunitarias.

Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), e accións contextualizadas acorde a unha situación identificada, etc.

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Collaborative learning
Introductory activities
Field trip
Aprendizaxe servizo
Description
La atención personalizada se hará, globalmente, mediante tutorías personalizadas directas y virtuales, individuales y/o grupales.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio A3 A4 A8 A13 A26 A30 B4 B6 B8 B16 B22 B24 B36 C1 PROXECTO 2 (10%)
Elaboración do portafolios reflexivo sobre todas as etapas do proxecto, aportando: contextualización, aprendizaxes realizados, dilemas e novas propostas de desenvolvimento.
10
Collaborative learning A5 A15 A20 A23 A25 A29 A33 B2 B3 B5 B23 B25 B29 B31 C6 C7 Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.

PROXECTO 1 (10%)
Dar continuidade a un proxecto comunitario:
- Cada curso, volvese a decidir cómo o estudantado pode contribuir para transformar a realidade da poboación adolescente en materia de toma de decisións de cara a importantes eleccións ocupacionais: gustanme moitas cousas, qué camiño escoller agora? (ESO) qué facer ao terminar os meus estudos? (Bachiller)
- En paralelo, trabállase tamén na promoción da titulación do Grao en Terapia Ocupacional como sensibilización da poboación debido ao seu descoñecemento (Actividade que os/as orientadores agradecen e valoran positivamente).
PROXECTO 2 (10%)
Contribución ocupacional no eido educativo.
20
Field trip A1 A9 A12 A17 A19 A21 A22 B37 B35 B30 B28 B27 B26 B19 B17 B15 B14 B13 B11 B9 B7 C4 Engloba: desenvolvemento da terapia ocupacional crítica e comunitaria; Proxecto de Aprendizaxe e Servizo e Prácticas comunitarias.

Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), accións na comunidade, etc.

- A importancia das eleccións ocupacionais na vida das poblacións, especialmente en momentos de transición ocupacional como durante a adolescencia.

- Motivar ao estudantado hacia unha posición proactiva, incrementando a toma de conciencia da súa responsabilidade social e ciudadana.

- Os/as estudantes establecerán alianzas de colaboración con diversos actores sociais implicados na temática do proxecto, desenvolvendo accións puntuais de coeducaciónun y sensibilización na comunidade de pertenza/orixe.

- Vivenciar o traballo en equipo e a lóxica do razoamento ocupacional orientado a poboacións e fóra do eido clínico.

PROXECTO 2 (10%) PROXECTO 3 (10%) PROXECTO 4 (10%) PROXECTO 5 (20%)

60
Aprendizaxe servizo A4 A12 A17 A29 B3 B5 B15 B17 B25 B26 B27 C4 C7 PROXECTO 1 e 3 (10%)
Engloba: desenvolvemento da terapia ocupacional crítica e comunitaria; Proxecto de Aprendizaxe e Servizo e Prácticas comunitarias.

Metodoloxía que combina o servizo á comunidade coa aprendizaxe nun só proxecto, no que o alumnnado se forma traballando en necesidades reais do seu entorno coa fin de melloralo.

- A importancia das eleccións ocupacionais na vida das poblacións, especialmente en momentos de transición ocupacional como durante a adolescencia.

- Motivar ao estudantado hacia unha posición proactiva, incrementando a toma de conciencia da súa responsabilidade social e ciudadana.

- Os/as estudantes establecerán alianzas de colaboración con diversos actores sociais implicados na temática do proxecto, desenvolvendo accións puntuais de coeducaciónun y sensibilización na comunidade de pertenza/orixe.

- Vivenviar o traballo en equipo e a lóxica do razoamento ocupacional orientado a poboacións e fóra do eido clínico.
10
 
Assessment comments

O sistema de cualificacións expresarase mediante cualificación numérica acordo co establecido no art. 5 del Real Decreto 1125/2003 de 5 de setembro (BOE 18 de setembro), polo que se establece o sistema europeo de créditos e o sistema de cualificacións nas titulacións universitarias de carácter oficial e validez en todo o territorio nacional Sistema de cualificacións: 0-4.9=Suspenso 5-6.9=Aprobado 7-8.9=Notable 9-10=Sobresaliente 9-10 Matrícula de Honra (Graciable). 

Para aprobar a materia, o/a alumno/a debe participar activamente nas metodoloxías propostas, entregar todos os traballos, participar en las prácticas e acadar unha nota global mínima de 5 e ter superadas todas as metodoloxías. No caso de non superación da materia na primeira convocatoria, o/a estudante, deberá repetir a entrega de traballos e participar de novo nas metodoloxías propostas durante a segunda oportunidade (xullo).

 Segundo a norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos/as estudantes de grao na Universidade da Coruña (aprobada no Consello de Goberno do 22/05/2012), cando un estudante teña recoñecida a súa condición de matrícula a tempo parcial, ten dereito preferente a elixir quenda se existen horarios diferentes na oferta de prácticas desta materia.


Sources of information
Basic

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WHO (2010). Community-based rehabilitation: CBR guidelines. 
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

1.- Para axuda a conseguir unha controna inmediata sostible e cumprir cos  obxectivos estratéxicos 1 y 2 do "III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)" os traballos documentais que se realicen nesta materia::

a.- Na súa maioría se solicitarán en formato virtual e soporte informático.

b.- De realizarse en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a impresión de borradores.

2.- A docente responsable resérvase a posibilidade de realizar algún cambio na avaliación ou outros aspectos que serán notificados aos estudantes coa suficiente antelación.

3.- Como en todas as edicións anteriores, a correcta planificación das Estadias Prácticas VIII, realizarase conxuntamente co estudantado ó comezo da materia (segundo o calendario oficial).

4.- Normas mínimas:

Os/as alumnos/as deberán cumprir unhas normas xerais básicas de uniformidade, identificación persoal, puntualidade e respecto ós/ás usuarios/as, profesionais e instalacións do recurso de prácticas.

Ademais, deberanse respectar as pautas mínimas específicas que cada centro estableza para o correcto desenvolvemento das estadías prácticas.

5.- A docente responsable da materia aplicará a correspondente normativa da UDC ante a detección de calquera tentativa de plaxio motivada por un/unha estudante da materia no desenvolvemento dos seus traballos.

6.- Debido á situación actual de COVID-19, será preciso respetar o plan de seguridade o continxencia de cada centro de prácticas. No obstante, o estudantado deberá cursar de forma presencial, como mínimo, o 50% das horas. Asemade, para aprobar a materia, o estudantado terá que superar todas as metodoloxías docentes propostas.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.