Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Contabilidade Código 660112108
Titulación
Diplomado en Relacións Laborais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo Anual
Primeiro Obrigatoria 8
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Departamento profesorado máster
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Aplicar los métodos y procedimientos contables a la gestión administrativa de la actividad empresarial correspondiente que expresen los hechos económicos de la entidad.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer o marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria.
A2 Coñecer o marco normativo regulador das relacións laborais.
A7 Asesoramento e xestión en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria.
A8 Capacidade de representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais.
A9 Capacidade para asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
A10 Capacidade de transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A11 Asesor de organizacións sindicais e empresariais.
A12 Capacidade para comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais.
A13 Capacidade para a dirección e xestión de recursos humanos.
A19 Capacidade para seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
B1 Resolución de problemas.
B3 Toma de decisións.
B4 Capacidade de análise e síntese.
B5 Compromiso ético.
B6 Habilidades nas relacións interpersoais.
B7 Razoamento crítico.
B18 Aplicar os coñecementos á práctica.
C3 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C4 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Manejar los conceptos básicos de la Contabilidad examinando los principales movimientos que se producen en la empresa con repercusión contable y su registro ajustándose al P.G.C. A1
A2
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
A19
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B18
C3
C4
C5
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: INTRODUCCION AL ESTUDIO DE LA CONTABILIDAD





TEMA 2: EL PATRIMONIO









TEMA 3: EL INVENTARIO






TEMA 4: REGISTRO DE OPERACIONES









TEMA 5: EL PLAN GENERAL DE CONTABILIDAD










TEMA 6: OPERACIONES RELACIONADAS CON LAS MERCADERIAS





TEMA 7: EXISTENCIAS, COMPRAS Y VENTAS










TEMA 8: OPERACIONES FUNDAMENTALES DE FINANCIACION E INVERSION









TEMA 9: EL INMOVILIZADO







TEMA 10: CORRECCIONES VALORATIVAS DEL INMOVILIZADO





TEMA 11: INVERSIONES FINANCIERAS






TEMA 12: DESARROLLO PRACTICO DE CICLOS CONTABLES COMPLETOS










1.1 Concepto
1.2 Objeto
1.3 División de la Contabilidad
1.4 Normalización Contable
1.5 Planificación Contable




2.1 Concepto y composición
2.2 Elementos patrimoniales
2.3 Cuentas
2.4 Masas patrimoniales






3.1 Concepto e importancia del inventario

3.2 Clases de inventario

3.4 Fases en la elaboración del inventario


4.1 Principios de la partida doble

4.2 Registro de las operaciones

4.3 Terminología de las cuentas

4.4 Libro Diario

4.5 Libro Mayor



5.1 Estructura, obligatoriedad y características
5.2 Los principios contables
5.3 Cuadro de cuentas. Definiciones y relaciones contables
5.4 Normas de valoración y Cuentas Anuales



6.1 Contabilización por el procedimiento especulativo

6.2 Criterios de valoración de las existencias


7.1 Contabilización según el P.G.C.

7.2 Contabilización del Impuesto sobre el Valor Añadido

7.3 Cuentas de gastos

7.4 Cuentas de ingresos

7.5 Resultados


8.1 Financiación básica

8.2 Cuentas de préstamos y créditos

8.3 Cuentas de acreedores y deudores por operaciones de tráfico

8.4 Cuentas de tesorería


9.1 Concepto y clases

9.2 El inmovilizado material

9.3 El inmovilizado inmaterial



10.1 Concepto y causas

10.2 Cálculo de la amortización

10.3 Contabilización y criterios del P.G.C.



11.1 Concepto y clases

11.2 Valores mobiliarios

11.3 Rendimientos y resultados


12.1 Apertura del ejercicio

12.2 Contabilización de las operaciones

12.3 Regularización. Ajustes por periodificación

12.4 Cierre












Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba de resposta breve 2 0 2
Sesión maxistral 43 0 43
Solución de problemas 90 45 135
Proba obxectiva 4 0 4
 
Atención personalizada 16 0 16
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de resposta breve Prueba objetiva escrita que puede combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de respuesta múltiple, de completar, verdadero ó falso. En todo caso se evitaran preguntas que requieran una respuesta larga
Sesión maxistral Exposición oral de los conceptos básicos de la Contabilidad, el conocimiento de las distintas variaciones sobre el P.G.C., los medios que debemos utilizar para su uso y correcta aplicación, y el resultado de aquella en el documento balance.
Solución de problemas La metodología será activa-participativa y se intentará que los alumnos acercen sus conocimientos teóricos en las prácticas que se realicen. Se utilizaran técnicas de dinámica de grupos para fomentar la participación de los alumnos en la resolución de supuestos.
Proba obxectiva Los alumnos deberan resolver un supuesto práctico de una duración máxima de dos horas, cuyo contenido versará sobre los supuestos prácticos que hasta ese momento haya realizado el profesor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Solución de problemas
Descrición
La atención personalizada se llevará a cabo en las clases tanto teóricas como prácticas.
Asimismo, la atención personalizada se prestará a os alumnos en las correspondientes tutorías que periódicamente realizara el profesor de la asignatura con la finalidad de aclarar las dudas planteadas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva Los alumnos deberan resolver un supuesto práctico referido a la confección de los diferentes estados contables, basado en las tareas habituales enseñadas durante la parte práctica del curso. 60
Proba de resposta breve Los alumnos deberan responder a distintos tipos de preguntas. preguntas de respuesta múltiple, completar, verdadero ó falso y respuesta breve.
40
 
Observacións avaliación
Será necesario superar ambas pruebas para superar la asignatura
.

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria
  • Contabilidad General. Teoría y Ejercicios. Palomero, Juan. Ed. Palomero Delgado, Editores.
  • Contabilidad General. Adaptación al Nuevo Plan. Omeñaca García, Jesús. Ed. Deusto, S.A.
  • Contabilidad Financiera. Rivero, José. Ed. Trivium, S.A.
  • Contabilidad General. Sáez Torrecilla, Angel. Ed. McGrawhill, S.A.
  • El balance, qué es y como se interpreta. Dolz, Manuel/Ribera Sanz, José. Ed. De Vecci.
  • Casos prácticos de contabilidad general. Sáez de Torrecilla, Angel. Ed. McGrawhill

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
- Trabajar en equipo en el estudio y resolución de casos prácticos - Hacer uso de las tutorías personalizadas para resolver las dudas.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías